Μείωση της ύλης των Πανελλαδικών ζητούν από την Κεραμέως δεκάδες φιλόλογοι

«Καλό είναι όλοι μας, απ’ όποια θέση και αν υπηρετούμε την Εκπαίδευση ο καθένας, να διευκολύνουμε με κάθε τρόπο τους μαθητές», αναφέρουν στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί

EK Panellinies Panelladikes 1

Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως απέστειλαν το Σάββατο δεκάδες φιλόλογοι – ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εκφράζοντας το αίτημα για άμεση ανακοίνωση μείωσης της ύλης των μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις λόγω των επιπτώσεων του κορονοϊού στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Στην επιστολή τους οι εκπαιδετυκοί τονίζουν ότι «η έγκαιρη ανακοίνωση της περικοπής της ύλης θα διευκόλυνε όλους τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις να μελετήσουν έχοντας υπόψη τους την πραγματική ύλη στην οποία θα εξετασθούν».

Παράλληλα εκφράζουν εξειδικευμένο αίτημα σχετικά με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, κάνοντας λόγο για δυσκολίες και ασάφειες στον νέο τρόπο εξέτασης του συγκεκριμένου μαθήματος, που πλέον περιλαμβάνει και θέμα επί αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου.

«Θεωρούμε ένδειξη σεβασμού στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις την έγκαιρη γνωστοποίηση της ύλης επί της οποίας θα διαγωνισθούν, με δεδομένη την περικοπή της, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε στην ομαλή λειτουργία των σχολείων η πανδημία του κορωνοϊού-Covid19», καταλήγουν στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί.

Ολόκλρηρη η επιστολή έχει ως εξής: 

ΑΞΙΟΤΙΜΗ ΥΠΟΥΡΓΕ,

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΥΛΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ – ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Αθήνα 4 Απριλίου 2020

Αξιότιμη Υπουργέ,

Η θητεία σας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συνέπεσε με την αντιμετώπιση μίας δύσκολης συγκυρίας, την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού-Covid19 και της επακόλουθης αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, μέχρι να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Ήδη έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες, ώστε να διασφαλισθεί η συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, εγχείρημα που αντιμετωπίστηκε θετικά από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους. Επίσης, όπως προκύπτει από δημόσιες τοποθετήσεις, εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα για τη διενέργεια των εξετάσεων, κυρίως των πανελλαδικών.

Δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών υπό τις οποίες θα διεξαχθούν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις, που οξύνουν το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών/-τριών, των οικογενειών και των καθηγητών/-τριών τους, θεωρούμε χρήσιμη και προτείνουμε την άμεση ανακοίνωση της μείωσης της ύλης σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα. Γνωρίζουμε ότι οι τελειόφοιτοι του Λυκείου εκμεταλλεύονται τις ημέρες της απομόνωσής τους, για την εκμάθηση ή την επανάληψη της ύλης που έχει ανακοινωθεί ως εξεταστέα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Συνεπώς, η έγκαιρη ανακοίνωση της περικοπής της ύλης θα διευκόλυνε όλους τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις να μελετήσουν έχοντας υπόψη τους την πραγματική ύλη στην οποία θα εξετασθούν.

Ειδικά για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (με συνεξέταση της Λογοτεχνίας) θα πρέπει να συνυπολογιστούν κάποιες ιδιαιτερότητες επιπλέον: Από φέτος αποφασίστηκε ο τύπος των ερωτήσεων επί του ή των μη λογοτεχνικών κειμένων να διαφέρει από αυτόν που οι μαθητές είχαν συνηθίσει κατά τη φοίτησή τους στην Α’ και Β’ τάξη του Λυκείου. Επίσης, στην εξέταση μπορεί να περιλαμβάνεται και η χρήση πολυτροπικού κειμένου, ενώ για πρώτη φορά στην πανελλαδική εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας θα συμπεριληφθεί θέμα επί αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου. Με δεδομένες τις δυσκολίες που συνεπάγεται ο νέος τρόπος εξέτασης του μαθήματος και τις ασάφειες που εξακολουθούν να υφίστανται, παρά τις όποιες διευκρινίσεις και επιμορφώσεις, προτείνουμε τα ακόλουθα:

Α. Οι θεματικοί κύκλοι που θα εξεταστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας να περιοριστούν και να προσδιοριστούν επακριβώς.

Β. Στο μάθημα της Λογοτεχνίας το ζητούμενο της εξέτασης να περιοριστεί στην τεκμηριωμένη κατανόηση του περιεχομένου του κειμένου.

