Σε ύφος καθαρά προεκλογικό, με απολογισμό εκτός αυτοκριτικής και επιθέσεις σε αντιπάλους εντός και εκτός παράταξης, εκφώνησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την κεντρική ομιλία του στο 16ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας. Αξιοσημείωτη η απουσία του Κώστα Καραμανλή από τη διαδικασία, αλλά και η απόφαση να μείνουν εκτός του βίντεο προβολής, που προηγήθηκε της ομιλίας, τόσο ο ίδιος όσο και ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος εργάζεται για τη συγκρότηση νέου πολιτικού φορέα.
«Τιμήσαμε το συμβόλαιο»
Ο πρωθυπουργός επικαλέστηκε κατ’ επανάληψη το «συμβόλαιο αποτελεσματικότητας» που κατά την εκτίμησή του τήρησε η ΝΔ απέναντι στον εκλογικό σώμα, αναφερόμενος σε σειρά μέτρων: αναβάθμιση κέντρων υγείας, ψηφιακός φάκελος υγείας, μείωση 83 φόρων, ισχυροποίηση της άμυνας και επέκταση ΑΠΕ. Επικαλέστηκε επίσης την κληρονομιά του Κωνσταντίνου Καραμανλή, τον οποίο χαρακτήρισε ιδρυτή μιας παράταξης «για να υπηρετεί την πατρίδα». Ζήτησε ενότητα και καλώντας τον κόσμο «να πάμε μαζί για την Ελλάδα του 2030», σε μια διατύπωση που ακούστηκε ως υπόσχεση τρίτης θητείας.
Σκληρή κριτική στην αντιπολίτευση — Aιχμή για Σαμαρά
Ιδιαίτερο βάρος είχαν οι αναφορές στην αντιπολίτευση. Για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα, που ετοιμάζεται να ανακοινώσει νέο κόμμα, ο Μητσοτάκης δήλωσε ότι «αυτοί που το μόνο που κατάλαβαν από το παρελθόν τους είναι ότι έπρεπε να κλείσουν νωρίτερα οι τράπεζες». Για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη, χωρίς να τον κατονομάσει, είπε ότι «ένας πολιτικός μπορεί να είναι εμπαθής ή μονίμως θυμωμένος, όχι όμως αδιάβαστος». Η φράση αποτέλεσε φωτογραφική αναφορά στη διαμάχη για τα δημοσιονομικά πλεονάσματα. Ως προς τον Σαμαρά, ο Μητσοτάκης δεν αναφέρθηκε ποτέ στο όνομά του, ωστόσο η φράση «το κόμμα το μετατρέψαμε σε παράταξη» από το 2016 και μετά ήχησε ως έμμεση υποτίμηση της προηγούμενης ηγεσίας.
Χωρίς αυτοκριτική και επαναφέροντας το αφήγημα
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε έστω τυπικά σε «αστοχίες και λάθη που πρέπει να διορθωθούν», χωρίς όμως να κατονομάσει κανένα συγκεκριμένο. Η ομιλία παρέμεινε στον θριαμβευτικό τόνο, με ανάδειξη του αφηγήματος ότι «μόνο η ΝΔ μπορεί να κρατήσει με σιγουριά το τιμόνι», σε μια φράση που λειτούργησε ως άτυπος εκλογικός σλόγκαν. Η επόμενη τετραετία, κατά τον Μητσοτάκη, θα κριθεί από τη διαχείριση της τεχνητής νοημοσύνης, την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και τη διατήρηση της χώρας εκτός επιτήρησης.
Μάλιστα επανέφερε το αφήγημα η «ΝΔ η το Χάος» ανάφεροντας: «Αν το τριψήφιο τηλέφωνο χτυπήσει στις 3 το πρωί σε έναν κόσμο αστάθειας και αβεβαιότητας, ποιος θα το σηκώσει και τι θα πει;», περιγράφοντας, όπως είπε, το διακύβευμα της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης.
Διαβάστε επίσης:
Tα σχόλια στο site έχουν απενεργοποιηθεί. Μπορείτε να σχολιάζετε μέσα από την επίσημη σελίδα στο Facebook
Σχόλια