«Δράμα στη ζωή, δράμα και μετά θάνατον», γράφει ο Guardian για τη Μαρία Κάλλας, με αφορμή το άγαλμα που ανεγέρθηκε στους πρόποδες της Ακρόπολης, απέναντι από το ρωμαϊκό θέατρο όπου έκανε το ντεμπούτο της η παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνιδος.
«Το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τα πιο υποτιμημένα περιουσιακά στοιχεία της χώρας, έχει επικριθεί ότι είναι κιτς, ακατάλληλο και, ακόμη χειρότερα, δεν μοιάζει με το είδωλό της.
Το χρυσό γλυπτό παρουσιάστηκε από τον Κώστα Μπακογιάννη, δήμαρχο Αθηναίων, την περασμένη εβδομάδα, και από τότε γελοιοποιείται σε κινούμενα σχέδια και προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι αντίπαλοί του το περιέγραψαν ως ‘Γκάντι με τακούνια’ ή το παρομοίασαν με ένα αγαλματίδιο Όσκαρ χωρίς τη συνοδεία του Χόλιγουντ», γράφει το άρθρο χαρακτηριστικά.
«Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς κανένας τραγουδιστής της όπερας, ούτε καν ένας μαθητής της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος τους », υποστηρίζουν ειδικοί.
Το έργο φιλοτεχνήθηκε η Αφροδίτη Λητή, καθηγήτρια γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Η Λιάνα Σκουρλή, η οποία ίδρυσε την Ελληνική Εταιρεία Μαρία Κάλλας και συνέβαλε στη συγκέντρωση κεφαλαίων για το άγαλμα, περιέγραψε την κριτική ως “εντελώς άδικη”.
«Όλη η φιλοσοφία πίσω από αυτό το άγαλμα ήταν να προωθήσει την ελληνικότητά της», προσέθεσε και κατέληξε: «Η μετάδοση του εσωτερικού πάθους οποιασδήποτε διασημότητας είναι πάντα δύσκολη για κάθε γλύπτη. Περιμέναμε λίγο θόρυβο, λίγη φασαρία, αλλά τίποτα τέτοιο ».