Οι μηχανικοί αεροσκαφών θέτουν θέμα ασφάλειας πτήσεων, μηνυτήρια αναφορά σε βάρος Χρυσοχοΐδη

Του Γιάννη Συμεωνίδη Οι έλληνες πιλότοι είναι, κατά γενική ομολογία, από τους καλύτερους στον κόσμο. Κι όμως, η Κίνα τους…

aerodromio 3

Του Γιάννη Συμεωνίδη

Οι έλληνες πιλότοι είναι, κατά γενική ομολογία, από τους καλύτερους στον κόσμο. Κι όμως, η Κίνα τους «σνομπάρει». Το κάνει λόγω κάποιου ιδιότυπου ρατσισμού; Όχι, όπως αποδεικνύεται από σχετική ενημέρωση η οποία εστάλη στις 27 Ιανουαρίου από την ελληνική πρεσβεία στο Πεκίνο με αποδέκτρια την Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) και την οποία έχει στη διάθεσή της το www.koutipandoras.gr. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) βρίσκεται κάτω τού μέσου όρου σε τέσσερις κατηγορίες αξιολόγησης βάσει του Universal Safety Oversight Audit Programme (USOAP) του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization, ICAO).

Πρόκειται για τα στάνταρ που ακολουθούνται διεθνώς προκειμένου να διαπιστώνεται αν εφαρμόζονται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Και πώς να μην υστερούμε όταν ακόμα κι ο διοικητής τής ΥΠΑ, Δημήτρης Κούκης έχει παραδεχθεί τις σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν σε πιλότους και τεχνικούς στα αεροδρόμια της χώρας, σύμφωνα με πληροφόρηση της ιστοσελίδας μας; Οι μηχανικοί αεροσκαφών, μάλιστα, ετοιμάζονται να υποβάλουν μηνυτήρια αναφορά την ερχόμενη εβδομάδα τόσο σε βάρος τού κ. Κούκη όσο και κατά του πολιτικού του προϊσταμένου, του υπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, θέτοντας με ανοιχτό τρόπο ζήτημα ασφάλειας των πτήσεων.  

«Μόνο με πολιτική απόφαση»

Ο έλληνας πρέσβης στο Πεκίνο, Βασίλης Κωστής είχε συνάντηση τον Ιανουάριο με τον αντιπρόεδρο της κινεζικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κατά την οποία του τέθηκε το πρόβλημα της απαγόρευσης πρόσληψης ελλήνων πιλότων. Η κινεζική πλευρά εξήγησε πως προβαίνει σε αξιολογήσεις βάσει του USOAP του ICAO κι ότι καθώς η ελληνική ΥΠΑ είναι κάτω του μέσου όρου σε τέσσερις κατηγορίες αξιολόγησης, δεν επιτρέπεται σε έλληνες πιλότους να προσλαμβάνονται σε κινεζικές εταιρείες. Ο πρέσβης αντιπρότεινε την εξέταση των δικαιολογητικών των ελλήνων πιλότων κατά περίπτωση κι όχι στη βάση τής εθνικής αξιολόγησης.

Ο Δημήτρης Θωμόπουλος, υπεύθυνος του Γραφείου Οικονομικών κι Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας, εκτιμά ωστόσο πως εάν δεν υπάρξει βελτίωση της βαθμολογίας της ΥΠΑ, η μόνη ρεαλιστική περίπτωση άρσης της απαγόρευσης είναι διαμέσου πολιτικής απόφασης της κινεζικής κυβέρνησης.

 

 

 

 

Νέο στοιχείο για Αγίους Αναργύρους: Μήνυσε τους αστυνομικούς ο πατέρας της – «Την ξεφορτώθηκαν μέσα σε πέντε λεπτά»

Κυριακή

Νέο στοιχείο για Αγίους Αναργύρους: Μήνυσε τους αστυνομικούς ο πατέρας της – «Την ξεφορτώθηκαν μέσα σε πέντε λεπτά»

Στη μήνυση, σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star παρουσιάζεται ένα άγνωστο στοιχείο, αφού…

Συναγερμός στην Κόρινθο: Εντοπίστηκε πτώμα ηλικιωμένης γυναίκας στη θάλασσα

5619840

Συναγερμός στην Κόρινθο: Εντοπίστηκε πτώμα ηλικιωμένης γυναίκας στη θάλασσα

Το πτώμα μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Κορίνθου, ενώ το Λιμεναρχείο Κορίνθου διενεργεί προανάκριση για την…

Νιγηρία: «Φέρτε πίσω τα κορίτσια μας» – Εντοπίστηκε μια από τις 276 μαθήτριες που είχαν απαχθεί από τζιχαντιστές 10 χρόνια πριν

nigiria 768x512 1

Νιγηρία: «Φέρτε πίσω τα κορίτσια μας» – Εντοπίστηκε μια από τις 276 μαθήτριες που είχαν απαχθεί από τζιχαντιστές 10 χρόνια πριν

Πρόκειται για την Λίντια που «διασώθηκε μαζί με τα τρία παιδιά της» κοντά στην πόλη…