Μηχανικά και σχεδιαστικά προβλήματα πίσω από την αεροπορική τραγωδία της Lion Air

Οι λανθασμένες εκτιμήσεις της Boeing για το αυτόματο σύστημα αποφυγής απώλειας στήριξης συντέλεσαν στη συντριβή

NewsRoom 23/10/2019 | 10:02

Μηχανικά προβλήματα και σχεδιαστικά σφάλματα συνέβαλαν στη συντριβή του Boeing 737 Max της Lion Air τον περασμένo Οκτώβριο, ενημέρωσαν ινδονήσιοι ερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων τις οικογένειες των θυμάτων σήμερα, πριν από τη δημοσιοποίηση του οριστικού πορίσματός τους.

Ανάμεσα στους παράγοντες που συνέβαλαν στη συντριβή του νέου επιβατικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της Μπόινγκ — η οποία είχε αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 189 επιβαίνοντες σε αυτό — ήταν οι λαθεμένες εκτιμήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας όσον αφορά το πώς λειτουργεί το αυτόματο σύστημα αποφυγής απώλειας στήριξης MCAS και το πώς αλληλεπιδρούν με αυτό οι πιλότοι, σύμφωνα με τα σλάιντς που παρουσιάστηκαν στους οικείους των θυμάτων.

Σύμφωνα με την παρουσίαση που έγινε στις οικογένειες, όπως μεταδίδει το Reuters και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η υπερβολική εξάρτηση του συστήματος από έναν και μόνο αισθητήρα γωνίας πτήσης κάνει αυτόν τον τύπο αεροσκάφους ευάλωτο, πολύ περισσότερο διότι ο αισθητήρας του συγκεκριμένου αεροπλάνου είχε ρυθμιστεί λάθος κατά τη διάρκεια επισκευής του που είχε γίνει λίγο καιρό πριν από το δυστύχημα.

Ολόκληρος ο στόλος των 737 Max σε παγκόσμιο επίπεδο έχει καθηλωθεί στο έδαφος μετά το δεύτερο δυστύχημα αεροσκάφους του τύπου, το οποίο είναι πολύ πιθανό να συνδέεται επίσης με το MCAS, τον Μάρτιο του 2019 στην Αιθιοπία, όπου έχασαν τη ζωή τους 157 άνθρωποι.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.