Nymphomaniac: Μέρος Β΄ (δείτε το τρέιλερ)

Σκηνοθεσία: Λαρς φον Τρίερ

nymphomaniac 2

Σκηνοθεσία: Λαρς φον Τρίερ

Παίζουν: Σαρλότ Γκενσμπούρ, Σάια Λαμπέφ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ

Ο έρωτας στα χρόνια του politically correct: Η Τζο (Σαρλότ Γκενσμπούρ) συνεχίζει να διηγείται στον Σέλιγκμαν (Στέλαν Σκάρσγκαρντ) τις ερωτικές της περιπέτειες: όταν, λοιπόν, ο Ζερόμ (Σάια Λαμπέφ) συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να κορέσει την ανείπωτη σεξουαλική της πείνα, την προτρέπει να «κυνηγήσει» ερωτικές εμπειρίες εκτός της σχέσης τους. Έτσι, η Τζο θα ενεργοποιήσει το κόλπο του χαλασμένου αυτοκινήτου, θα επιδιώξει «διαπολιτισμική» επαφή με Αφρικανούς μετανάστες, θα αναζητήσει μαζοχιστικές απολαύσεις με τον Κ (Τζέιμι Μπελ) και θα καταλήξει «εισπράκτορας» στην υπηρεσία του L (Γουίλεμ Νταφόε).  

Ο Χουντίνι της κινηματογραφίας: Με το δεύτερο μέρος του «Nymphomaniac» ο Φον Τρίερ ολοκληρώνει τη συνοπτική επισκόπηση της ιστορίας του ευρωπαϊκού πνεύματος: έτσι μετά τις αναφορές στον Έντγκαρ Άλαν Πόε και τον Μπαχ, περνάμε στον ρωμαίο αυτοκράτορα Κλαύδιο, στη μεταμόρφωση του Ιησού στο όρος Θαβώρ, στον βαγκνερικό «Χρυσό του Ρήνου», στο ερώτημα γιατί ο Μπετόβεν δεν έγραψε φούγκα, στην άποψη του Φρόιντ για τη σχέση της παιδικής ηλικίας με τις ερωτικές διαστροφές, στο «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ, στο σχίσμα της Ανατολικής με τη Δυτική εκκλησία και την εικονογραφία του Αντρέι Ρουμπλιόφ, για να καταλήξουμε στη διαφορά περίστροφου και πιστολιού και τον Τζέιμς Μποντ. Μια γρήγορη θεώρηση του ευρωπαϊκού πνεύματος, με σταθμούς που μπορούν να συνδεθούν με την ακαταπόνητη ερωτική ορμή της Τζο ήταν τελικά ο στόχος του «αιρετικού» Δανού ή μήπως η εικονοποίησή του συνδέεται περισσότερο με την αναζήτηση της προσωπικής του σεξουαλικότητας; Άραγε ο «καλός ακροατής» Σέλιγκμαν είναι ο ίδιος ο Τρίερ, που φτάνει στο σημείο αφύπνισης του προσωπικού του ερωτικού ενστίκτου την ίδια στιγμή που η Τζο επιλέγει να «κατευνάσει» την ερωτική ένταση που κατατρώει τα «σωθικά» της; Ή μήπως πάλι φέρνει σε διαλεκτική αντίθεση τις έννοιες της αθωότητας και της ενοχής (χρησιμοποιώντας τη μυθοπλασία προσχηματικά), φιλτραρισμένες από την προτεσταντική ηθική – «είμαι παρθένος, άρα αθώος» λέει κάποια στιγμή ο Σέλιγκμαν στην Τζο, ταυτίζοντας με αυτό τον τρόπο την ερωτική πράξη με την ενοχή; Μήπως τελικά ο Φον Τρίερ είναι απλώς ένας ταχυδακτυλουργός του σελιλόιντ, ένας ταχυδακτυλουργός που ενώ γνωρίζει άριστα τα μυστικά της τέχνης και της τεχνικής του, παγιδεύεται στη λογική του γρήγορου και εύκολου εντυπωσιασμού; Και ποιος ο λόγος του εντυπωσιασμού; Μα η συζήτηση, φυσικά! Η συζήτηση για τον Λαρς φον Τρίερ και τους στόχους της νέας του δημιουργίας. Γιατί ο προβοκάτορας δανός εκτός από ανεπανάληπτος σκηνοθέτης, είναι και μοναδικός μαρκετίστας.

Η χρήσιμη… άχρηστη πληροφορία: Οι φήμες υποστηρίζουν πως ο Σάια Λαμπέφ για να εξασφαλίσει το ρόλο, έστειλε στους παραγωγούς μέχρις φωτογραφία του μορίου του.

Επιγραμματικά: Η εξομολόγηση της Τζο στον Σέλιγκμαν για την ερωτική της οδύσσεια συνεχίζεται και ο Φον Τρίερ ολοκληρώνει την «πορνογραφία» του που ίσως περάσει στην ιστορία του σινεμά σαν η πιο αντιερωτική πορνογραφία. 

Δείτε το τρέιλερ:

 

 

 

Το Κουτί της Πανδώρας συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που εξήγγειλε η ΕΣΗΕΑ

issue 2465910 1920 1

Το Κουτί της Πανδώρας συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που εξήγγειλε η ΕΣΗΕΑ

Η δημοσιογραφική ομάδα του koutipandoras.gr, συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που εξήγγειλαν τα Διοικητικά Συμβούλια της Ομοσπονδίας…