NewsRoom
17/09/2020, 14:08

Οι ταινίες της εβδομάδας: Πολιτική σάτιρα και αδέσποτα της Αθήνας

Ο «Ακαταμάχητος» σύμβουλος του Στιβ Καρέλ έχει τον τρόπο του για να βγάλει Δημοκρατικό δήμαρχο στο συντηρητικό Γουισκόνσιν. 

NewsRoom 17/09/2020 | 14:08

Ακαταμάχητος (Irresistible) (**)

Πολιτική σάτιρα αμερικανικής παραγωγής 2020 (101)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Στιούαρτ 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Στιβ Καρέλ, Κρις Κούπερ, Ρόουζ Μπερν, Μακένζι Ντέιβις, Τόφερ Γκρέις

Ο Γκάρι Ζίμερ, λομπίστας της Ουάσινγκτον και υπεύθυνος του σχεδιασμού της στρατηγικής στις προεκλογικές καμπάνιες των Δημοκρατικών, θεωρεί ότι βρήκε στο πρόσωπο ενός ιδεαλιστή αγρότη από το επαρχιακό Γουισκόνσιν, το νέο αμερικανό ήρωα που θα αλλάξει το πολιτικό σκηνικό στις ΗΠΑ.

Ο κωμικός και παρουσιαστής Τζον Στιούαρτ έχει σημαδέψει την σύγχρονη αμερικανική πολιτική επικαιρότητα, μέσα από τη σατυρική εκπομπή του «The Daily Show» σε μια διάρκεια 16 ετών (1999- 2015). Η επιτυχία του εν λόγω τηλεοπτικού σόου βασίστηκε στην οξύτητα του χιούμορ και την καυστική ματιά που… βασάνιζε ασύστολα όλα αυτά τα χρόνια κυρίως τους ρεπουμπλικάνους. Ο Στιούαρτ αφού αποσύρθηκε από τον χώρο της TV αποφάσισε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο. Η δεύτερη σκηνοθετική του δουλειά (είχε προηγηθεί το 2014 το μέτριο – αν και βασισμένο σε αυθεντικά γεγονότα- πολιτικό δράμα «Άρωμα ελευθερίας» με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ στο ρόλο ενός ιρανοκαναδού δημοσιογράφου που πέφτει θύμα του αυταρχικού ιρανικού καθεστώτος) είναι μια ταινία που πλημμυρίζει από φιλοδοξία αλλά και χτυπητές αφηγηματικές αδυναμίες. Ο «Ακαταμάχητος» επιδιώκει να περιγράψει τις παθογένειες της αμερικανικής πολιτικής πραγματικότητας και τους μηχανισμούς που τις συνοδεύουν- η υποκρισία και ο ναρκισσισμός σε πρώτο πλάνο- με ανελέητο σατυρικό ύφος που δεν θα απομακρύνεται χιλιοστό από τον στόχο του. Δεν τα καταφέρνει κυρίως επειδή δεν του βγαίνει το χιούμορ – πολλά ασύνδετα σκετς ειδικά στη χημεία του Καρέλ και της ομολόγου του από το στρατόπεδο των ρεπουμπλικάνων Ρόουζ Μπερν- και η συνέπεια της αφήγησης. Πολλά σημεία θυμίζουν παλιομοδίτικη κομεντί (θα ήθελε να φέρνει στο νου τα έργα του Φρανκ Κάπρα με την ανάδειξη του καθημερινού ανθρώπου σε αυθεντικό ήρωα αλλά φευ) ενώ ο κεντρικός χαρακτήρας του Στιβ Καρέλ - από τους πρώτους συνεργάτες του Στιούαρτ στο «The Daily Show»- δεν έχει ούτε την αμφισημία ούτε τον κωμικό χαρακτήρα που απαιτεί ο ρόλος.

Οι ζωές που δεν έζησα (The Roads Not Taken) (**)

Δραματική βρετανικής παραγωγής 2020 (85)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάλι Πότερ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Χαβιέ Μπαρδέμ, Σάλμα Χάγιεκ, Ελ Φάνινγκ, Λορα Λίνεϊ

Η 25χρονη Μόλι φροντίζει τον χτυπημένο από πρόωρη άνοια συγγραφέα πατέρα της. Καθώς ο τελευταίος δεν μπορεί να μιλήσει συγκροτημένα ή να επικοινωνήσει επαρκώς με κανένα, όλη η ευθύνη της ζωής του πέφτει πάνω στην Μόλι που αρχίζει να κάνει εκπτώσεις στη δική της ζωή.

