Όλη η αλήθεια για την περιβαλλοντική καταστροφή του Σαρωνικού

Ο Σαρωνικός δεν πρόκειται να επιστρέψει στην εικόνα που είχε το Σάββατο δηλαδή πριν το ναυάγιο του Αγίας Ζώνη ΙΙ είπε στο koutipandoras.gr ο διευθυντής εκστρατειών της Green Peace Δημήτρης Ιμπραήμ.

59ba150f1dc524aa2c8b45c6 3

Όπως εξηγεί ο κ. Ιμπραημ οι πρώτες μέρες και ώρες για ένα τέτοιο περιστατικό είναι πολύ σημαντικές ώστε να μην μολυνθούν και άλλες περιοχές. Με λίγα λόγια αν από την πρώτη στιγμή είχαν διατεθεί περισσότερα βυτιοφόρα στην Σαλαμίνα τότε οι ουσίες πετρελαιοειδών δεν θα είχαν φτάσει μέχρι τις παραλίες της Αττικής. Την ίδια ώρα η Grean Peace αναφέρει ότι η ποσότητα του μαζούτ που απλώθηκε στη θάλασσα είναι πολύ μικρή σε σχέση με άλλα ναυάγια για να προκαλέσει εν τέλει μια τέτοια μεγάλη καταστροφή.

Παράλληλα όπως εξηγεί ο κ. Ιμπραήμ, όσο περισσότερο καθυστερήσει ο καθαρισμός του πετρελαίου από την επιφάνεια της θάλασσας σταδιακά αυτό θα πέσει στον πυθμένα και τότε πραγματικά θα μιλάμε για μια τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα βυτιοφόρα που βρίσκονταν στην Σαλαμίνα τις δυο πρώτες μέρες του ναυαγίου ήταν δύο σύμφωνα με τα λεγόμενα των κατοίκων του νησιού οι οποίοι ενημέρωσαν την Green Peace ωστόσο όταν το μαζούτ έφτασε στις παράλιες της Αττικής αντί να αυξηθεί ο αριθμός των βυτιοφόρων το ένα από τα δυο έφυγε από τη Σαλαμίνα και πήγε στις παραλίες της Αττικής .

Νέες καταγγελίες από ΠΕΝΕΝ: «Σε 18 λεπτά βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο – Πρόχειρα μπαλωμένα ρήγματα στο μηχανοστάσιο»

Μετά το σάλο που προκλήθηκε με τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ για την κακή κατάσταση στην οποία βρισκόταν το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» που σκόρπισε περισσότερους από 2.500 τόνους πετρελαιοειδών στον Σαρωνικό, ο πρόεδρος της Ένωσης προχώρησε σε νέες.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος μιλώντας Real FM ανέφερε ότι το πλοίο βυθίστηκε σε 18 μόλις λεπτά, ενώ κατήγγειλε ότι στο μηχανοστάσιο υπήρχαν ρήγματα πρόχειρα μπαλωμένα για να καλυφθούν οι τρύπες.

«Την ώρα που υπήρξε η εισδοχή των υδάτων στο μηχανοστάσιο, το πλήρωμα ήταν μόνο δύο από τα έντεκα άτομα, οι εννέα δεν ήταν στο πλοίο, το επισημαίνουμε και αυτό» ανέφερε ο κ. Νταλακογιώργος τονίζοντας ότι «χρειάζεται να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος ώστε να διευκρινιστούν οι αιτίες βύθισης του πλοίου».

Διερωτήθηκε δε τι θα γινόταν σε περίπτωση που ένα αντίστοιχο περιστατικό συνέβαινε με ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο.

Καταγγελίες «βόμβα»

Σύμφωνα με την πρώτη καταγγελία της ΠΕΝΕΝ, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972, και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας «ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!».

Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί ύποπτη τη βιασύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας να διαβεβαιώσει ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου ήταν εντάξει: «Η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!».

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Καταγγελία «βόμβα» της ΠΕΝΕΝ: Υπερήλικο και γεμάτο μπαλώματα το «Αγία Ζώνη ΙΙ» – Έλειπαν 9 μέλη του πληρώματος!

Iνδονησία: Ξύπνησε το ηφαίστειο στο «Δαχτυλίδι της Φωτιάς» – Συναγερμός για τσουνάμι (video)

ηφαιστιο

Iνδονησία: Ξύπνησε το ηφαίστειο στο «Δαχτυλίδι της Φωτιάς» – Συναγερμός για τσουνάμι (video)

Τουλάχιστον 11 χιλιάδες άνθρωποι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους εν μέσω φόβων για εξάπλωση τέφρας και…