Γ. Η διατύπωση των ζητημάτων, ειδικά στο Β΄ ερώτημα, που αφορά το μη λογοτεχνικό κείμενο, να είναι σαφής, ώστε να μην δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές αλλά και στους διορθωτές, σχετικά με την επιλογή της σωστής απάντησης, από ένα σύνολο δυνητικά ορθών. Να αποσαφηνισθεί το είδος του δεύτερου μη λογοτεχνικού κειμένου (πολυτροπικό ή μη), εφόσον χρησιμοποιηθεί για την εξέταση.

Δ. Το θέμα της Παραγωγής Λόγου να περιέχει σαφή διατύπωση του ή των ζητούμενων, με σαφείς κατευθύνσεις ως προς τη δομή του κειμένου, να μη ζητηθεί, δηλαδή, αόριστα η τοποθέτηση των εξεταζομένων επί θέματος που θίγεται στο κείμενο αναφοράς.

Αξιότιμη Υπουργέ,

Θεωρούμε ένδειξη σεβασμού στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις την έγκαιρη γνωστοποίηση της ύλης επί της οποίας θα διαγωνισθούν, με δεδομένη την περικοπή της, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε στην ομαλή λειτουργία των σχολείων η πανδημία του κορωνοϊού-Covid19. Επίσης, επειδή το σύνολο των υποψηφίων θα εξετασθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας έχοντας προετοιμαστεί στην Α’ και στη Β’ Λυκείου σε διαφορετικό τύπο θεμάτων, καλό θα ήταν υπό τις παρούσες συνθήκες να καθησυχασθούν οι υποψήφιοι ως προς τη σαφήνεια των θεμάτων που θα αντιμετωπίσουν κατά την εξέταση του μαθήματος. Καλό είναι όλοι μας, απ’ όποια θέση και αν υπηρετούμε την Εκπαίδευση ο καθένας, να διευκολύνουμε με κάθε τρόπο τους μαθητές, ώστε με ελάχιστες επιπτώσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού-Covid19 να ολοκληρώσουν επιτυχώς την παρακολούθηση των μαθημάτων τους και τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις τη φετινή σχολική χρονιά.

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας.

Με εκτίμηση

Βίντεο–ντοκουμέντο κατέγραψε τη δράση των διαρρηκτών στα βόρεια προάστια – Κλωτσούν μέχρι να σπάσουν την πόρτα

433589017 703248218462576 2760550193709265598 n

Βίντεο–ντοκουμέντο κατέγραψε τη δράση των διαρρηκτών στα βόρεια προάστια – Κλωτσούν μέχρι να σπάσουν την πόρτα

Bίντεο ντοκουμέντο με τη σπείρα που ξάφριζε σπίτια σε Εκάλη και Νέα Ερυθραία - Αίσθηση…

Έλενα Ακρίτα: Ξεμπρόστιασε τα γέλια Βορίδη και Μιχαηλίδου στη Βουλή – «Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι» (εικόνα)

Ακρίτα 1

Έλενα Ακρίτα: Ξεμπρόστιασε τα γέλια Βορίδη και Μιχαηλίδου στη Βουλή – «Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι» (εικόνα)

Την ώρα που συζητούσαν για τους 57 νεκρούς των Τεμπών, ο Βορίδης με τη Μιχαηλίδου…

Αρπάχτηκαν on air Τζίμα και Πρετεντέρης για τον Καραμανλή: «Αυτό είναι άποψή σου Γιάννη, η δική μου είναι άλλη» (video)

Καταγραφή 13

Αρπάχτηκαν on air Τζίμα και Πρετεντέρης για τον Καραμανλή: «Αυτό είναι άποψή σου Γιάννη, η δική μου είναι άλλη» (video)

Για τη βουλευτική ασυλία και τη δικαιοσύνη στην περίπτωση του Αχιλλέα Καραμανλή αρπάχτηκαν η Ράνια…

Τέμπη: Λαϊκισμός Σκέρτσου – Εμφανίσθηκε με φωτογραφία του αδικοχαμένου του αδερφού

akis skertsos

Τέμπη: Λαϊκισμός Σκέρτσου – Εμφανίσθηκε με φωτογραφία του αδικοχαμένου του αδερφού

Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κερδίσει συμπάθειες και συμπόνοια, ο γαλάζιος Υπουργός σύγκρινε την πρόβλημα…

Πύρρος Δήμας: Ξεσήκωσε το Twitter αλλά όχι για κάποιο μετάλλιο – Τα σχόλια για τους φράχτες που έφεραν αντιδράσεις

Πύρρος Δήμας

Πύρρος Δήμας: Ξεσήκωσε το Twitter αλλά όχι για κάποιο μετάλλιο – Τα σχόλια για τους φράχτες που έφεραν αντιδράσεις

Μια φωτογραφία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, μια υποψηφιότητα και δυο αναρτήσεις για τον φράχτη στον…