Θέατρο στον πάτο μιας… κατσαρόλας – Οι ηθοποιοί της παράστασης "Σοκολατόπιτα" μιλούν στο koutipandoras.gr

Ένας τρελός χορός με την ναζιάρα ζάχαρη, το αποφασιστικό αλεύρι, το αεικίνητο αμύγδαλο , τον πονηρό καφέ, το επαναστατικό αυγό και το αναποφάσιστο βούτυρο στον πάτο μιας κατσαρόλας!

Μια αστεία και λαχταριστή παράσταση για παιδιά και εφήβους, η οποία, όπως μας λένε δύο από τους ηθοποιούς της παράστασης, ο Θάνος Δεσποτόπουλος και η Κορίνα Θεοδωρίδου, προσπαθεί να περάσει το μήνυμα της συλλογικότητας, της αληλλεγγύης, της αξίας που έχει η κοινή προσπάθεια. Την ίδια στιγμή, μας διηγούνται ιστορίες με πρωταγωνιστές τους μικρούς θεατές της παράστασης και μας μιλάνε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ως νέοι ηθοποιοί.

Συνέντευξη στην Ηλέκτρα Ζαργάνη

Σοκολατόπιτα. Γιατί διαλέξατε αυτόν τον τίτλο για την παράσταση σας;

ΘΑΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν τον διαλέξαμε εμείς αλλά η σκηνοθέτης μας (Νίκη Τσέτικα) και έχει να κάνει με το θέμα που πραγματεύεται… την παρασκευή μιας γλυκιάς και ζεστής σοκολατόπιτας.

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ: Ο τίτλος επιλέχθηκε από την συγγραφέα του έργου, που είναι και η σκηνοθέτης, της παράστασης. Είναι ο λόγος που επιλέχθηκαν τα υλικά της ιστορίας μας από τον Σεφ, να φτιαχτεί μια σοκολατόπιτα. Πόσο δύσκολο είναι να φτιαχτεί ένα μείγμα διαφορετικών χαρακτήρων? Πώς μπορεί να πάρει μορφή κάτι όταν τα συστατικά του τσακώνονται? Στη Σοκολατόπιτα, ο θεατής παίρνει ένα μεγεθυντικό φακό και βλέπει τι συμβαίνει στον πάτο μιας κατσαρόλας.

Ναζιάρα ζάχαρη, αποφασιστικό αλεύρι, επαναστατικό αυγό. Πείτε μας λίγα λόγια για τους βασικούς χαρακτήρες.

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ: Δεν υπάρχουν βασικοί χαρακτήρες, βασικά υλικά. Όλα τα υλικά είναι απαραίτητα για την παρασκευή του γλυκού και είναι κάτι που τονίζεται ιδιαίτερα στο έργο: η ανάγκη συλλογικότητας, ότι αν δεν υπήρχε κάποιο από τα υλικά τότε και οι υπόλοιποι θα ήταν άχρηστοι. Το έργο μέσω της αλληγορίας δίνει το μήνυμα της ομαδικότητας μα και της σημαντικότητας του κάθε υλικού.

Υπάρχει κάποιος συμβολισμός/ μήνυμα που θέλετε να περάσετε στα παιδιά μέσα από την παράσταση;

ΘΑΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ: Όλο το έργο κινείται στο συμβολισμό ότι από την στιγμή που πραγματευόμαστε υλικά μαγειρέματος τα οποία βρίσκεις στην κουζίνα σου, σπίτι μας είναι η κουζίνα με τα ντουλάπια της και χώρος δράσης η κατσαρόλα! Βασικός στόχος όλων μας είναι ο προβληματισμός γύρω από το κτίσιμο των ανθρωπίνων σχέσεων. Το πως αντιμετωπίζουμε τους συνανθρώπους μας, αν επιλέγουμε να τους ακούμε και να συνεργαζόμαστε μαζί τους με ειλικρινεία, η κατανόηση και η αποδοχή που γίνεται στη διαφορετικότητα της δικής μας αλλά και του κάθε συνανθρώπου μας ύπαρξη και η συνύπαρξη όλων αυτών των διαφορετικών υπάρξεων μαζί.

