Μητσοτάκης, ο εφιάλτης του επικοινωνιολόγου

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου ένα μήνα, στα τέλη Απριλίου. Οταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, συμμετέχοντας σε οικονομικό forum στην Κύπρο, έριξε τη βόμβα με το δώρο Χριστουγέννων, το οποίο –λέει- δεν του αρέσει και καλύτερα θα ήταν οι Ελληνες να μην το περιμένουν κάθε χρόνο.

Γιώργος Χριστοφορίδης 24/05/2019 | 21:49

Ούτως ή άλλως -πρόσθεσε- δεν είναι και σίγουρο ότι θα το παίρνουν για πολύ ακόμα. Εκείνη τη στιγμή, εκφράζοντας τις προσωπικές του απόψεις, ο Πρόεδρος –έτσι, στα ξαφνικά- έθεσε σε κίνδυνο όλο το γαλάζιο επικοινωνιακό οικοδόμημα των τελευταίων ετών, επιλέγοντας να ανοίξει θέμα δώρου Χριστουγέννων, προεκλογικά… Υπήρχε και το προηγούμενο με το «ξεπερασμένο 8ωρο», ταρακουνήθηκαν για τα καλά στην Πειραιώς. Όμως, τα χειρότερα δεν είχαν έρθει ακόμη…

Τα χειρότερα ήρθαν λίγες μέρες μετά, όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θέλοντας να απαντήσει στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το αντεργατικό του πρόγραμμα, έκανε το πολιτικό ολίσθημα του αιώνα, προσπαθώντας –στα σοβαρά τώρα…- να πείσει το ακροατήριό του πόσο καλό πράγμα είναι να δουλεύουν οι Ελληνες 7 μέρες την εβδομάδα. Η είδηση διείσδυσε στην ελληνική κοινωνία ταχύτατα, στόμα με στόμα, «μπήκε» σε κάθε καφενείο, «τέθηκε» σε κάθε πολιτική συζήτηση, μαθεύτηκε και τρόμαξε τον κόσμο, διαπερνώντας τα κοινωνικά στρώματα οριζοντίως και καθέτως, ξεπερνώντας οποιαδήποτε άλλη διαχωριστική γραμμή (ελίτ – πολλοί / συντηρητικοί – προοδευτικοί). Μόλις 48 ώρες μετά, δεν υπήρχε υπάλληλος σε εταιρεία σε όλη την Ελλάδα, που να μην είχε σχολιάσει -έστω μία φορά- αρνητικά την πρόταση του Προέδρου της ΝΔ. Δεν υπήρχε εργαζόμενος, που να μην είχε ήδη επιχειρηματολογήσει εναντίον της γαλάζιας προοπτικής. Ακόμη και εκείνοι που, στα συναδελφικά πηγαδάκια, δήλωναν ψηφοφόροι του Μητσοτάκη μέχρι λίγες μέρες πριν, μετά το γαλάζιο αντεργατικό παραλήρημα, έβριζαν.

Το κλίμα είχε αρχίσει να αλλάζει. Στα ξαφνικά, ένα κύμα άρχισε να φουντώνει στην κοινωνία. Και το πιο τραγικό; Όλο αυτό το δημιούργησε ο Πρόεδρος, από μόνος του, χωρίς καμία… βοήθεια.  Ο ΣΥΡΙΖΑ, φυσικά, το αξιοποίησε στο έπακρο, από την πρώτη στιγμή. Η πίεση είχε αρχίσει να γίνει αφόρητη.

Και τότε –σε συνθήκες κόκκινου συναγερμού- στα γαλάζια γραφεία ελήφθη μια πολύ συγκεκριμένη απόφαση: «Όλα αυτά τα εργασιακά κόβονται “μαχαίρι”. Ποτέ ξανά, καμία αναφορά. Όταν μας τα θέτουν οι άλλοι, εμείς θα κάνουμε το άσπρο-μαύρο. Δεν έχει σημασία τι λέγαμε μέχρι σήμερα. Δεν έχει σημασία τι θα κάνουμε, αν γίνουμε κυβέρνηση. Τώρα, πάντως, λέμε αυτό που θέλουν να ακούσουν. Αλλιώς, χάνουμε τις εκλογές».

