Newsroom

Newsroom

Ο σκηνοθέτης Ηλίας Αδάμ μιλάει στο koutipandoras.gr για έναν διαφορετικό, παιχνιδιάρικο Άμλετ!

Ένας Άμλετ διαφορετικός από τους υπόλοιπους παρουσιάζεται για δύο ακόμα παραστάσεις στο Από Μηχανής Θέατρο. Ο νέος σκηνοθέτης και ηθοποιός Ηλίας Αδάμ μιλάει στο koutipandoras.gr για τον "Γκάμλετ", για την κατάδυση σε έναν παράλογο κόσμο με μυστήριο και παιχνίδι, για το θέατρο ως έναν ανοιχτό χώρο πειραματισμών και ελευθερίας και τη διαχρονικότητα του ήρωα που μας βοηθάει να προσεγγίσουμε τον άνθρωπο και την ουσία της ύπαρξης του.

5857f4991dc524624f8b4723

Συνέντευξη στην Ηλέκτρα Ζαργάνη

Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον Άμλετ του Σαίξπηρ και μάλιστα με “πειραγμένο” τρόπο;

Γιατί μπορούσα να βρω διαδρομές του ήρωα που με απασχολούσαν πολύ την συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ο «πειραγμένος» τρόπος δεν είναι ζήτημα απόφασης. Νομίζω ότι ο σκηνοθέτης είναι δημιουργός ακριβώς όπως ο γλύπτης, μόνο που αντί μάρμαρα και μέταλλα έχει το θεατρικό έργο ως πρώτη ύλη. Αυτό το βουτάει βαθειά μέσα του, το αφήνει να αντικρύσει ό,τι υπάρχει εκεί και μετά φτιάχνει ένα έργο που είναι προσωπικό, και, εφόσον το προσωπικό αυτό θα διαφέρει προφανώς από το προσωπικό του συγγραφέα, είναι και «πειραγμένο».

Τι προσφέρει αυτό το γράμμα G στον χαρακτήρα του ήρωα;

Προσφέρει την επιβεβαίωση της διαδρομής που είπα πριν. Την κατάδυση σε έναν πολύ προσωπικό και παράλογο κόσμο υποσυνειδήτου.

Το θέατρο για εσάς είναι χώρος ελεύθερος και ανοιχτός για πειραματισμό και μεταμορφώσεις;

Ναι. Το θέατρο είναι ανοιχτό για όλους τους πειραματισμούς και για όλες τις μεταμορφώσεις, αρκεί να είναι ειλικρινείς. Νομίζω ότι πρέπει να ανεβαίνεις πάνω στη σκηνή και να ρωτάς: από πού είμαι, ποιοι είναι οι γονείς μου, ποιους ανθρώπους έχω θάψει και ποιους ανθρώπους έχω ερωτευτεί, που έχω ταξιδέψει και ποια τραγούδια με έχουν κάνει να κλάψω, και μόνο μετά από αυτό να συνεχίζεις οτιδήποτε άλλο, που αναγκαστικά θα φέρει την σφραγίδα όλων και θα κουβαλάει επιπλέον έναν τεράστιο σεβασμό και μία διάθεση να τιμηθούν όλα αυτά επί σκηνής.

Ποια φράση του έργου σας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση;

«Πρέπει να μιλάμε με κυριολεξία, αλλιώς θα μας σκοτώσουν τα διφορούμενα.» Ο Άμλετ δεν αντέχει την ηλίθια υποκρισία του κόσμου γύρω του και, ανιχνεύοντας μονοπάτια που ψάχνουν την απόλυτη αλήθεια, φτάνει στο ακραίο σημείο να υιοθετεί ένα απόλυτα κυριολεκτικό γλωσσικό ιδίωμα που του επιτρέπει να είναι 100% ειλικρινής και να μην υποκρίνεται καθόλου. Αυτό είναι αυτό που οι άλλοι αντικρίζουν ως τρέλα, τουλάχιστον αρχικά.

Που βρίσκεται για εσάς η διαχρονικότητα και η μοναδικότητα του έργου;

Στο ότι είναι μία πολύ προσωπική και βαθειά διαδρομή του συγγραφέα προς την κατανόηση του φαινομένου που λέγεται άνθρωπος, από τη γέννησή του ως την πτώση του, μετά στην αντίδρασή του προς την πτώση του, και τέλος στον θάνατο.

Ποιες δυσκολίες έχετε συναντήσει στον χώρο του θεάτρου ως νέος ηθοποιός και σκηνοθέτης;

Δεν έχω μεγάλη εμπειρία ακόμα στον χώρο της παραγωγής – το εννοώ με την κυριολεκτική σημασία της λέξης – θεάτρου, επομένως δεν θα μπορούσα να μιλήσω σοβαρά και ειλικρινά για τις δυσκολίες μου χωρίς να επηρεαστώ από αυτά που ακούω γύρω μου.

Τα έργα του Σαίξπηρ ενέχουν μέσα τους μία μεγάλη γκάμα μεταμορφώσεων, εναλλαγών, παιχνιδιού. Πως αξιοποιήσατε στην παράσταση αυτά τα στοιχεία;

Προσπαθήσαμε να είμαστε καθαροί ως προς την πρόθεσή μας, η οποία σε μεγάλο βαθμό ήταν να παίξουμε και να γαργαλήσουμε τους εαυτούς μας και το κοινό. Επομένως οι δύο πυρήνες της παράστασης, δηλαδή από τη μία το θεατρικό έργο και από την άλλη εμείς, ως αφηγητές του, συναντηθήκαμε σε αυτό το σημείο και παίξαμε με κάθε τι που προσφερόταν για παιχνίδι.

Ποια είναι τα σχέδια σας μετά τον Γκάμλετ;

Θέλω να συνεχίσω να εκπαιδεύομαι στο θέατρο. Τον Μάρτη θα δουλέψω δίπλα στον Φαλκ Ρίχτερ, σε μία παράσταση που θα γίνει στο Maxim Gorki Theater στο Βερολίνο.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία , απόδοση: Ηλίας Αδάμ

Παίζουν: Μαριάννα Λιανού, Λεωνή Ξεροβάσιλα, Σοφία Πριόβολου, Ηλίας Αδάμ, Κλείτος Κυριακίδης, Θάνος Τσακαλίδης

Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Κεσσίδης

Σκηνογραφία, εικαστική επιμέλεια: Στέλλα Αγγελίδου

Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Μουσικός επί σκηνής: Κλείτος Κυριακίδης

Φωτογραφίες: Βασίλειος Παπαγεωργίου

Θέατρο Από Μηχανής, Ακαδήμου 13, Κεραμεικός

Μέρες & ώρες: κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 22:00 για περιορισμένες παραστάσεις (σήμερα και αύριο οι δύο τελευταίες παραστάσεις)

Πληροφορίες – Κρατήσεις: τηλ.: 2105231131

www.syn-epi.com


«Καμπανάκι» του ΕΟΦ που διαφημίζεται για τους πόνους των αρθρώσεων -«Μην το χρησιμοποιήσετε»

eof

«Καμπανάκι» του ΕΟΦ που διαφημίζεται για τους πόνους των αρθρώσεων -«Μην το χρησιμοποιήσετε»

Το σκεύασμα αυτό δεν είναι εγκεκριμένο φαρμακευτικό προϊόν και ως εκ τούτου δεν έχει αξιολογηθεί…