Ευαγγελία Ζευκιλή
29 Οκτ. 2018, 13:56

Οι στρατηγικές των Super Markets για να αγοράζουμε περισσότερο

To koutipandoras.gr σε συνεργασία με τη Διαιτολόγο - Διατροφολόγο, Ευαγγελία Ζευκιλή, και το lightlife.gr παρουσιάζει μια σειρά άρθρων που έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός νέου πρότυπου μοντέλου διατροφικής αγωγής βασισμένο στην εκμάθηση ενός σωστού τρόπου διατροφής και την εξάλειψη της άγνοιας στον τομέα της διατροφής.

Ευαγγελία Ζευκιλή 29/10/2018 | 13:56

Η “τέχνη” του marketing, η ευγένεια, η επιστήμη της διάταξης των προϊόντων στο ράφι, η επιλογή της μουσικής, είναι κάποια από τα στοιχεία που μπήκαν στην “αγοραστική” μας ζωή τα τελευταία χρόνια και διαμόρφωσαν τις επόμενες γενιές των σύγχρονων Super Markets.

Φυσικά είναι αυτονόητο ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν πραγματικά διαμορφωμένες – εδώ και αρκετά χρόνια – τις δεξιότητές τους για τη βελτίωση της εμπειρίας – αλλά και της μέσης απόδειξης – του πελάτη – αγοραστή.

Πάμε να δούμε ορισμένες στρατηγικές που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια, για να αγοράζουμε “λίγο” περισσότερο από αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε!

Μεγάλα & ευρύχωρα καλάθια – καρότσια

Μπορεί να φαίνεται φυσιολογικό, αλλά η παροχή στους πελάτες με μεγάλα & ευρύχωρα καροτσάκια και καλάθια είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου να τους κάνει να νιώθουν ‘’άνετα’’ στις αγορές τους!

Το 75% των ατόμων που κρατούν ένα καλάθι για τα ψώνια τους αγοράζουν πάντα κάτι περισσότερο, σε σύγκριση με μόλις το 34% των ατόμων που δεν κρατούν.

Σε αρκετές χώρες, στην είσοδο του σούπερ μάρκετ θα βρείτε έναν χαμογελαστό υπάλληλο κρατώντας καλάθια που δίνονται για τους πελάτες που εισέρχονται στο κατάστημα!

Ενδεικτικό είναι να αναφέρουμε, ότι τα τελευταία 20 χρόνια η χωρητικότητα του καροτσιού για ψώνια στις ΗΠΑ έχει σχεδόν διπλασιαστεί! Τυχαίο; Δεν νομίζω!

Κάρτες Loyalty

Κάντε τις αγορές σας, μαζί μας, και θα λάβετε εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα  ως ανταπόδοση για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε!

Τι κερδίζει το σούπερ μάρκετ από αυτή τη στρατηγική;

Μπορούν να κάνουν εξελιγμένη έρευνα αγοράς, καθώς και ανάλυση της αγοραστικής συμπεριφοράς στο κατάστημα. Επίσης όταν θα εκδώσετε μια loyalty κάρτα σε ένα κατάστημα θα έχετε την τάση να ψωνίζετε – ως επί το πλείστον – στο συγκεκριμένο κατάστημα.

Τέλος, φαίνεται ότι το 42% των ατόμων στις ΗΠΑ, όταν γίνετε κάτοχος της κάρτας, ξοδεύει περισσότερα χρήματα, ίσως γιατί τον κάνει να σκεφτεί, ότι όσο περισσότερο αγοράζει, τόσο μεγαλύτερες είναι οι εκπτώσεις και ότι, συνεπώς, ξοδεύει λιγότερο, ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο!

Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκπτώσεις – τις περισσότερες φορές – γίνονται για προϊόντα που κανονικά δεν θα αγοράζατε.

Μουσική στο κατάστημα

Η μουσική επηρεάζει τη διάθεση των ανθρώπων και υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι να χρησιμοποιήσει την επιρροή της. Χαρούμενη μουσική η οποία θα τραγουδήσεις μαζί της! Αλλά ακόμη και ένα πιο αργό τραγούδι μπορεί να μας κάνει να αγοράζουμε περισσότερο!

Η μουσική με λιγότερους από 90 παλμούς ανά λεπτό μας κάνει να επιβραδύνουμε ασυνείδητα, και μας κάνει να σταθούμε στους διαδρόμους!

