Newsroom

Newsroom

Νέο πρόβλημα με κινητήρες ντίζελ

Ανεβασμένοι βρέθηκαν οι δείκτες εκπομπής επιβλαβών αερίων σε σχέση με αυτούς των επίσημων δοκιμών, σε έρευνα που πραγματοποίησαν οι βρετανικές αρχές στα 37 δημοφιλέστερα μοντέλα ντίζελ κινητήρων στην χώρα.

571d35741dc5243c058b4684

Αντίθετα με όσα έγιναν στο σκάνδαλο με την Volkswagen, σε κανένα από τα αυτοκίνητα δε βρέθηκε μηχανισμός που να «εξαπατά» τις μετρήσεις των εκπομπών, με τους υπευθύνους των αυτοκινητοβιομηχανιών επισημαίνουν πως δεν υφίσταται καμία παράβαση, καθώς το πρότυπο της βιομηχανίας είναι οι δοκιμές σε εργαστήριο και όχι σε συνθήκες δρόμου.

Ωστόσο, από τις δοκιμές διαπιστώθηκαν διαφορές στα επίπεδα εκπομπών, όταν τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν σε πραγματικούς δρόμους, με τα επίπεδα των επικίνδυνων οξειδίων ρύπων του αζώτου να είναι κατά πολύ υψηλότερα από ό,τι αναμενόταν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αναμένεται να φέρουν εξελίξεις στην Βρετανία καθώς η φορολογία των αυτοκινήτων, βασίζεται στα επίπεδα των εκπομπών, με τα οχήματα χαμηλών εκπομπών να μη φορολογούνται καθόλου.

Στους ελέγχους που διενήργησε το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών εξετάστηκαν οι κορυφαίες πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ μεταξύ 2010 και 2015 και επιλέχθηκαν τα πιο δημοφιλή. Κάθε αυτοκίνητο ελέγχθηκε με κρύο και πλήρως θερμό κινητήρα. Τα οχήματα της ομάδας κριτηρίων Euro 5, χρονολογίας από 1999 και μετά, είχαν κατά μέσο όρο εκπομπές 21% υψηλότερες από το όριο, όταν είχαν θερμό κινητήρα, ενώ τα αυτοκίνητα της νεότερης ομάδας κριτηρίων (Euro 6) είχαν ελαφρώς καλύτερες αποδόσεις, αλλά ήταν ακόμη πάνω από το όριο.

Σε αυτά που είχαν τις περισσότερες εκπομπές περιλαμβάνονται ορισμένα μοντέλα των εταιρειών Citroen, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Rover, Mercedes, Nissan, Peugeot, Skoda, Opel (Vauxhall) και Volvo για τους κινητήρες Euro 5, και Audi, BMW, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes, Mini, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Opel (Vauxhall) και Volkswagen για τα οχήματα της ομάδας κριτηρίων Euro 6.