ΚΓ

Κορίνα Γρηγοριάδη

Ο Μανώλης Ρακιντζής μιλάει για την «Αράδα» στο Κουτί της Πανδώρας

«Η πηγή μέσα στο μυαλό μου ήταν ο αγώνας μιας ολόκληρης γενιάς να κερδίσει αυτό που δικαιούται, και αυτό δεν είναι τίποτα παραπάνω από το ίδιο της το μέλλον»

42966605 10214383228909268 5107255902138793984 n 1 1 1

Ο Μανώλης Ρακιντζής πρόκειται να κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες την πρώτη του δισκογραφική δουλειά, με τον τίτλο «Αράδα». 

Ο δίσκος αποτελείται από δέκα δικά του τραγούδια (μουσική και στίχους) και τη μελοποίηση του ποιήματος του Κώστα Βάρναλη «Αρχή Σοφίας».

Ο νέος τραγουδοποιός, μίλησε στο koutipandoras.gr, για τη νέα του δουλειά, τη μουσική βιομηχανία, τις δισκογραφικές εταιρείες, την ΑΕΠΙ αλλά και για τον εαυτό του.

Η «αράδα» είναι η πρώτη σου δισκογραφική δουλειά και αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον επόμενο μήνα. Πως νιώθεις για αυτό;

Χαρά, ικανοποίηση για το αποτέλεσμα και προσμονή για την ανταπόκριση του κόσμου σε αυτή τη δουλειά. Ελπίζω και εύχομαι να αγαπηθεί αυτή μας η προσπάθεια.

Δουλεύεις καιρό πάνω σε αυτόν τον δίσκο;

Δουλεύω στο στούντιο σχεδόν δυο χρόνια στο στούντιο για την υλοποίηση των τραγουδιών, αλλά δουλεύω μια ζωή για την γέννηση τους.

Η ηχογράφηση ενός δίσκου πέρα από χρονοβόρα διαδικασία είναι και ακριβή… Πόσο εφικτό είναι για έναν νέο άνθρωπο στην Ελλάδα της κρίσης να κάνει μόνος του αυτό το βήμα;

Είναι εξαιρετικά δύσκολο έως ακατόρθωτο να το κάνει κάποιος μόνος του χωρίς χορηγό, ή κάποια εταιρεία, που και στην περίπτωση αυτή ο χορηγός πάλι είναι απαραίτητος, είναι όμως τόσο μεγάλη αυτή η κουβέντα.

Εγώ ήμουν μάλλον τυχερός σε αυτό γιατί ενώ μου έχει κοστίσει αρκετά χρήματα αυτή η δουλειά οι μόνοι χορηγοί που ήταν πλάι μου ήταν κάποιοι πολύ καλοί φίλοι και πολύ καλοί μουσικοί εντελώς αφιλοκερδώς πίστεψαν και επένδυσαν τον χρόνο και το ταλέντο τους σε μένα, κι εγώ αυτή τη χορηγία δεν θα την ξεχάσω ποτέ.

Το πρώτο τραγούδι που έχει κυκλοφορήσει ως προπομπός του album λέγεται «αυλός» και είναι ντουέτο. Από πού εμπνεύστηκες για να το γράψεις;

Η πηγή  μέσα στο μυαλό μου ήταν ο αγώνας μιας ολόκληρης γενιάς να κερδίσει αυτό που δικαιούται, και αυτό δεν είναι τίποτα παραπάνω από το ίδιο της το μέλλον.

Ο τίτλος αναφέρεται σε ένα αρχαίο μουσικό όργανο που όμως με την κατάλληλη επεξεργασία μπορεί να λειτουργήσει ξανά, και να συνεργαστεί με μια ολόκληρη ορχήστρα. Το παλιό δεν σημαίνει ότι είναι και άχρηστο, κάθε άλλο μπορεί να είναι και η πιο γερή βάση και να εμπνευστούν από αυτό όλοι οι νέοι του πλανήτη ανεξαρτήτως χρώμα, φυλής ή οτιδήποτε άλλο, ο στόχος όλων μας είναι η ζωή και γι αυτό θα πρέπει να παλέψουμε όλοι.

Απ’ ότι ξέρω διασκευάζεις ένα παραδοσιακό κομμάτι. Αυτή την τακτική την συναντάμε τελευταία πολύ συχνά από συναδέλφους σου. Δεν θεωρείς ότι οι διασκευές ήδη μεγάλων τραγουδιών δείχνουν έλλειψη δημιουργίας;

Ο δίσκος περιέχει έντεκα δικές μου συνθέσεις και τα δέκα από αυτά είναι σε δικούς μου στίχους, οπότε ακόμα τουλάχιστον δεν την έχω νιώσει αυτήν την έλλειψη προσωπικά.

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί καταφεύγουν σε αυτήν την τακτική αλλά πιστεύω όχι από έλλειψη έμπνευσης αλλά για την ασφάλεια του ήδη πετυχημένου σχεδίου, ένα τραγούδι που είναι ήδη καθιερωμένο στην δισκογραφία αλλά πιο πολύ στην συνείδηση του κόσμου σίγουρα θα γίνει πιο εύκολα και πιο γρήγορα αποδεκτό.

