Περιφερειακά αεροδρόμια: Θα φύγουν τελικά οι Γερμανοί; Δε συζητάμε καμία μείωση του τιμήματος, λέει το ΤΑΙΠΕΔ

Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να ξακαθαρίσει το τί θα γίνει με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αφού τότε η ανάδοχος κοινοπραξία της γερμανικής Fraport και της Slentel του ομίλου Κοπελούζου θα πρέπει να ανανεώσει την εγγυητική επιστολή που έχει καταθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ. Όπως είχε γράψει το HOT DOC από τον περασμένο Φεβρουάριο, η παραχώρηση δεν είναι επωφελής για το δημόσιο συμφέρον ακόμα και με το συμφωνηθέν τίμημα. Η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) κάνει λόγο για "κατακτητές" και παράγοντες του τουρισμού και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης εκφράζουν φόβο για "γερμανοποίηση" του ελληνικού τουρισμού. Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, οι Γερμανοί προσπαθούν να ρίξουν το τίμημα, επικαλούμενοι αυτή τη φορά επιπλέον έργα υποδομής που χρειάζονται ορισμένα αεροδρόμια αλλά ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε στην εφημερίδα πως η συμφωνία θα υπογραφεί ως έχει.

cover
NewsRoom 05/10/2015 | 16:39

Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να ξακαθαρίσει το τί θα γίνει με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αφού τότε η ανάδοχος κοινοπραξία της γερμανικής Fraport και της Slentel του ομίλου Κοπελούζου θα πρέπει να ανανεώσει την εγγυητική επιστολή που έχει καταθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ. Όπως είχε γράψει το HOT DOC από τον περασμένο Φεβρουάριο, η παραχώρηση δεν είναι επωφελής για το δημόσιο συμφέρον ακόμα και με το συμφωνηθέν τίμημα. Η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) κάνει λόγο για "κατακτητές" και παράγοντες του τουρισμού και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης εκφράζουν φόβο για "γερμανοποίηση" του ελληνικού τουρισμού. Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, οι Γερμανοί προσπαθούν να ρίξουν το τίμημα, επικαλούμενοι αυτή τη φορά επιπλέον έργα υποδομής που χρειάζονται ορισμένα αεροδρόμια αλλά ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε στην εφημερίδα πως η συμφωνία θα υπογραφεί ως έχει.

Παραθέτουμε από την Εφημερίδα των Συντακτών:

Στις 14 του μήνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο στον διαγωνισμό των 14 περιφερειακών αεροδομίων.

Την ερχόμενη Τετάρτη λήγει η ισχύς της εγγυητικής επιστολής που έχει καταθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ η κοινοπραξία της γερμανικής ημικρατικής Fraport και η Slentel του ομίλου Κοπελούζου, ενώ σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, συνεδριάζει στη Φρανκφούρτη η διοίκηση του γερμανικού ομίλου.

Αν αποφασίσει ανανέωση, σημαίνει ότι παραμένει στον διαγωνισμό, ενώ σε αντίθετο ενδεχόμενο μπαίνουν στην κούρσα της διεκδίκησης οι άλλοι δύο όμιλοι.

Πρόκειται για τη γαλλική Vinci, τη μεγαλύτερη κατασκευαστική σε παγκόσμια κλίμακα, που συμπράττει με την «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα, καθώς και την κοινοπραξία Corporation America S.A. με τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου.

Υστερα από αίτημα της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, οι δύο όμιλοι έχουν ήδη προχωρήσει σε παράταση της ισχύος των εγγυητικών που είχαν καταθέσει στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Την περασμένη εβδομάδα, υψηλόβαθμα στελέχη της Fraport αλλά και τεχνικά κλιμάκια επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις των αεροδρομίων στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο και τη Μύκονο, ενώ το μεσημέρι του Σαββάτου συναντήθηκαν με αντιπροσωπεία της ομοσπονδίας των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).
«Η συνάντηση έγινε μετά από δικό μας αίτημα», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο γενικός γραμματέας της ΟΣΥΠΑ, Ρόνης Μαθιουδάκης, και πρόσθεσε: «Τους παραθέσαμε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η σύμβαση δεν είναι συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο και τους εξηγήσαμε ότι γι’ αυτό δεν τους θεωρούμε επενδυτές αλλά κατακτητές».

Τα στελέχη της ΟΣΥΠΑ εξέφρασαν φόβους ότι με τα νέα τέλη τα ελληνικά αεροδρόμια θα γίνουν ακριβά για τους τουρίστες και αυτό θα έχει επιπτώσεις στην επιβατική κίνηση.

Μάλιστα παράγοντες του τουρισμού είχαν αποκαλύψει ότι στελέχη της γερμανικής εταιρείας...

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου από το efsyn.gr