"Ποδαρικό" κάνει στην ΔΕΘ ο νέος συρμός που αναμένεται να μειώσει τον χρόνο της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη

«Σφύριξε» σήμερα, στις 09:30, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό την Κατερίνη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, το ιταλικό τρένο Pendolino, λεγόμενο και ως «ασημένιο βέλος», το οποίο αναμένεται το καλοκαίρι του 2019 να μπει σε τροχιά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας.

5b936f991dc524b1758b458d

Η Ferrovie dello Stato Italiane, μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφερε στη Θεσσαλονίκη το ΕΤR 485 31 – το οποίο παρουσιάζει για πρώτη φορά σε ελληνικό έδαφος – προκειμένου να κάνει μια δοκιμαστική διαδρομή. Πρόκειται για το πρώτο τρένο υψηλών ταχυτήτων που θα δρομολογηθεί στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Τα συγκεκριμένα τρένα, Frecciabianca, τα οποία για περίπου 15 χρόνια πραγματοποιούσαν διεθνείς συνδέσεις Ιταλία – Ελβετία, σήμερα λειτουργούν στο ιταλικό δίκτυο και το καλοκαίρι του 2019 εκτός απροόπτου θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Στο τέλος των δοκιμών στην Ελλάδα, το 31 ETR.485 θα επιστρέψει στην Ιταλία και στη συνέχεια θα πρέπει να ξεκινήσει η μετατροπή του 5 ETR.470, κατά την οποία θα αντικατασταθούν συστατικά προκειμένου από 15 kV που λειτουργούσε στο Ελβετικό -Ιταλικό δίκτυο να λειτουργεί με αυτό του 25 kV της Ελλάδας.

Η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκης έχει μήκος περίπου 530 χιλιομέτρων, ηλεκτροδοτούμενη στα 25 kV σε εναλλασσόμενο ρεύμα και σηματοδότηση με ETCS (European Train Control System, Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) επιπέδου 1. Στο δίκτυο μπορεί να αναπτυχθεί μέγιστη ταχύτητα 200 km / h και είναι εξ ολοκλήρου διπλής τροχιάς, εκτός από το ορεινό τμήμα Τιθορέα – Δομοκός 122 χιλιομέτρων, η οποία θα αντικατασταθεί από μία παραλλαγή υψηλής ταχύτητας, επίσης με μέγιστη ταχύτητα των 200 km / h και εξοπλισμένο με ETCS επιπέδου 1, επιτρέποντας μια εξοικονόμηση περίπου 1 ώρα στους χρόνους διαδρομής.

Σημειώνεται ότι, εντός του Νοεμβρίου με την πλήρη ηλεκτροκίνηση στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη η διάρκεια της διαδρομής θα ανέρχεται σε περίπου 4:30 ώρες αντί 5:30 ωρών που διαρκεί σήμερα. Σήμερα ο διάδρομος διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο το μήκος του εκτός από το τμήμα των 52 χλμ μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού.

Σύμφωνα με τα έως τώρα χρονοδιαγράμματα το τελευταίο αυτό τμήμα θα έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Οκτωβρίου. 

(Αυτο)κριτική Μπακογιάννη για Πρέσπες: «Μπορούσαμε να είχαμε υπογράψει τα μνημόνια νωρίτερα» (video)

(Αυτο)κριτική Μπακογιάννη για Πρέσπες: «Μπορούσαμε να είχαμε υπογράψει τα μνημόνια νωρίτερα» (video)

"Αν σήμερα το κάνουμε, δείχνουμε ένα μήνυμα ότι ετεροπροσδιοριζόμαστε", υποστηρίζει η βουλευτής της ΝΔ