"Μεγαλώνει" το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ελληνική αγορά

Αισθητή κάνει την παρουσία του στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου ο Έλληνας καταναλωτής.

58453be91dc5249b2d8b47fe

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την συμμετοχή 1910 Ελλήνων online καταναλωτών, η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει ανοδική τάση αλλά και ωριμότητα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσιάζει το ΑΠΕ, η αύξηση γενικά των online αγορών το 2016 επαληθεύεται από το γεγονός ότι 1/10 online αγοραστές άρχισε τις αγορές του το 2016 και από την αύξηση των μεθοδικών/ώριμων Ελλήνων online αγοραστών αφού το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών τους ψηφιακά, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν για το 2015 στο 25% και το 2014 στο 9%.

Επίσης, το 2016 συνεχίζεται η τάση αύξησης των αγορών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού 6/10 έκανε πάνω από το 80% των online αγορών του από τα τοπικά eshops ενώ πέρυσι ήταν 5/10 καταναλωτές. Αυτή η αύξηση εξηγείται λόγω των capital controls αλλά και την δυναμική λειτουργία χιλιάδων τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων σε όλες πλέον τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Βέβαια οι Έλληνες συνεχίζουν να έχουν από τα υψηλότερα ποσοστά αγορών σε όλη της Ευρώπη από eshops του εξωτερικού στα επίπεδα περίπου του 30%.

Παρά το γεγονός ότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από 1/2 online καταναλωτές (συγκεκριμένα το 51% την χρησιμοποιεί συχνά από 44% που ήταν προ capital controls το 2014).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%. Τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικής τραπεζικής με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πληρωμή οφειλών προ το δημόσιο που γίνεται ψηφιακά πλέον συστηματικά από το 63% των online καταναλωτικών (σε σχέση με το 50% προ capital control).

Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Στην πρώτη θέση με 84% των online αγοραστών να δηλώνουν ότι αγόρασαν το πρώτο 9μηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), το 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), το 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, το 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και το 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

Αμβρόσιος: Σκληρή επίθεση σε Ιερώνυμο για τη συνάντηση με Μητσοτάκη – «Με ποιο δικαίωμα Μακαριώτατε διαπράττετε αυτό το ηθικό έγκλημα;»

Αμβρόσιος: Σκληρή επίθεση σε Ιερώνυμο για τη συνάντηση με Μητσοτάκη – «Με ποιο δικαίωμα Μακαριώτατε διαπράττετε αυτό το ηθικό έγκλημα;»

Ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων, Αμβρόσιος, κατηγορεί τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ότι αμνηστεύει τους «καταφρονητές των νόμων…

Επικός πιτσιρικάς ξενέρωσε στο λιμάνι του Πειραιά: «Μόλις κατάλαβα ότι σε μια εβδομάδα αρχίζει το σχολείο» (video)

Επικός πιτσιρικάς ξενέρωσε στο λιμάνι του Πειραιά: «Μόλις κατάλαβα ότι σε μια εβδομάδα αρχίζει το σχολείο» (video)

Ο μικρός ταξίδευε για τη Σύρο από τον Πειραιά αλλά από ότι φαίνεται δεν ήταν…

Χριστίνα Βίδου: Λύγισε με όσα είπε η καλεσμένη της – «Να μην υπάρξουν άλλες μανάδες σαν εμένα» (video)

Χριστίνα Βίδου: Λύγισε με όσα είπε η καλεσμένη της – «Να μην υπάρξουν άλλες μανάδες σαν εμένα» (video)

Η παρουσιάστρια της ΕΡΤ υποδέχθηκε στην εκπομπή «Συνδέσεις» την μητέρα του αδικοχαμένου στην άσφαλτο, Αδαμάντιου…