Η «αράδα» μπορεί να τελείωσε, εσύ όμως συνεχίζεις σωστά; Τι ετοιμάζεις για το προσεχές μέλλον;

Προς το παρόν θέλω να απολαύσω αυτή τη δουλειά και να αφιερώσω το χρόνο μου σε Live εμφανίσεις, αλλά επειδή το στούντιο και οι ηχογραφήσεις έχουν ποτίσει την καθημερινότητα μου δεν είναι εύκολο να σταματήσω, άλλωστε εδώ και αρκετό καιρό δουλεύω πάνω σε κάποια ποιήματα του Κώστα Βάρναλη και στις συνθέσεις τους που μου εμπιστεύτηκε να ερμηνεύσω και να ενορχηστρώσω ένας μεγάλος δημιουργός.

Αυτή θα είναι λοιπόν η επόμενη δουλειά μου η οποία θα είναι έτοιμη μέσα στους επόμενους μήνες.

Ποια η σχέση σου με την ποίηση;

Ζω σε ένα σπίτι με δεκάδες βιβλία, μυθιστορήματα, αφιερώματα, ιστορικά και πολλές συλλογές από Έλληνες αλλά και ξένους ποιητές οπότε ήταν πολύ δύσκολο να μείνω αδιάφορος και άπραγος, διάβασα αρκετά και συνεχίζω να το κάνω στον ελεύθερο μου χρόνο.

Η μαγεία της ποίησης είναι πως όταν τελειώνεις μια συλλογή νομίζεις ότι έχεις διαβάσει τα πάντα, μέχρι να ανοίξεις το επόμενο βιβλίο και να συνειδητοποιήσεις ότι δεν έχεις διαβάσει ακόμα τίποτα.

Άλλωστε μέσα από όλο αυτό πήρα το θάρρος κι εγώ να μελοποιήσω κάποια ποιήματα και ένα από αυτά συμπεριλαμβάνεται στον δίσκο.

Φαντάζομαι θα γνωρίζεις το σκάνδαλο της ΑΕΠΙ. Αυτό κατά πόσο έχει επηρεάσει τον τρόπο που βλέπεις το μέλλον σου στη μουσική; Βιοποριστικά μιλώντας.

Το σκάνδαλο και η αξιοκρατία της ΑΕΠΙ είναι ο κόσμος μας σε μινιατούρα οπότε δεν μου κάνει καμία εντύπωση.

Ξέρω ότι πλέον κάποια μέλη της ΑΕΠΙ έχουν δημιουργήσει έναν νέο φορέα για την διαχείριση των δικαιωμάτων, ελπίζω από δω και στο εξής να λειτουργήσει αμερόληπτα.

Αυτό δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τη σχέση μου με την μουσική, άλλωστε εγώ πάντα πίστευα και θα πιστεύω στην δύναμη του κόσμου, όσο μιλάς στην ψυχή του κόσμου αληθινά τόσο αυτός θα σε κρατάει ζωντανό.

Ποια ήταν η πιο έντονη στιγμή σου ως μουσικός;

Ήταν Μεγάλη Πέμπτη του 2017 όταν έκατσα στο πιάνο του Λουκά Θάνου και τραγουδήσαμε παρέα κάποια δικά του τραγούδια, στον ίδιο χώρο και στο ίδιο πιάνο που έκανε πρόβες με τον Νίκο Ξυλούρη πριν 40 χρόνια για τον τελευταίο τους κοινό δίσκο.

Ισχύει ότι οι μεγάλες επιτυχίες δημιουργούνται όταν υπάρχει συναισθηματική φόρτιση;

Γενικά νομίζω ότι ισχύει, αλλά σε μένα ποτέ δεν λειτούργησε αυτό, εγώ για να γράψω πρέπει να έχω αποφορτιστεί, πρέπει να είμαι καλά και ήρεμος, ο χωρισμός η απώλεια ή οποιοδήποτε κακό συναίσθημα με βοηθάει φυσικά να συνθέσω αλλά πρέπει να περιμένω να περάσει η μπόρα και μετά να φέρω από την μνήμη μου τις εικόνες και τα συναισθήματα.

Κλείνοντας, αν άλλαζες κάτι από την καλλιτεχνική σου πορεία μέχρι τώρα τι θα ήταν αυτό;

Τίποτα, νομίζω ότι οι πιο καταλυτικές εμπειρίες ήρθαν από τις λάθος αποφάσεις και τις λάθος συνεργασίες.

Το λάθος καταλαβαίνεις ότι είναι λάθος μόνο όταν το κάνεις και το διορθώσεις, αλλά πρώτα πρέπει να το κάνεις.

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

6167665

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

«Ουδέποτε, δόθηκε καμία εντολή για συγκάλυψη», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κοιτώντας τους συγγενείς των θυμάτων

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

6167422

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου, οι βουλευτές των δύο κομμάτων επέστρεψαν στις…

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

InCollage 20240328 205245331

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

O Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται πως «παραίτησε» τους δύο στενούς του συνεργάτες προκειμένου να μην απολογηθεί…