Παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας η ανέλκυση του "Αγία Ζώνη ΙΙ"

"Είναι μια ιδιαίτερη στιγμή με πολλά συναισθήματα και σκέψεις- για μένα ως επικεφαλής αυτού του υπουργείου αλλά και για όλη την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία αλλά και τις εταιρείες- όλους όσους έδωσαν τον καλό τους εαυτό για να φθάσουμε σε αυτή τη στιγμή» δήλωσε το απόγευμα ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος συνοδευόμενος από βουλευτές του Πειραιά και δημοσιογράφους, παραβρέθηκε με σκάφος του λιμενικού σώματος, στη διαδικασία ανέλκυσης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ» που βυθίστηκε έμφορτο με καύσιμα στις 10 Σεπτεμβρίου νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης.

5a19b90a1dc5249c4e8b464a

Ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι από το 1998 που ψηφίστηκε ο νόμος και καθιέρωσε την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αλλά και την έκδοση του σχετικού προεδρικού διατάγματος που έδινε το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να προβαίνει η πολιτεία σε μια σειρά ενεργειών προκειμένου να αντιμετωπίσει φαινόμενα όπως αυτό που ζήσαμε το Σεπτέμβριο, δεν είχε εκδοθεί έως σήμερα ποτέ ανάλογη διοικητική πράξη που υποχρέωνε τον ανάδοχο ενός ναυαγίου να προβεί στην ανέλκυση πλοίου.

«Δηλώνω κατηγορηματικά ότι είναι η πρώτη φορά που εκδίδεται μία τέτοια διοικητική πράξη, χωρίς να επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο ούτε ένα ευρώ» τόνισε ο υπουργός.

Πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή έχουμε την ανέλκυση του πλοίου που βυθίστηκε στις 10 Σεπτεμβρίου και είναι και η πρώτη φορά με αυτόν τον τρόπο που μηδενίζεται η αιτία που παρήγαγε τη ρύπανση σε αυτή την περιοχή.

«Κάθε τέτοιο ναυάγιο είναι μία βόμβα για το περιβάλλον στον πυθμένα της θάλασσας όπου γίνεται» είπε και συμπλήρωσε ότι σε λίγες ημέρες θα έχει ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος των επιστημονικών στοιχείων που αφορούν όχι μόνο τα νερά στη θάλασσα αλλά και τον πυθμένα και τα οποία θα ζητήσει να παρουσιάσει το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών.

Η διαδικασία ανέλκυσης του ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ εκτιμώ ότι ολοκληρώνεται και αύριο το πρωί θα ξεκινήσει και η μεταφορά του, είπε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα αντιμετώπισε αυτό το γεγονός με εξαιρετικό και ποιοτικό τρόπο.

«Οταν θέλει ο Έλληνας μπορεί να πετύχει πολλά» τόνισε υπογραμμίζοντας ότι η διαδικασία απορρύπανσης ολοκληρώθηκε με γρήγορους ρυθμούς χωρίς να πέσει ούτε ένα κιλό απορρυπαντικά και χημικά.

Ο υπουργός Ναυτιλίας απηύθυνε επίσης το ερώτημα γιατί τόσο ναυάγια που έγιναν έως σήμερα δεν εξεδόθη έστω μια διοικητική πράξη.

« Δεν πρέπει να ερωτηθούν όλοι οι προκάτοχοί μας πριν το 2015. Εμείς θα αναζητήσουμε τις ευθύνες των ασφαλιστικών εταιρειών και μέσα από τις διαδικασίες και τους νόμους θα υποχρεώσουμε στις περισσότερες των περιπτώσεων να πληρώσουν καθώς αυτή η περιοχή βρίθει ναυαγίων» τόνισε.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός είπε ότι “σήμερα είναι μια ιδιαίτερη στιγμή καθώς είναι ένα ναυάγιο που ταλαιπώρησε τη χώρα και θα πάψει να είναι μια περιβαλλοντική βόμβα.”

«Πολλά ναυάγια υπάρχουν αυτή τη στιγμή και οι κυβερνήσεις δεν φρόντισαν να εξαλείψουν τη γενεσιουργό αιτία της περιβαλλοντικής ρύπανσης» είπε και πρόσθεσε ότι «από την πρώτη στιγμή δώσαμε μάχη για να καθαρίσουμε τις ακτές και τις παραλίες προκειμένου να δοθούν στους δήμους»

Με αυτή την ανέλκυση θα περάσει στην ιστορία αυτό το ναυάγιο ως το πρώτο ναυάγιο που ενεργοποιήθηκε η περιβαλλοντική νομοθεσία και θα αποτελέσει πιλότο και για ανελκύσεις άλλων ναυαγίων που μας κληρονομήσανε παλαιότερες κυβερνήσεις τόνισε ο υφυπουργός.

Ο Γιάννης Φατσέας στέλεχος από την εταιρεία Σπανόπουλος είπε ότι η όλη διαδικασία ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα και το ναυάγιο σε λίγο θα πάψει να είναι ναυάγιο.

Πρόσθεσε ότι το δεξαμενόπλοιο από την πρώτη στιγμή της βύθισής του ήταν φορτωμένο με καύσιμα κάτι που έκανε δύσκολες τις διαδικασίες και ευτυχώς θα υπάρξει τώρα ένα αίσιο τέλος. Τόνισε επίσης ότι καθημερινώς στις διαδικασίες απορρύπανσης και ανέλκυσης εργάζονταν έως σήμερα περίπου 500 άτομα.

Το δεξαμενόπλοιο πιθανότατα αύριο το πρωί αναμένεται να οδηγηθεί σε κάποιο ναυπηγείο όταν ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες της ανέλκυσης.

Στο σημείο βρίσκεται από χθες το πρωί πλωτός γερανός του ομίλου «Σπανόπουλου» με δυνατότητα έλξης 1.300 τόνων.

Το ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ αυτή τη στιγμή έχει γυρίσει σε όρθια θέση και πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας έχει ξεπροβάλλει ήδη το φουγάρο του πλοίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες εξειδικευμένα συνεργεία από δύτες πρεσσάρουν αέρα σε συγκεκριμένα σημεία του «ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ» προκειμένου να αδειάσει το νερό που βρίσκεται μέσα στο πλοίο ενώ ο γερανός ταυτόχρονα τραβάει το δεξαμενόπλοιο προς το πάνω.Σημειώνεται επίσης ότι από το πλοίο έχουν απαντληθεί όλα τα καύσιμα που μετέφερε και έχει σφραγιστεί.

Το ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ είναι κατασκευής του 1972, με χωρητικότητα 3.205 τόνων. Βυθίστηκε στις 2:45 τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, ενώ ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.

Στο πλοίο επέβαιναν δύο μέλη του πληρώματος από τα συνολικά 11.

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

6167665

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

«Ουδέποτε, δόθηκε καμία εντολή για συγκάλυψη», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κοιτώντας τους συγγενείς των θυμάτων

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

6167422

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου, οι βουλευτές των δύο κομμάτων επέστρεψαν στις…

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

InCollage 20240328 205245331

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

O Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται πως «παραίτησε» τους δύο στενούς του συνεργάτες προκειμένου να μην απολογηθεί…