Μακάμβρια τα ευρήματα των ερευνών για το αεροσκάφος της EgyptAir – Βρέθηκε ανθρώπινο μέλος

Καθίσματα και ανθρώπινο μέλος ανάμεσα στα ευρήματα των ερευνών για την πτήση της EgyptAir που συνετρίβη τα ξημερώματα της Πέμπτης λίγο μετά την είσοδό του στον Αιγυπτιακό εναέριο χώρο προερχόμενο από την Γαλλία.

573d42111dc5249c5c8b4dc0

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος οι αιγυπτιακές αρχές εντόπισαν ένα ανθρώπινο μέλος, δύο καθίσματα και βαλίτσες στην περιοχή όπου διεξάγονταν έρευνες, λίγο νοτιότερα από το σημείο απώλειας στίγματος του αεροσκάφους.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Αιγύπτου “χτενίζει” δε την περιοχή για να βρει το μαύρο κουτί του αεροπλάνου Α320 της Egyptair.

Το ναυτικό ήδη βρήκε ορισμένα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών.

>

Δορυφόρος εντόπισε πετρελαιοκηλίδα

Ένας ευρωπαϊκός δορυφόρος εντόπισε μια πετρελαιοκηλίδα, που πιθανόν προέρχεται από το αεροσκάφος της EgyptAir το οποίο εξαφανίστηκε με 66 επιβαίνοντες, στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) σήμερα.

Στην φωτογραφία, την οποία κατέγραψε ο δορυφόρος Sentinel-1A στις 19.00 ώρα Ελλάδας χθες Πέμπτη, απεικονίζεται μια πετρελαιοκηλίδα μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων, σε απόσταση 40 χλιομέτρων νοτιοανατολικά από το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους.

Μια δεύτερη φωτογραφία που ελήφθη σήμερα στις 07.00 ώρα Ελλάδας δείχνει ότι η πετρελαιοκηλίδα έχει μετατοπιστεί περίπου 5 χιλιόμετρα.

Ποιες χώρες συμμετέχουν στις έρευνες

Στις έρευνες συμμετέχουν:

– Η Αίγυπτος με πλωτά και αεροπορικά μέσα,

– Η Ελλάδα με ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα αερομεταφερόμενο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου που διεξάγουν έρευνες εντός του FIR Αθηνών μέχρι τα όρια με τα FIR Λευκωσίας και Καΐρου και εάν ζητηθεί δυτικότερα. Μαζί με το C-130 πετά στην περιοχή ένα ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που εναλλάσσεται με ελικόπτερο Σικόρσκι του Πολεμικού Ναυτικού.

Στη διάθεση των αιγυπτιακών αρχών εφόσον ζητηθεί παραμένουν το υποβρύχιο Ματρώζος και η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς. Χθες το C-130 συνέχισε τις έρευνες ρίχνοντας φωτιστικές βόμβες κατά τις πτήσεις του στα FIR Αθηνών και Καΐρου.

– Η Γαλλία επιχειρεί με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας και δήλωσε την ετοιμότητά της να διαθέσει ένα πλοίο ωκεανογραφικών μελετών που βρίσκεται στην περιοχή.

– Η Ιταλία με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας

– Η Βρετανία με ένα αεροσκάφος C-130 που απογειώθηκε από την Κύπρο, και

– Οι ΗΠΑ με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.

Το ελληνικό ΑΣΕΠΕ πρόκειται να αντικατασταθεί από συμμαχικό ιδίου τύπου.

Για τρομοκρατική ενέργεια κάνουν λόγο Αιγύπτιοι, Ρώσοι και Αμερικανοί

Την έκρηξη βόμβας θεωρούν ως την πιθανότερη αιτία για τη συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir Αμερικανοί αξιωματούχοι, σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.

Παράλληλα, ο διευθυντής της FSB, της υπηρεσίας πληροφοριών της Ρωσίας, Αλεξάντερ Μπορτνικόφ, δήλωσε πως η πτήση της Egyptair ίσως να συνετρίβη ως αποτέλεσμα τρομοκρατικής επίθεσης, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων TASS.

«Δυστυχώς ακόμα ένα επεισόδιο με αεροπλάνο των Αιγυπτιακών Αερογραμμών έλαβε χώρα σήμερα. Είναι πολύ πιθανό μια τρομοκρατική επίθεση να σκότωσε τα 66 άτομα από 12 χώρες», δήλωσε ο Μπορτνικόφ. Ο ίδιος κάλεσε «όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη συμπεριλαμβανομένων των εταίρων μας στην Ευρώπη, να λάβουν κοινά μέτρα ώστε να εντοπίσουν πρόσωπα που ενέχονται σε αυτή την τραγική επίθεση»

Πιο πιθανό είναι το ενδεχόμενο της τρομοκρατίας παρά της τεχνικής βλάβης σύμφωνα και με τον υπουργό Αεροπορίας της Αιγύπτου Σερίφ Φάθι, που έδωσε συνέντευξη Τύπου για τη συντριβή του αεροσκάφους της Egyptair

Ο Σερίφ Φάθι είπε αρχικά ότι το ενδεχόμενο τρομοκρατικής επίθεσης ή του τεχνικού προβλήματος δεν μπορεί να αποκλειστούν ως πιθανές αιτίες συντριβής, αλλά προς το τέλος της συνέντευξης και κάτω από την πίεση των δημοσιογράφων παραδέχτηκε ότι το ενδεχόμενο της τρομοκρατίας είναι πιο πιθανό από την τεχνική βλάβη.

