Λίστα Πέτσα Best of: Οι «καλύτερες» στιγμές από το μεγάλο φαγοπότι της καμπάνιας για τον κορονοϊό

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα η οποία όπως ο ίδιος υποστηρίζει περιλαμβάνει τα χρήματα που έλαβαν τα ΜΜΕ για την καμπάνια ενημέρωσης για τον κορονοϊό. Ωστόσο, πέραν του «μαγειρέματος» που έχει υποστεί δε θα μπορούσε να μην έχει και πάλι, σκανδαλώδεις υποθέσεις. Η δημοσιογραφική ομάδα του Documento και του documentonews.gr σας κρατά ενήμερους, παρουσιάζοντας τις χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις. 

NewsRoom 06/07/2020 | 18:46

Στη λίστα Πέτσα ο συμπέθερος Μητσοτάκη με 20.000 ευρώ

Ακόμα και ο συμπέθερος της ιεράς οικογένειας φαίνεται να πήρε λεφτά από την λίστα Πέτσα για την ενημερωτική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι».

H ιστοσελίδα Neweurope.gr η οποία ανήκει στον γνωστό Αριστείδη Καλογερόπουλο στενό συνεργάτη για πολλά χρόνια του Δημήτρη Αβραμόπουλου και νυν μέλος της οικογένειας Μητσοτάκη μετά τον γάμο της κόρης του με τον γιο της Αλεξάνδρας Μητσοτάκη εμφανίζεται στην λίστα να παίρνει 20.000 ευρώ

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Αριστείδη Καλογερόπουλο μας επιβεβαίωσε ότι το neweurope.gr είναι η ελληνική έκδοση του neweurope των Βρυξελλών και το διαχειρίζεται ο ίδιος.

Σχετικά με τα 20.000 ευρώ που εμφανίζεται να παίρνει το neweurope.gr o κ Καλογερόπουλος λέει ότι «δεν έχω εισπράξει απολύτως τίποτα από την κυβέρνηση γι αυτό το θέμα, οι Βρυξέλλες τα έχουν πάρει .Εγώ όχι» .

Σε ερώτηση μας αν έπαιξε το banner του «Μένουμε Σπίτι» στο δικό του site, μας είπε ότι το αυτό έπαιξε για μια εβδομάδα και ότι του το έστειλαν μέσω Βρυξελλών .

Δηλαδή η κυβέρνηση έστειλε banner γραμμένο στα αγγλικά και σε site στις Βρυξέλλες .

Αξίζει να πούμε ότι δεν είναι αυτό το μόνο παράδοξο σε αυτή την ιστορία.

Το συγκεκριμένο site φαίνεται να παίρνει ποσό 20.000 ευρώ βάση εντολών, με τιμολογημένο ποσό 20.000 ευρώ το οποίο παραμένει το ίδιο παρά το ότι προστίθεται το ΦΠΑ.

Σχεδόν 70.000 ευρώ στα ΜΜΕ του εκδότη που έχρισε τον Μητσοτάκη ηγέτη του 21ου αιώνα

Περίπου στα 70.000 ευρώ ανέρχονται τα χρήματα που πήραν στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης για τον κορονοϊό τα MME του εκδότη που έχρισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ηγέτη του 21ου αιώνα.

Ο λόγος για τις δυο εφημερίδες και τις έξι ιστοσελίδες συμφερόντων του εκδότη Νίκου Καραμανλή. Συνολικά το ποσό που πήγε στα άνω ΜΜΕ ανέρχεται στα 68.200 ευρώ.

Στην εφημερίδα Παρασκήνιο τιμολογήθηκαν 24.800 ευρώ (+ΦΠΑ) και στην εφημερίδα Καρφιτσα, 18.600 ευρώ (+ΦΠΑ).

Πάμε να δούμε τώρα τα ποσά και τη θέση της αντίστοιχης ιστοσελίδας στο similaweb, τη δημοφιλή πλατφόρμα καταγραφής αναγνωσιμότητας ιστοσελίδων.

Το paraskhnio.gr (θέση 2,085) και η karfitsa.gr (θέση 3,896) πήραν έκαστα από 9.920 ευρώ (+ΦΠΑ).

Οι ιστοσελίδες toxrima.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται στη θέση 624), το backstage24.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται στη θέση 4.684), το policepress.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται στη θέση 7.863) και το dimosdata.gr (δεν καταγράφεται στο similarweb, στην alexa βρίσκεται παγκοσμίως στη θέση 2.138.385) παίρνουν έκαστη από 1.240 ευρώ (+ΦΠΑ).