Τα είδη πρώτης ανάγκης είναι συνήθως “κρυμμένα”

Η “επιστήμη” της διάταξης των προϊόντων στο ράφι είναι τόσο προηγμένη και τόσο πολύπλοκη. Κάθε αλυσίδα έχει τις δικές της καλά κωδικοποιημένες περιοχές! Αλλά ο γενικός κανόνας που φαίνεται να προέρχεται από όλα αυτά είναι ότι όλες οι βασικές ανάγκες, όπως το αλεύρι, η ζάχαρη, το αλάτι και ιδιαίτερα το γάλα είναι μακριά από την είσοδο και την έξοδο του καταστήματος, παρατείνοντας τις  περιπλανήσεις μεταξύ των διαδρόμων που προφανώς αυτό αυξάνει τις πιθανότητες να αγοράσουν επιπλέον προϊόντα  που πιθανόν δεν ήθελαν.

Έξυπνη κοστολόγηση  4,99 αντί 5,00

Προϊόντα που κοστίζουν 5,00 πωλούνται προς 4,99 και ο λόγος για αυτό είναι η ανάγκη να αποθηκεύσει η μνήμη μας το πρώτο ψηφίο (4) και όχι το σύνολο της πραγματικής τιμής (4,99). Στην ουσία σημαίνει – στον εγκέφαλο μας – ότι το προϊόν κοστίζει 4 και όχι 5 που είναι η κανονική του τιμή!

Αγοράστε 2 και θα πάρετε 3

Αυτή η κλασική προσφορά έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις περισσότερο από 150% τοις εκατό. Παρά την εξοικονόμηση 30% τοις εκατό, λειτουργίες όπως αυτή μας οδηγεί να καταναλώνουμε πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο!

Best sellers – Προϊόντα μεγάλης προσφοράς

Εδώ συνήθως θα βρούμε προϊόντα πρώτης ανάγκης που όμως λειτουργούν ως “κράχτες”! Για να νικήσουν τον ανταγωνισμό και να διαδώσουν την ιδέα ενός σημείου πώλησης που έχει “καλές” τιμές τα best sellers είναι τα κατάλληλα για αυτή την δουλειά ! Και προφανώς έχουν στηθεί – για την καλύτερη προβολή τους – στα πιο καίρια σημεία του καταστήματος.

Η διαφορά της τιμής αυτών των προϊόντων στη συνέχεια αντισταθμίζεται  από την αύξηση των τιμών σε άλλα προϊόντα.

Συγκεκριμένα προϊόντα στημένα στο ράφι στο επίπεδο των ματιών

Προϊόντα που εμφανίζονται στο ύψος των ματιών πωλούν τα διπλάσια, οπότε γι’αυτό το λόγο, συχνά τα πιο ακριβά προϊόντα ή με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, τοποθετούνται εκεί. Κάτω από αυτά, θα ανακαλύψετε σχεδόν πάντα οικονομικότερες εναλλακτικές λύσεις.

Προϊόντα “αυθόρμητης αγοράς” στους χώρους των ταμείων

Είναι αναπόφευκτο, περιμένετε στην ουρά στο ταμείο, θα μπείτε στον πειρασμό να απλώσετε το χέρι σας σε μια ποικιλία από γλυκίσματα!

Επίσης δεν είναι τυχαίο ότι σε αυτή την περίπτωση πολλά από τα γλυκίσματα είναι τοποθετημένα στο ράφι σε τρόπο ώστε εύκολα ένα παιδί να μπορεί να τα προσεγγίσει!

Οι επιχειρήσεις αλλά και οι διαφημιστές  είναι καλά ενημερωμένοι για τον ρόλο των παιδιών όσον αφορά στο τι προϊόντα θα περιέχει το καλάθι μας!

Σε όλα τα παραπάνω που αναφέραμε, τίποτα το μεμπτό δεν υπάρχει, ούτε πρόκειται για “παράνομες” στρατηγικές!

Πρέπει όμως να αναρωτηθούμε εάν πραγματικά χρειαζόμαστε όλα τα προϊόντα που αγοράζουμε, ειδικότερα εάν πρόκειται για φαγώσιμα, που όλοι μας γνωρίζουμε τόνους φαγητού που πετιέται καθημερινά!

Τώρα μην μου πείτε ότι δεν έχετε πέσει “θύματα” αυτών των στρατηγικών! Για σκεφτείτε πόσες φορές έχετε αναφέρει “για 2 πραγματάκια πήγα και έφυγα με 22 ” ;

Καλή συνέχεια με τις αγορές σας! Και τα ματιά σας 14!

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.