To «πάρτι» αναθέσεων 128.000 ευρώ από το υπουργείο Παιδείας, η «χάκερ του Παπανδρέου» και η νεοσυσταθείσα εταιρία

Με τρεις διαδοχικές απευθείας αναθέσεις ύψους 128.279,24 ευρώ το υπουργείο Παιδείας προτιμά να αποδεσμεύσει κρατικό χρήμα για ηλεκτρονικές και τηλεφωνικές υπηρεσίες στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μαθαίνουμε στο Σπίτι» αντί να αξιοποιήσει αναλόγως τους ανθρώπινους πόρους του υπουργείου και να κατευθύνει αυτά τα κονδύλια προκειμένου όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην τηλε-εκπαίδευση. 
 

NewsRoom 06/04/2020 | 20:24

Τα κονδύλια θα οδηγηθούν σε δύο εταιρίες επικοινωνίας χωρίς καμία αρμόδια απάντηση για τα κριτήρια που οδήγησαν στις επιλογές αυτές και αν προηγήθηκε έρευνα αγοράς.

Στις 26/3, με υπογραφή της Νίκης Κεραμέως, το υπουργείο Παιδείας αναθέτει στην εταιρία «Interwave» τον «σχεδιασμό, ανάπτυξη, δημιουργία και ανάπτυξη ιστοσελίδες», όπως επίσης τη «συντήρηση ιστοσελίδας και server» για την καμπάνια «Μαθαίνουμε στο Σπίτι». Διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας είναι η Αίγλη Μπαλαμάτση, η οποία ανήκε στον στενό πυρήνα του Γιώργου Παπανδρέου όταν εκείνος βρισκόταν στο τιμόνι της χώρας. Πλήθος δημοσιευμάτων την χαρακτήρισαν «χάκερ του Παπανδρέου», καθώς διαχειριζόταν τα social media του τότε πρωθυπουργού. 

Σύμφωνα με τα «Παραπολιτικά», ο διορισμός της στη Βουλή είχε προκαλέσει αναταράξεις και στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, γεγονός που την οδήγησε στην παραίτηση. Επίσης, είχε διοριστεί στο Δ.Σ. του ΕΟΤ, ενώ καλά ενημερωμένες πηγές επιμένουν πως η δικτύωσή της με το πολιτικό προσωπικό είναι εκτεταμένη. Το πρώτο έργο που ανατέθηκε στην Interwave κοστολογήθηκε στα 20.548, 04 ευρώ.

https://drive.google.com/viewerng/viewer?url=http://img.dash.documentonews.gr/documento/filegrid/2020/04/06/5e8b38a1825e6328f107e073.pdf


Στις 2/4 ακολούθησαν δύο ακόμα αναθέσεις. Η Interwave θα λάβει για το ίδιο έργο επιπλέον 72.168 ευρώ, στο οποίο πιθανώς συμπεριλαμβάνονται «υπηρεσίες σχεδιασμού και δημιουργίας εικαστικών υλικών για 3 μήνες, με στόχο την ενημέρωση του κοινού μέσω των ψηφιακών πλατφορμών του Υπουργείου (FB, Twitter & Instagram)». 

https://drive.google.com/viewerng/viewer?url=http://img.dash.documentonews.gr/documento/filegrid/2020/04/06/5e8b390a825e6327b05d4a12.pdf


Παράλληλα, με υπογραφή της υπουργού Παιδείας ανατίθεται το έργο: «Προμήθειας υπηρεσιών οργάνωσης και λειτουργίας τηλεφωνικού και ηλεκτρονικού help desk για την υποστήριξη του κοινού σε θέματα χρήσης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» στην νεότευκτη εταιρία, «Eight E.E.», έναντι 35.563,20 ευρώ. Η συγκεκριμένη εταιρία ιδρύθηκε μέσα Φεβρουαρίου του 2020 και ο πρώτος της Κ.Α.Δ. (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας) αφορά «Υπηρεσίες Οργάνωσης Επιστημονικών ή Πολιτιστικών Εκδηλώσεων).

https://drive.google.com/viewerng/viewer?url=http://img.dash.documentonews.gr/documento/filegrid/2020/04/06/5e8b3933825e632b67485432.pdf

Γιατί επελέγησαν οι συγκεκριμένες εταιρίες; Έγινε έρευνα αγοράς και πώς είναι τόσο σίγουρη η υπουργός πως μία νεοσυσταθείσα εταιρία μπορεί να σηκώσει το βάρος αυτού έργου; Επίσης, γιατί η Ν. Κεραμέως δεν προτίμησε να ενισχύσει τις οικογένειες που στερούνται του υποτυπώδους εξοπλισμού για να έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά στην τηλε-εκπαίδευση; Γιατί η υπουργός δεν αξιοποίησε λύσεις που μπορεί να προσφέρει το προσωπικό του υπουργείου;

Ερώτηση Φίλη – Τζούφη


Ερώτηση στην υπουργό Παιδείας κατέθεσαν ο τομεάρχης και η αν. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη αντίστοιχα. Θέτοντας τα εξής ερωτήματα:

1. Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη δαπάνη των 128.279,24€ σε ιδιωτικές εταιρίες για την αγορά υπηρεσιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας και προώθησης της καμπάνιας «Μαθαίνουμε στο σπίτι»; Πόσες ήταν οι υποψήφιες προτάσεις και με ποια κριτήρια έγιναν οι συγκεκριμένες αναθέσεις;

2. Έλαβε χώρα σχετική έρευνα αγοράς και επιλέχθηκε η πλέον συμφέρουσα πρόταση με γνώμονα τη χρηστή διαχείριση των ταμειακών διαθέσιμων του υπουργείου Παιδείας;

3. Γιατί δε χρησιμοποιήθηκε η διαθέσιμη τεχνογνωσία, τα μέσα και το προσωπικό του υπουργείου Παιδείας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και του Ιδρύματος Νεολαίας & Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) για την κατασκευή και συντήρηση σχετικής ιστοσελίδας, την παραγωγή ενημερωτικού υλικού και την υποστήριξη τηλεφωνικού και ψηφιακού help-desk, όπως είθισται διαχρονικά, μειώνοντας στο ελάχιστο το απαιτούμενο κόστος;

4. Με ποιόν τρόπο αναμένεται να συμβάλει η δαπάνη των 128.279,24€ στη βελτίωση του συστήματος τηλεκπαίδευσης και ποια είναι τα προσδοκώμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα από τις τρεις αποφάσεις ανάθεσης;


Πηγές του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν στο documentonews.gr ότι η καμπάνια «Μαθαίνουμε στο σπίτι» δεν πρέπει να συνδυάζεται με την αναβάθμιση του συστήματος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και κακώς συνδυάζεται με αυτήν. Πρόσθεσαν ότι δεν είναι ακριβώς για επικοινωνία τα χρήματα που δόθηκαν, αλλά και για τη δημιουργία site. Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά ως προς τη σύνδεσή τους στην σχετική πλατφόρμα, οι ίδιες πηγές υποστήριξαν ότι γίνονται προσπάθειες να για επιλυθούν. Ως προς τον τρόπο επιλογής των εταιριών οι ίδιες πήγες αναφέρουν ότι επιλέχθηκαν οι εταιρίες με τις τις λιγότερες οικονομικές απαιτήσεις.

Η επίσημη απάντηση του υπουργείου


Η επίσημη απάντηση που έδωσε στο documentonews.gr το υπουργείο Παιδείας είναι η απάντηση που έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας στην εξής ερώτηση δημοσιογράφου " Την ώρα που η Κυβέρνηση διαμηνύει πως δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα, σύμφωνα με καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, 72.000 ευρώ κόστισε η κατασκευή της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε στο σπίτι», μετά από απόφαση της κυρίας Κεραμέως, που ανέθεσε το έργο σε ιδιωτική εταιρεία και όχι στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. Τι απαντά η Κυβέρνηση σε αυτές τις καταγγελίες;"

Όταν έχουμε έκτακτες καταστάσεις, φυσικά επιλέγουμε έκτακτες λύσεις. Εν προκει

μένω, επιλέγουμε λύσεις που να είναι γρήγορες, αλλά πάντα με διαφάνεια και με τον απαραίτητο έλεγχο και τη λογοδοσία που χρειάζεται να διέπει όλες αυτές τις αποφάσεις. Αυτό έχει να κάνει με μια σειρά κινήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα από την Κυβέρνηση και έχουν αποτυπωθεί στις Π.Ν.Π, που έχουν κυρωθεί από τη Βουλή. Όσον αφορά το ειδικό ερώτημα για το Υπουργείο Παιδείας, κατ’ αρχάς το συνολικό κόστος αυτής της υπηρεσίας, ανέρχεται σε 58.000 ευρώ, πλέον του Φ.Π.Α.. Φυσικά, ίσως αναφέρεται ο αγαπητός συνάδελφος στο συνολικό ποσό όταν μιλά για πάνω από 70.000. Το έργο περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις, οι οποίες δεν ήταν εύκολο να παραχθούν, όπως καταλαβαίνει κανείς, από μια δημόσια υπηρεσία, όπως: Υπηρεσίες υψηλής εξειδίκευσης, μοντάζ, animation, visual design, δημιουργία ψηφιακών μέσων, δημιουργία εικαστικής ταυτότητας. Αφορά όλη τη διαδικασία προώθησης αυτών των αναρτήσεων σε διάφορα μέσα.

 

Έχει περιεχόμενο για διαδικτυακή χρήση από τα web panel μέχρι τα cover pictures και διάφορες υποστηρικτικές υπηρεσίες. Και κυρίως, έρχεται να υποστηρίξει όλο αυτό το υλικό, μια καμπάνια περίπου τριών μηνών, στη διάρκεια των οποίων θα πρέπει, ολόκληρο το σύστημα της δημόσιας Παιδείας στη χώρα μας, να μετασχηματιστεί για να παρέχει υπηρεσίες εξ αποστάσεως. Όπως βλέπουμε ότι γίνεται σήμερα και με τα προγράμματα που έχει εφαρμόσει, σε συνεργασία με την Ε.Ρ.Τ., με την επικοινωνία που γίνεται εξ αποστάσεως και με την τηλε-εκπαίδευση από τα σπίτια των μαθητών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Επομένως, μιλάμε για ένα ποσό πλήρως ανταποδοτικό, προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Πηγή: Documentonews.gr

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.