Ο Αιγύπτιος υπουργός επιβεβαίωσε ακόμη ότι το Airbus είχε κάνει μια στάση στην Τυνησία πριν αναχωρήσει για Παρίσι από όπου λίγες ώρες αργότερα απογειώθηκε για Κάιρο.

Από την πλευρά του, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ δήλωσε ότι «καμιά υπόθεση δεν μπορεί να αποκλειστεί» σχετικά με τα αίτια της εξαφάνισης του αεροσκάφους.

«Οι πληροφορίες που μπορέσαμε να συλλέξουμε δυστυχώς μας επιβεβαιώνουν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη και χάθηκε», δήλωσε ο Ολάντ επιβεβαιώνοντας ότι 66 άνθρωποι επέβαιναν σε αυτό, ανάμεσά τους 15 Γάλλοι.

«Έχουμε καθήκον να μάθουμε τα πάντα, να μάθουμε τα αίτια αυτού που προκλήθηκε και καμιά υπόθεση δεν μπορεί να αποκλειστεί ούτε και να εξεταστεί περισσότερο από κάποια άλλη. Όταν θα έχουμε την αλήθεια, τότε θα πρέπει να αντλήσουμε όλα τα συμπεράσματα, είτε αυτό είναι δυστύχημα, είτε ισχύει μια άλλη υπόθεση που ο καθένας έχει στο μυαλό του, ίσως η εκδοχή μιας τρομοκρατικής ενέργειας».

Το χρονικό της πτήσης του αεροπλάνου στο FIR Aθηνών

Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της ΥΠΑ, αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης.

-Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

-Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

-Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

-Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

-Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.

Ποιοι επέβαιναν στο μοιραίο αεροπλάνο

Πρόκειται για αεροσκάφος Airbus Α320 κατασκευής του 2003, σύμφωνα με την εταιρεία και είχε 48.000 ώρες πτήσης, σύμφωνα με την κατασκευάστρια Airbus.

Η πτήση προς Κάιρο ήταν η πέμπτη πτήση της ημέρας. Το αεροσκάφος είχε περάσει προηγουμένως από Τυνησία και Ερυθραία, όπου όμως δεν είχε αναφερθεί τεχνικό πρόβλημα.

Είχε απογειωθεί από το Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης και ήταν προγραμματισμένο να προσγειωθεί στο Κάιρο στις 03:15, εκτελώντας την πτήση MS804. Σύμφωνα με την EgyptAir, ο κυβερνήτης είχε 6.275 ώρες πτήσης (από τις οποίες οι 2.101 σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος) και ο συγκυβερνήτης 2.766 ώρες πτήσης.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 56 επιβάτες -ανάμεσά τους ένα παιδί και δύο βρέφη- και 7μελές πλήρωμα. Επιπλέον, σύμφωνα με την Egyptair, στο αεροσκάφος βρίσκονταν και τρία μέλη του προσωπικού ασφαλείας της εταιρείας, συνολικά δηλαδή επέβαιναν 66 άτομα.

Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 υπήκοος Κουβέιτ, 1, Βρετανίας, 1 Βελγίου, 1 Σαουδικής Αραβίας, 1 Σουδάν, 1 Τσαντ, 1 Πορτογαλίας, 1 Αλγερίας και 1 Καναδά.

Μιχάλης Ρέππας: Το συγκινητικό αντίο στην Άννα Παναγιωτοπούλου – «Τέτοιας ποιότητας ταλέντα δεν περνάνε από ζύγι και υποδεκάμετρο»

μιχαλης ρεππας

Μιχάλης Ρέππας: Το συγκινητικό αντίο στην Άννα Παναγιωτοπούλου – «Τέτοιας ποιότητας ταλέντα δεν περνάνε από ζύγι και υποδεκάμετρο»

Το δικό του «αντίο» στην Άννα Παναγιωτοπούλου είπε ο Μιχάλης Ρέπας

Αργολίδα: Χωρίς παιδίατρο το Πάσχα-Μήνυση από τον πατέρα παιδιού που τραυματίστηκε

giatros nosokomeio eurokinissi kontarinis 708 3

Αργολίδα: Χωρίς παιδίατρο το Πάσχα-Μήνυση από τον πατέρα παιδιού που τραυματίστηκε

Την πραγματική κατάσταση με την οποία είναι αντιμέτωποι γονείς και παιδιά στην Αργολίδα, τις ημέρες…