Διαφήμιση 15.000 ευρώ σε ανύπαρκτο κανάλι του Βόλου

Ακόμη και σε ανύπαρκτο κανάλι της περιφέρειας εμφανίζεται να έδωσε χρήματα η κυβέρνηση Μητσοτάκη σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην λίστα Πέτσα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη λίστα Πέτσα δόθηκαν 14.880 ευρώ με ΦΠΑ στην Τηλεόραση Ένα Μαγνησίας. Με τη μόνη διαφορά ότι αυτό το κανάλι δεν υπάρχει στη Μαγνησία, καθώς αδειοδοτημένοι τηλεοπτικοί σταθμοί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι οι ASTRA, TRT, ΘΕΣΣΑΛΙΑ, SMILE, TV10.

Να σημειωθεί ότι τηλεοπτικός σταθμός ΕΝΑ υπάρχει στη Φθιώτιδα, αλλά αυτός υπάρχει στη λίστα και φέρεται να έχει λάβει περί τα 12.400 ευρώ με ΦΠΑ. Επίσης από την αναζήτηση προκύπτει ότι υπάρχει τηλεοπτικός σταθμός ENA CHANNEL στην Καβάλα. Πάντως στη Μαγνησία τέτοιος τηλεοπτικός σταθμός δεν υπάρχει.

Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι ποιο είναι το ανύπαρκτο κανάλι Ένα της Μαγνησίας που αναφέρεται στη λίστα Πέτσα και ποιος είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος του καναλιού;

Εντολή για να πάρουν χιλιάδες ευρώ ανύπαρκτα sites - Τι γίνεται με τα μηδενικά τιμολόγια

Αν και η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποδείξει ότι τα 20 εκατομμύρια ευρώ που έδωσε στα ΜΜΕ για την ενημέρωση των πολιτών για τον κορονοϊό μοιράστηκαν με διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο, η λίστα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα με τα ποσά αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο. 

Όπως προκύπτει, δεν φαίνεται να υπήρξαν σαφή, συγκεκριμένα και αντικειμενικά κριτήρια για το πώς θα μοιραστεί το υπέρογκο αυτό ποσό στα ΜΜΕ. Με απλά λόγια, η κυβέρνηση μέσω μιας ιδιωτικής διαφημιστικής εταιρείας, την οποία και πλήρωσε με σχεδόν μισό εκατ. ευρώ, μοίρασε όπου και όπως ήθελε τα χρήματα.

Όπως αποκάλυψαν το Documento και άλλα ΜΜΕ και επιβεβαιώνεται από τη σημερινή «μαγειρεμένη» λίστα Πέτσα, είχαν δοθεί εντολή να καταβληθούν χιλιάδες ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες. Η πιο περίφημη εξ αυτές ήταν το blog του Φουρθιώτη protoeidisi.com.

Όπως είχε αποκαλύψει το documentonews.gr μια ακόμη περίπτωση, εξίσου χαρακτηριστική ήταν το wishmag.gr  Ένα παντελώς άγνωστο site αλλά κυρίως ένας ιστότοπος χωρίς πρακτικά περιεχόμενο. Και αυτό διότι, από τις τελευταίες του ειδήσεις ήταν το 2010, όταν έγινε παππούς ο Σαρκοζί! Η κυβέρνηση είχε δώσει εντολή να καταβληθούν 2.000 ευρώ στο εν λόγω site! Φαίνεται μάλλον ότι για τον Στέλιο Πέτσα το wishmag.gr πληρούσε τα κριτήρια.

Τι συνέβη σήμερα με τη δημοσιοποίηση της λίστας; Όπως και στην περίπτωση των δυο ΜΜΕ του Φουρθιώτη, φαίνεται ότι εν τέλει δεν τιμολογήθηκε το ποσό για το wishmag.gr

Προσέξτε. Η αρχική εντολή (της κυβέρνησης) ήταν να δοθούν 2.000 ευρώ αλλά το site, με βάση τα όσα τουλάχιστον εξηγεί σημειώσεις της λίστας η κυβέρνηση, δεν τιμολόγησε παρά το ότι φιλοξένησε κανονικά την εκστρατεία. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «...δεν έχουν καμία αξίωση οικονομική ή άλλου είδους, που να απορρέει ή να σχετίζεται με τη συμμετοχή τους σε αυτήν, καθώς δεν απέστειλαν τιμολόγιο».

