Ραγδαία εξέλιξη με την υπόθεση του Μετρό Θεσσαλονίκης και τις καταγγελίες περί απευθείας ανάθεσης για το λογότυπο, καθώς με ανακοίνωσή της η Ελληνικό Μετρό επιβεβαιώνει τις καταγγελίες.
Υπενθυμίζεται πως υπήρξε πληθώρα αντιδράσεων και κριτική προς την ηγεσία της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε λόγω του νέου λογότυπου της εταιρίας και την πρακτική της απευθείας ανάθεσης που επιλέχθηκε για το συγκεκριμένο έργο στην εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES ΜΟΝ. ΙΚΕ..
Η απευθείας ανάθεση στην εν λόγω εταιρία έγινε έναντι αμοιβής 30.000 ευρώ, ενώ είχε προηγηθεί διαγωνισμός που ακυρώθηκε.
Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση της Ελληνικό Μετρό, πράγματι στις 28 Φεβρουαρίου 2024 διενήργησε διαγωνισμό για τη δημιουργία λογότυπου και προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς Φ.Π.Α.
Ελληνικό Μετρό: «Ο λόγος που προχωρήσαμε στη ματαίωση του Διαγωνισμού»
Η Ελληνικό Μετρό στη συνέχεια υποστηρίζει ότι κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού.
Στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε.
Η Ελληνικό Μετρό στην συνέχεια αναφέρει ότι για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος της λειτουργίας του Μετρό «προέβη στη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000 ευρώ, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης».
Σύμφωνα με την Ελληνικό Μετρό ο με απευθείας ανάθεση του έργου ανάδοχος θα έπρεπε να εκπονήσει:
-Τη Μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης
-Το Λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά
-Τις Επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.
-Το Διάγραμμα στάσεων των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών
-Το Εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:
-Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.
-Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.
-Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.
-Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.
-Χρωματική παλέτα.
-Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.
-Πικτογράμματα
Ειδήσεις σήμερα:
Τζόκερ: Ένας υπερτυχερός κέρδισε 4,2 εκατ. ευρώ – Πού παίχτηκε το «χρυσό» δελτίο
Όλα αλλάζουν μετά τη χθεσινή δημοσκόπηση: Οι ανατροπές και το νέο πολιτικό σκηνικό