Μυλόπουλος: H λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων δεν πρόκειται να περάσει, θα πάει στα δικαστήρια  

«Όσο υπάρχει τεχνική λύση κατατεθειμένη στην πολιτεία για την κατά χώραν ανάδειξη των αρχαιοτήτων, η λύση της απόσπασης  δεν πρόκειται να περάσει, θα πάει στα δικαστήρια» τόνισε ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, με αφορμή τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης.

NewsRoom 17/09/2019 | 20:26

Μιλώντας στον Alpha 96.5 Θεσσαλονίκης τόνισε πως «υπό άλλες συνθήκες είχε γνωμοδοτήσει το ΣτΕ το 2016, τότε που όλες οι πλευρές έλεγαν ότι δεν υπάρχει άλλη λύση. Κάτω από αυτή την πλάνη πήρε την απόφαση. Σήμερα όσο θα υπάρχουν κάποιοι που θα καταθέτουν στα δικαστήρια ότι υπάρχει άλλη λύση, το ΣτΕ – και αυτό θα κάνει- θα θέλει να διαφυλάξει τη νομιμότητα».

Ακόμη, ο ίδιος χαρακτήρισε «παράνομη πράξη» την λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων σημειώνοντας πως «σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο η απόσπαση αρχαιοτήτων προκειμένου να κατασκευαστεί τεχνικό έργο απαγορεύεται. Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται είναι όταν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση ότι δεν υπάρχει άλλη λύση και για αυτό βλέπετε ότι οι οπαδοί της επαναφοράς  της λύσης της απόσπασης προσπαθούν να απαξιώσουν το ότι υπάρχει λύση».

Για τον Γιάννη Μυλόπουλο «λύση υπάρχει» καθώς όπως είπε «στο ΚΑΣ και στο Υπουργείο Πολιτισμού το 2017 κατατέθηκε προκαταρκτική μελέτη για τη λύση και αυτή έγινε αποδεκτή. Δεν είναι καλή η λύση ή είναι πιο ακριβή; Όπως και να έχει λύση υπάρχει και όσο υπάρχει η απόσπαση είναι παράνομη» πρόσθεσε ο ίδιος.

Ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. υπογράμμισε πως «η λύση της απόσπασης μας πάει τρία χρόνια μετά την παράδοση του έργου» καθώς ενώ θα έχουν ολοκληρωθεί οι 12 από τους 13 σταθμούς «θα περιμένουν μέχρι το μέσο ή το τέλος του 2023». Ο τρίτος λόγος που σχετίζεται με την καθυστέρηση όπως ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος είναι ο οικονομικός «αλλά υπάρχει και ένας πιο σημαντικός λόγος που εκτροχιάζει το κόστος και αυτός είναι οι αποζημιώσεις που θα πρέπει να δώσει το ελληνικό δημόσιο στον εργολάβο».

Ειδικότερα ο ίδιος κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν τόνισε πως «προ του 2016 για τις καθυστερήσεις  που είχαν γίνει μέχρι τότε, ο εργολάβος ζήτησε 1 δις ευρώ αποζημίωση. Όλο το έργο κοστίζει 1 δις και ο εργολάβος ζήτησε 1,1 δις. Επειδή όμως το δημόσιο ουδέποτε παραδέχτηκε ότι είχε ευθύνη για τις καθυστερήσεις, το δικαστήριο επιδίκασε στον εργολάβο κάτι λιγότερο από 200 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα που ο πρωθυπουργός της χώρας και ο υπουργός Υποδομών παραδέχτηκαν ανοιχτά και δημόσια ότι με δική τους επιλογή και ευθύνη θα καθυστερήσει το έργο 3 χρόνια, δεν θα έχει το δημόσιο τη δυνατότητα να αποκρούσει τα αιτήματα των εργολάβων».

«Παραπλάνησαν τους φορείς της πόλης και τους πολίτες» σχετικά με την ενδεδειγμένη λύση είπε επιπλέον ο κ. Μυλόπουλος για την άποψη που έχουν σχηματίσει και δημόσια φορείς της πόλης την ίδια ώρα που κάλεσε τον κόσμο να πάει σήμερα στη Βενιζέλου και να δει ότι γίνονται έργα και για αυτό η Τροχαία προχώρησε σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ξεκινούν από την ερχόμενη Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου και μάλιστα διαρκούν τέσσερις μήνες.

Επιπροσθέτως όπως τόνισε ο ίδιος «δεν υπάρχει μελέτη που κατατίθεται στην Αττικό Μετρό που να μην αναπέμπεται. Όλες αναπέμπονται» αναφορικά με τα δημοσιεύματα στα οποία φαίνεται πως έχουν επιστραφεί μελέτες με παρατηρήσεις της εταιρείας. «Βρίσκουν ως πρόσχημα μια συνήθη διαδικασία της Αττικό Μετρό να αναπέμπει τις μελέτες με σοβαρές παρατηρήσεις και λένε δεν υπάρχει λύση. Λες και αν η μελέτη είναι λάθος αυτό σημαίνει ότι κάνει τη λύση να μην υπάρχει» πρόσθεσε.

Η συζήτηση όπως συμπλήρωσε ο κ. Μυλόπουλος γίνεται γιατί εκείνοι που προτείνουν την απόσπαση θέλουν να γνωμοδοτήσει το ΚΑΣ ότι η λύση in situ «δεν περπατάει» αλλά «εγώ τους διαβεβαιώνω ότι θα τους διαψεύσει, άρα μην τολμήσουν να το κάνουν αυτό γιατί μόνο χρόνο θα χάσουν» τόνισε ενώ πρόσθεσε πως «ακόμα και αν δεν το κάνει το ΚΑΣ, γιατί είναι ελεγχόμενο ενδεχομένως από την κυβέρνηση, θα πάμε στο ΣτΕ και θα το κάνει το ΣτΕ γιατί ο νόμος είναι σαφής».

Πηγή: thestival.gr

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.