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ: Το έργο τονίζει την σημασία της κοινής δράσης. Το κάθε υλικό έχει ένα διαφορετικό χαρακτήρα, απολύτως σημαντικό για την επιτυχία κάθε σκοπού, στην προκειμένη γλυκού σκοπού. Η αποφασιστικότητα, το όραμα, η γνώση, ο αλτρουισμός, η διαλλακτικότητα ακόμη και η σύγκρουση μέχρι να βρεθεί σωστή λύση, είναι έννοιες που θίγονται στη διάρκεια της περιπέτειας των υλικών.

Γιατί επιλέξατε να κάνετε παιδικό θέατρο;

ΘΑΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ: Βασικός λόγος που επέλεξα να συμμετέχω σε αυτήν την παράσταση είναι οι συντελεστές της.

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ: Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που μου δόθηκε ξανά η ευκαιρία να κάνω παιδικό θέατρο. Είναι τόση η εγρήγορση που σου δίνουν οι μικροί θεατές, μα και τόση η απλότητα με την οποία βλέπουν και κρίνουν που στην ουσία μάς βάζουν στη διαδικασία να δούμε το θέατρο από τη βάση του, από την παρατήρηση των απλών πραγμάτων. Η συμμετοχή τους κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι συγκινητική αφενός γιατί παίρνουν ξεκάθαρη θέση για το ποιός έχει δίκιο, αφετέρου γιατί νιώθεις πόσο ξεκάθαρη καθαρότητα έχουν απέναντι στο καλό και στο κακό.

Ποιο είναι το πιο όμορφο πράγμα που σας έχει πει κάποιο παιδί μετά από παράσταση;

ΘΑΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ένα παιδάκι όταν μου είπε μετά το τέλος της παράστασης Σε αγαπάω.

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ:Ω! είναι μια προσωπική νίκη αυτό! Επειδή στην παράσταση η Βουτυρένια που υποδύομαι έχει κοστούμι και μακιγιάζ απόλυτης μεταμφίεσης, ένα κοριτσάκι, μετά το τέλος της παράστασης, δεν με γνώρισε άβαφτη και “κανονική’ και με ρωτούσε εναγωνίως που μπορεί να βρει την Βουτυρένια. Όταν της είπα ότι έφυγε μου είπε συνωμοτικά: “Ε βέβαια! πήγε να ξεκουραστεί. το είδες και εσύ ότι τους έσωζε όλους:!” Έλιωσα.

Εσείς τι μαθήματα παίρνετε από τα παιδιά; Υπάρχει κάποιος λόγος να παρακολουθήσει την παράσταση και ένας “μεγάλος”;

ΘΑΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το βασικό μάθημα που παίρνω από τα παιδιά είναι το πώς να είναι να είσαι πραγματικά αυθόρμητος, ειλικρινής και χαρούμενος. Νομίζω οτί το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση αφορά και το ενήλικο κοινό. Ο τρόπος που είναι στημένη η παράσταση την κάνει ευχάριστη και για το ενήλικο κοινό!

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ: Είναι μεγάλη πρόκληση για μένα να προσπαθήσω να “δω” με τα ίδια μάτια, με την ίδια καθαρότητα και την ίδια απλότητα τα πράγματα. Η δυσκολίες της καθημερινότητας αλλά και η ταχύτητά της δεν αφήνει περιθώρια να κοιτάξεις αυτό που σε απασχολεί με αγνότητα. Είναι μεγάλο κέρδος που μπορούμε, μέσω της παράστασης, να έρθουμε σε επαφή με αυτήν την πρωτόγονη αίσθηση αντικειμενικότητας που έχουν τα παιδιά και νομίζω ότι αυτό είναι χρήσιμο και στους “μεγάλους” θεατές.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

ΘΑΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κάνω πρόβες για μια μικρού μήκους ταινία και περιμένω να βγει μια διαφήμιση που συμμετείχα.