Ετσι κρίθηκε ότι μπορεί να περιοριστεί η ζημιά. Υλοποιώντας ένα σχέδιο 15 ημερών, βασισμένο στο τρίπτυχο: Πλήρης διάψευση των πάντων, απόλυτη άρνηση των λεγομένων, ολοκληρωτική αντιστροφή της πραγματικότητας.

Εναντι του πολιτικού λόγου επικράτησε το επικοινωνιακό τσιτάτο, έναντι του πραγματικού επικράτησε το εύηχο. Η γενικευμένη δράση παραποίησης έλαβε χώρα σε όλα τα επίπεδα, από όλα τα στελέχη. Και έτσι, απλά ενδεικτικά, μέσα σε λίγα 24ωρα:

.  Βγήκε το κόμμα και διέψευσε τον Πρόεδρο για το δώρο Χριστουγέννων.

.  Βγήκε ο ίδιος ο Πρόεδρος και διέψευσε τον εαυτό του, για τις 7 μέρες εργασίας.

.  Βγήκε ο Γραμματέας του κόμματος, Αυγενάκης, και αρνήθηκε δημόσια ότι η ΝΔ θέλει να επαναφέρει το μνημονιακό 1 προς 5 στο δημόσιο (παρότι αποτελεί πάγια θέση του κόμματός του).

.  Βγήκε ο Αντι-πρόεδρος της ΝΔ, Αδωνις Γεωργιάδης, και έλεγε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι αντίθετος στις απολύσεις και πως, ως υπουργός του Σαμαρά, δεν μίλησε για απολύσεις καθόλου, ποτέ.

.  Και μετά, βγήκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και είπε ότι, με τη ΝΔ στην εξουσία, δεν θα γίνει μείωση του αφορολόγητου (όταν την έχει ήδη ενσωματώσει στο πρόγραμμά του και την εξαγγέλλει συνεχώς, απλά με άλλες λέξεις).

Το τι είπαν, δεν λέγεται. Το πόσο προσπάθησαν να αλλάξουν τα δεδομένα, δεν περιγράφεται. Μέχρι και προσλήψεις άρχισε να υπόσχεται ο άνθρωπος, που έχει ως σκοπό της ζωής του να μειώσει τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων στο μισό, γιατί έτσι θεωρεί ότι θα μπει στο νεοφιλελεύθερο πάνθεον.

Καλπ(η)κα επιχειρήματα της κακιάς ώρας, από ανθρώπους που κανένα ενδοιασμό δεν έχουν να τσαλαπατήσουν την ιδεολογική τους πρόταση μπρος στο ενδεχόμενο να πάρουν την εξουσία. Ούτε φυσικά νοιάζονται για το αν γελοιοποιούνται, εμφανιζόμενοι είτε ως γραμματείς που δεν ξέρουν τη βασική πρόταση του κόμματος, είτε ως αντιπρόεδροι που νομίζουν ότι έχουν τη δύναμη να μας επιβάλουν τις δικές τους «αναμνήσεις» κόντρα στην πραγματικότητα. Κρίμα που δεν σκέφτηκαν ότι υπάρχει και το youtube. Εκτός και αν αυτά τα είπαν μόνο για τους συνταξιούχους, που δεν μπαίνουν στο ίντερνετ. Εκεί, όντως, ίσως και να πέρασαν κάπως αυτά. Όμως, τι συνέβη στη μεγάλη εικόνα; Θα το μάθουμε την Κυριακή.

ΥΓ. Καλό είναι να συγκεντρώσουμε κάπου όλες τις δημοσκοπήσεις της τελευταίας περιόδου και να τις συγκρίνουμε με το αποτέλεσμα της Κυριακής, σ’ αυτή την ιδιαίτερη εκλογική τελετή που έστησε η μοίρα για χάρη τους. Κάτι σαν αποχαιρετισμός…  

 Ο Γιώργος Χριστοφορίδης είναι δημοσιογράφος – οικονομολόγος.

 

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.