Συγκινητική η Σάλι Πότερ περιγράφει μια ιστορία εσωτερικών αναζητήσεων και τραυματικών οικογενειακών σχέσεων σε μια ελεύθερη διασκευή του ομηρικού ταξιδιού του Οδυσσέα. Το φιλμ είναι ένα βαρύ κι ασήκωτο δράμα που ενισχύεται από τις ερμηνείες (ειδικά της Φάνινγκ) αλλά χάνει στον τρόπο - σχηματικός και με πολλά ασύνδετα φλας μπακ- με τον οποίο αντιμετωπίζεται το υπαρξιακό τραύμα του ήρωα. Επίσημη συμμετοχή στο 70ο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Οι άγνωστοι Αθηναίοι (***)

Ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής 2020 (76’)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Αγγελική Αντωνίου 

ΜΟΝΤΑΖ: Χρόνης Θεοχάρης

ΜΟΥΣΙΚΗ: Σεραφείμ Γιαννακόπουλος

Η καθημερινότητα των αδέσποτων σκυλιών στο κέντρο της Αθήνας που καταφέρνουν να επιβιώνουν κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες χάρη στη φροντίδα κάποιων φιλόζωων κατοίκων της πόλης.

Για έξι χρόνια η Αγγελική Αντωνίου παρακολουθούσε τους τετράποδους ήρωες της ταινία της. Το αποτέλεσμα χωρίς να είναι μια τεχνική πρωτοτυπία αποζημιώνει το θεατή χάρη στην τρυφερότητα της γραφής και τον χιουμοριστικό τόνο της αφήγησης ειδικά όταν αναφέρεται στην ιδιαιτερότητα του κάθε χαρακτήρα. Οι Σωκράτης, Ήρα, Μάρκος και Σοφοκλής εκτός από αυθεντικοί πρωταγωνιστές του φιλμ είναι και αναπόσπαστα κομμάτια ενός απρόβλεπτου και δυναμικού πορτρέτου μιας άλλης, σχεδόν αθέατης για τους περισσότερους, Αθήνας.

Greenland: Το τελευταίο καταφύγιο (Greenland) (*)

Περιπέτεια καταστροφής αμερικανοβρετανικής συμπαραγωγής 2020 (119)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρικ Ρόμαν Βο 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τζέραρντ Μπάτλερ, Μορένα Μπάκαριν, Σκοτ Γκλεν

Ένας πελώριος κομήτης απειλεί τη Γη με αφανισμό. Ο Tζον θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να προστατέψει την οικογένεια του οδηγώντας την στο τελευταίο ασφαλές καταφύγιο της Γης στη Γροιλανδία.

Ο Tζέραρντ Μπάτλερ συναντά ξανά τον σκηνοθέτη του «Ο φύλακας άγγελος έπεσε» σε ένα τυπικό disaster movie που ακολουθεί πιστά τη συνταγή του χορταστικού εσχατολογικού θεάματος. Μικρές ανθρώπινες ιστορίες συνθέτουν τον καμβά αγωνίας, η ένταση στη διαπασών και ο κόκκινος ουρανός από τα φλογισμένα κομμάτια των μετεωριτών να προσφέρουν ένα απαράμιλλο σκηνικό όπου καταφέρνει και αγχώνει το βλέμμα του θεατή.

Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων (Giulietta Degli Spiriti) (***)

Δραματική ιταλικής παραγωγής 1965 (137)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φεντερίκο Φελίνι 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τζουλιέτα Μασίνα, Σάντρα Μίλο, Μάριο Πίσου

Η Ιουλιέτα, μια κυρία της ανώτερης αστικής τάξης, μεγαλωμένη με θρησκευτικές, συντηρητικές αρχές βιώνει μια βαθιά κρίση ταυτότητας.

Η πρώτη έγχρωμη ταινία του Φεντερίκο Φελίνι που προτάθηκε για δύο βραβεία. Μια οπτικά μεγαλοπρεπής δημιουργία (ο σκηνοθέτης μοιάζει να πειραματίζεται διαρκώς σε όλες τις σκηνές με τις δυνατότητες των χρωμάτων) που θα συγκινήσει κυρίως τους φοιτητές των Καλών Τεχνών αλλά όχι και τους θαυμαστές του φελινικού σύμπαντος, καθώς το σενάριο φλερτάρει με απλοϊκές ιδέες και σχήματα γύρω από τον κόσμο των πνευμάτων και των μέντιουμ. 

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.