Newsroom

Newsroom

Το πείραμα της σοκολάτας σε βιβλιοπωλείο

Ένα πείραμα αποφάσισαν να διεξαγάγουν βέλγοι επιστήμονες κάνοντας ένα βιβλιοπωλείο να μυρίζει σοκολάτα σε κάθε γωνία του προκειμένου να μελετήσουν…

Ένα πείραμα αποφάσισαν να διεξαγάγουν βέλγοι επιστήμονες κάνοντας ένα βιβλιοπωλείο να μυρίζει σοκολάτα σε κάθε γωνία του προκειμένου να μελετήσουν τη συμπεριφορά των πελατών.
Μέσα σε διάστημα 10 ημερών, μελέτησαν τη συμπεριφορά συνολικά 201 πελατών. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι υπό την επήρεια του αρώματος του γλυκού πειρασμού, τα άτομα που έμπαιναν στο βιβλιοπωλείο είχαν 3,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να πιάσουν στα χέρια τους ένα ρομαντικό μυθιστόρημα.
Παράλληλα ανακάλυψαν ότι ακολουθώντας το μεθυστικό άρωμα της σοκολάτας, οι καταναλωτές είχαν εξαπλάσιες πιθανότητες να αγοράσουν τελικά ένα ρομαντικό μυθιστόρημα ή ένα βιβλίο μαγειρικής. Την προτίμηση στα βιβλία μαγειρικής οι ειδικοί την αποδίδουν στο γεγονός ότι η μυρωδιά της σοκολάτας άνοιγε στους καταναλωτές την όρεξη για μαγειρικές απόπειρες και γαστριμαργικές απολαύσεις.
Προηγούμενη μελέτη είχε δείξει ότι το άρωμα της σοκολάτας βελτιώνει τη διάθεσή μας, πυροδοτώντας συναισθήματα ευχαρίστησης ή ακόμη και διέγερσης κατά τη διάρκεια καταναλωτικών εξορμήσεων.
Οι βέλγοι επιστήμονες ωστόσο καταλήγουν ότι: «Η διάχυση του αρώματος της σοκολάτας στον χώρο ενός καταστήματος έχει θετική επίδραση στη γενική συμπεριφορά των καταναλωτών και αρνητική στην “κατευθυνόμενη” συμπεριφορά που προωθούν κάποια καταστήματα».