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ: Είμαι σε γυρίσματα μιας ταινίας μικρού μήκους και κάνω πρόβες για μια παράσταση που θα ανέβει αρκετά αργότερα.

Τι θα θέλατε να αλλάξει οπωσδήποτε στον χώρο του θεάτρου; Έχετε αντιμετωπίσει δυσκολίες ως νέοι ηθοποιοί;

ΘΑΝΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ο χώρος του θεάτρου είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, οι ίδιοι άνθρωποι τον αποτελούν. Το θέμα λοιπόν μετατοπίζεται στην κοινωνία. Ως προς την αλλαγή.. αυτό που θα θελα είναι να αρχίσουμε να περνάμε ο κάθε ένας από εμάς ποιο καλά και μόνος του αλλά και όλοι μαζί! Σίγουρα υπάρχει δυσκολία αυτήν την περίοδο, όπως και σε όλες τις δουλειές όμως. Τουλάχιστον είμαι από τους τυχερούς, γιατί κάνω κάτι που αγαπώ!

ΚΟΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ: Τα ανύπαρκτα εργασιακά μας δικαιώματα. Είναι τραγικά αστείο τί πρέπει να διεκδικούμε σε κάθε δουλειά και πόσο μη κατοχυρωμένοι είμαστε ακόμη και στα αυτονόητα. Ξέρω ότι αυτό αφορά πια όλα τα επαγγέλματα αλλά νομίζω ότι στο θέατρο λείπουν ακόμη και τα στοιχειώδη. Μακάρι το πάθος και ορμή που μας κινεί να εμπλακούμε με το θέατρο να καταφέρει να μας στοιχειοθετήσει σε ισότιμους κλάδους άλλων επαγγελμάτων.



ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ

Θάνος Δεσποτόπουλος

Κορίνα Θεοδωρίδου

Μάτα Καστρησίου

Δήμητρα Κολοκυθά

Αλέξανδρος Μητρόπουλος

Γιώργος Σύρμας

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Νίκη Τσέτικα

Μουσική: Ηenri Kergomard

Χορογραφίες: Ελευθερία Κόμη

Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου

Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης

Bοηθός Σκηνοθέτη: Βάσια Μπάντιου

Video Art Creation: Ανιές Σκλάβου-Στέλιος Τατάκης

Υπεύθ. Επικοινωνίας: Νικολέτα Βότση

Παραγωγή: ΒΑD CROWD

Θέατρο Κνωσός, Πατησίων 195 και Κνωσού 11, ΑθήναΗμερομηνία: Από την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016

Κάθε Κυριακή στις 11.00  

Μήνυση του Καραμαλάκη στον απόστρατο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ., για την υπόθεση του γιου του Θεοδωρικάκου

Μήνυση του Καραμαλάκη στον απόστρατο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ., για την υπόθεση του γιου του Θεοδωρικάκου

Ο Μ. Καραμαλάκης, γ.γ. Δημόσιας Τάξης, κατέθεσε επίσης μήνυση κατά του απόστρατου αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ,…

Αποκάλυψη: Το Documento δημοσιεύει διαλόγους αστυνομικών με την Greek Mafia

Αποκάλυψη: Το Documento δημοσιεύει διαλόγους αστυνομικών με την Greek Mafia

Αποκαλυπτικό και αυτή την Κυριακή το Documento: Δημοσιεύει τα στοιχεία που έχουν ανακτηθεί από το τηλέφωνο δολοφονημένου επιχειρηματία…

Κρατικός μηχανισμός-Πρόστιμο…για αλυσίδες πριν καν πέσει η πρώτη νιφάδα χιονιού στην Αθήνα

Κρατικός μηχανισμός-Πρόστιμο…για αλυσίδες πριν καν πέσει η πρώτη νιφάδα χιονιού στην Αθήνα

Σπέρνουν τον πανικό με την κακοκαιρία "Μπάρμπαρα", για να δικαιολογήσουν την ανυπαρξία του κρατικού μηχανισμού