Μπαίνει στις ράγες το ελληνοαλβανικό τρένο

Μετά την  υπογραφή για τη δημιουργία της ελληνοβουλγαρικού τρένου, προωθείται και σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας. Η εναρκτήρια σύσκεψη του έργου «Διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας – CB Railway», έγινε τη Δευτέρα στην Καστοριά.

treno 1

Το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Interreg – IPA CBS Greece – Albania και στο πλαίσιο αυτό θα ερευνηθούν οι ανάγκες για τις μεταφορές στην περιοχή και για πρόσθετες υποδομές, θα αξιολογηθούν οι λύσεις και θα προταθούν οι πλέον συμφέρουσες εναλλακτικές.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας τόνισε ότι το έργο εντάσσεται 100% στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου ΤΕΝ-Τ.

Η διασύνδεση των ελληνικών περιοχών του έργου (Φλώρινα, Κρυσταλλοπηγή, Καστοριά) με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα έχει εξάλλου γενικότερη οικονομική και κοινωνική σημασία, αφού ενδυναμώνει το τοπικό δίκτυο μεταφορών με νέες υποδομές.

Η νέα γραμμή Φλώρινα / Καστοριά – Πόγραδετς, θα αποτελεί κομμάτι του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Δυρράχιο – Τίρανα – Μαυροβούνιο – Σερβία.

Στη συνάντηση στην Καστοριά συμμετείχαν επίσης υψηλόβαθμα στελέχη του αλβανικού υπουργείου Υποδομών και Ενέργειας, οι διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, τα στελέχη των τριών μερών που θα μελετήσουν το έργο, βουλευτές και τοπικοί παράγοντες.

Οι μελέτες που ξεκινούν θα πραγματοποιηθούν από την κοινοπραξία ΕΡΓΟΣΕ, τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας Αλβανίας, με την Καστοριά να αποτελεί βασικό κόμβο του σχεδίου, αφού η διασύνδεση του σιδηροδρόμου με το αεροδρόμιό της, εκτιμάται πως θα δώσει στο έργο την αναγκαία δυναμική.

Διπλός ισχυρός σεισμός ταρακούνησε τη μισή Ελλάδα: Τι είναι γνωστό μέχρι τώρα – Οι πρώτες εκτιμήσεις

σεισμός

Διπλός ισχυρός σεισμός ταρακούνησε τη μισή Ελλάδα: Τι είναι γνωστό μέχρι τώρα – Οι πρώτες εκτιμήσεις

Δύο ισχυροί σεισμοί σημειώθηκαν στην Ηλεία - Οι πρώτες εκτιμήσεις από τους σεισμολόγους