Newsroom

Newsroom

Πιο αραιά φέτος τα θερινά δρομολόγια του μετρό – Να αποδεχτούμε τον συνωστισμό προτείνει ο Καραμανλής

Ό,τι και να κάνουμε, όμως, στα ΜΜΜ θα υπάρχει και συγχρωτισμός, θα υπάρχουν και περιπτώσεις που θα στριμωχτεί ο κόσμος

metro 1

Έκθετος είναι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αφού, εν μέσω της πανδημίας του κορoνοϊού, οι συγκοινωνίες της Αθήνας λειτουργούν με θερινά προγράμματα δρομολογίων, τα οποία, ειδικά στην περίπτωση του Μετρό είναι αδικαιολόγητα πιο αραιά σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά, όπως αναφέρει η εξειδικευμένη ιστοσελίδα athenstransport.gr

Αντί μάλιστα να προσπαθήσει να δώσει κάποια λύση, δεδομένου της σημασίας που έχει φέτος η αποφυγή του συνωστισμού, ο υπουργός σε πρόσφατη συνέντευξή προτείνει στους πολίτες να αποδεχτούν ότι θα υπάρχει συνωστισμός, «ό,τι και να γίνει» και «όπως σε όλες τις χώρες» όταν πέρυσι το καλοκαίρι έριχνε την ευθύνη για τα αραιά δρομολόγια του Μετρό στον «κακό προγραμματισμό» των θερινών αδειών από την τότε διοίκηση της ΣΤΑΣΥ. 

Τι δήλωνε πέρυσι και τι φέτος ο υπουργός

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» το περασμένο Σάββατο, ο κ. Καραμανλής ρωτήθηκε για το αν προβλέπεται ενίσχυση των δρομολογίων προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού, δίνοντας την εξής απάντηση:

«Ειδικότερα για τα δρομολόγια των ΜΜΜ, να πω ότι εξαντλούμε τα όριά μας. Με βάση τα διαθέσιμα οχήματα και το προσωπικό που έχουμε, κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δυστυχώς και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε συγκοινωνίες υπό διάλυση… Έχει γίνει μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια για να φτάσουμε στο επίπεδο που βρισκόμαστε σήμερα. Μια διαρκής διαχείριση κρίσης. Πάρτε τα λεωφορεία για παράδειγμα: Στην Αθήνα παραλάβαμε 800 στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1200, στη Θεσσαλονίκη 200 και σήμερα έχουμε 350. Ετοιμαζόμαστε να προσθέσουμε κι άλλα, με leasing, για να καλύψουμε το χρονικό διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να παραλάβουμε νέα λεωφορεία που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα. Ό,τι και να κάνουμε, όμως, στα ΜΜΜ θα υπάρχει και συγχρωτισμός, θα υπάρχουν και περιπτώσεις που θα στριμωχτεί ο κόσμος. Σε όλες τις χώρες συμβαίνει αυτό. Γι΄αυτό λέμε: Στα ΜΜΜ φοράμε όλοι μάσκα. Πάντα. Η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών, εξακολουθεί να το τηρεί αυτό. Λίγοι δεν το κάνουν.»

Σε μία (κατά γενική ομολογία ‘ατυχή’) συνέντευξη το καλοκαίρι του 2019, ο υπουργός έριχνε την ευθύνη για το συνωστισμό στο Μετρό στην τότε διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, αναφέροντας πως από τους 97 ενεργούς συρμούς, οι 23 τουλάχιστον είναι ακινητοποιημένοι με αποτέλεσμα να προκαλούνται μεγάλα προβλήματα συνωστισμού, ενώ δεν είναι σίγουρο αν όντως υπάρχει βλάβη στους συγκεκριμένους συρμούς ή είναι ακινητοποιημένοι για άλλους λόγους. 

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τις τότε δηλώσεις, η χρονοαπόσταση των συρμών φτάνει τα 10,5 λεπτά όταν σε άλλες πόλεις της Ευρώπης την ίδια περίοδο είναι 4 ή 5 λεπτά. Αυτό κατά τον ίδιο οφείλεται και στο ότι υπάρχει λάθος προγραμματισμός όσον αφορά τις άδειες των εργαζομένων. 

Πάντως ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται ζήτημα έλλειψης εργαζομένων αλλά κακής διοίκησης αφού κατά την επίσκεψή του σε χώρους εργασίας του Μετρό διαπίστωσε πως η εταιρεία διοικείται με «συνθήκες απίστευτης χαλαρότητας» και ζήτησε εβδομαδιαίες αναφορές σχετικά με τη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς.

Πηγή: athenstransport.gr