Νέο όνομα για το Facebook ανακοίνωσε ο Ζούκερμπεργκ : «Meta»

Η  κρίση στο Facebook μετά από τα αποκαλυπτικά έγγραφα της Χάουγκεν, οδήγησε τον Μάρκ Ζούκερμπεργκ  να αλλάξει το όνομα της  εταιρείας του  σε Meta.

facebook metaverse

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν αναμφίβολα δύσκολη για τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αρκετά διεθνή ΜΜΕ δημοσίευσαν μια σειρά από άρθρα βασισμένα σε έγγραφα της εταιρείας που διέρρευσαν, και αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η πλατφόρμα ως προς την επιτήρηση του περιεχομένου της σε παγκόσμια κλίμακα. Πρόκειται για έγγραφα που μία πρώην συνεργάτιδα του Facebook, η Φράνσις Χάουγκεν, πήρε μαζί της μετά την αποχώρησή της από την εταιρεία τον περασμένο Μάιο και αποφάσισε να δημοσιοποιήσει, θέλοντας να δείξει ότι η εταιρεία «βάζει το συμφέρον πάνω από την ασφάλεια των χρηστών». Η Wall Street Journal είχε δημοσιοποιήσει επίσης στοιχεία από αυτά τα έγγραφα στη σειρά δημοσιευμάτων της The Facebook Files

.Ο Ζούκερμπεργκ απάντησε στα δημοσιεύματα για τα έγγραφα αυτά τη Δευτέρα, λέγοντας ότι η εταιρεία προσπαθεί να διατηρήσει την ισορροπία ανάμεσα στην ελεύθερη έκφραση, και την προσπάθειά της να περιορίσει το επιβλαβές περιεχόμενο. Όπως εξήγησε πάνω από 40.000 άτομα εργάζονται στο τμήμα ασφάλειας και προστασίας των χρηστών του Facebook και το κοινωνικό δίκτυο αναμένεται να δαπανήσει περισσότερα από 5 δισ. δολάρια στον συγκεκριμένο τομέα το 2021.

Σε αυτή τη χρονική συγκυρία, το «Facebook Connect» που ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας  , Μαρκ Ζούκερμπεργκ, αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς παρουσίασε τις  αλλαγές καίριας σημασίας για το μέλλον της πλατφόρμας. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως την τεράστια αυτή αλλαγή, δηλώνοντας πως το όνομα εκπροσωπεί καλύτερα την δραστηριότητά της.

Η Facebook σχεδιάζει μια πρωτοποριακή υπηρεσία που θα την αποκαλεί metaverse –έναν εικονικό κόσμο που αλλάζει τους όρους στη βιομηχανία τεχνολογίας. «Είμαστε μια εταιρεία που κατασκευάζει τεχνολογία για να συνδεθεί ο κόσμος», είπε ο Ζούκερμπεργκ. «Μαζί, μπορούμε επιτέλους να βάλουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο της τεχνολογίας μας» είπε μεταξύ άλλων.

 

Πρόσθεσε ότι το όνομα Facebook δεν περιλαμβάνει πλήρως όλα όσα κάνει η εταιρεία. «Αυτή τη στιγμή, η επωνυμία μας είναι τόσο στενά συνδεδεμένη με ένα προϊόν», είπε τονίζοντας ότι «Με την πάροδο του χρόνου, ελπίζω να θεωρηθούμε ως μια εταιρεία metaverse».

 

Ο Ζούκερμπεργκ είναι ιδιοκτήτης του λογαριασμού στο Twitter @meta και του meta.com, το οποίο ανακατευθύνει σε μια σελίδα καλωσορίσματος στο Facebook, που περιγράφει τις αλλαγές.

 

Η αλλαγή έρχεται με ένα νέο λογότυπο σχεδιασμένο σαν σύμβολο του άπειρου, ελαφρώς λοξό, σχεδόν σαν κουλουράκι. Το Facebook, το Instagram και άλλες εφαρμογές θα παραμείνουν, αλλά κάτω από την ομπρέλα πλέον του Meta.

 

Η κίνηση αυτή επισημαίνει πώς ο Ζούκερμπεργκ σχεδιάζει να επικεντρώσει εκ νέου την εταιρεία του στη Silicon Valley σε αυτό που θεωρεί ως το επόμενο ψηφιακό σύνορο, που είναι η ενοποίηση ανόμοιων ψηφιακών κόσμων σε κάτι που ονομάζεται μετασύμπαν (metaverse).

 

Ταυτόχρονα, η μετονομασία του Facebook μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να απομακρυνθεί από τις πολλές διαμάχες που αντιμετωπίζει τον τελευταίο καιρό, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο φέρεται να διαδίδει ρητορική μίσους και παραπληροφόρηση.

 

«Σκέφτομαι πολύ για την ταυτότητά μας» με αυτό το νέο κεφάλαιο, είπε ο CEO του Facebook μιλώντας στην διαδικτυακή εκδήλωση για να παρουσιάσει τα τεχνολογικά στοιχήματα του Facebook για το μέλλον.