Τα μηδενικά τιμολόγια

Εκτός του apokaliptikalive.gr, protieidisi.com και wishmag.gr μηδενικά τιμολόγια εμφανίζονται και στα παρακάτω ΜΜΕ:

DIDYMOTEICHO.NET: Η εντολή ήταν να δοθούν 1.000 ευρώ. Δεν τιμολογήθηκε το ποσό.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΡΑΔΙΟ ΓΑΜΜΑ ΑΧΑΪΑΣ: Η εντολή ήταν να δοθούν 2.000 ευρώ. Δεν τιμολογήθηκε το ποσό.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΡΑΔΙΟ ΡΟΥΜΕΛΗ 98 ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ: Η εντολή ήταν να δοθούν 1.000 ευρώ. Δεν τιμολογήθηκε το ποσό.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμη μια περίπτωση ενός μη λειτουργικού και συνάμα παντελώς άγνωστου site. Ο λόγος για το diavouleusi.gr το οποίο με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο το documentonews.gr εντόπισε πως δεν λειτουργούσε για μεγάλη περίοδο, εμφανίζεται σήμερα να έχει λάβει τελικά 1.240 ευρώ (+ΦΠΑ).

Λίστα Πέτσα: 10.000 ευρώ σε μέσα συζύγου βουλευτή της ΝΔ από την Πιερία

Eκτός της περίπτωσης Πάτση, η Initiative έδωσε χρήµα και στον ιστότοπο την εφημερίδα «Ολύµπιο Βήµα» της Πιερίας, συµφερόντων της Μελίνας Κοροµήλη, συζύγου του βουλευτή Πιερίας της Ν∆ Φώντα Μπαραλιάκου. Ο ίδιος είχε αναλάβει και εµπορικός διευθυντής στην εκδοτική εταιρεία της συζύγου του.

Το ζεύγος είχε φωτογραφηθεί µε τον πρωθυπουργό και τη σύζυγό του Μαρέβα Γκραµπόφσκι στο περιθώριο της ∆ΕΘ τον περασµένο Σεπτέµβριο. Σε αντίθεση πάντως µε την περίπτωση του Ανδρέα Πάτση και της συζύγου του, ο ιστότοπος της οποίας έχει µηδαµινή αναγνωσιµότητα, το «Ολύµπιο Βήµα» είναι η παλαιότερη εφηµερίδα της Πιερίας.

Η εφημερίδα «Ολύμπιο Βήμα» έλαβε 6.000 ευρώ (7.440 μαζί με τον ΦΠΑ) ενώ το σάιτ /olympiobima.gr ακόμη 4.000 ευρώ (4.960 μαζί με τον ΦΠΑ). Δηλαδή ο μιντιακός όμιλος της συζύγου του κυβερνητικού βουλευτή εισέπραξε καθαρά 10.000 ευρώ (12.400 μαζί με τον ΦΠΑ). Ασφαλώς το ποσό για ένα ιστορικό έντυπο δεν ακούγεται μεγάλο, αν ωστόσο αναλογιστεί κανείς ότι το ίδιο ακριβώς ποσό δόθηκε στο σαιτ efsyn.gr το οποίο διαβάζεται ημερησίως από πολύ περισσότερο κόσμο, αντιλαμβάνεται και τα κριτήρια με τα οποία η κυβέρνηση διέθεσε τα χρήματα του ελληνικού λαού. 

Χρήματα σε διακινητές fake news και διαφημιστές αμφιβόλου ποιότητας παραϊατρικών σκευασμάτων

Μεταξύ των site που χρηματοδοτήθηκαν από την κυβέρνηση είναι και ιστοσελίδες χαμηλής αναγνωσιμότητας, κυρίως όμως σελίδες που διακινούν fake news και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις fake news σχετιζόμενα με τον κορονοϊό

Είναι ενδιαφέρον ότι 5.000 ευρώ καθαρά εισέπραξε το site του Νάσου Γουμενίδη, nassosblog.gr. Στον συγκεκριμένο ιστότοπο μπορεί ακόμη να βρει κανείς την ψευδή είδηση σύμφωνα με την οποία «Ντροπή. Μετανάστης κάνει το χοντρό του στο Κολωνάκι»

Σύμφωνα με εκείνο το «ρεπορτάζ» του δημοσιογράφου Γουμενίδη ο οποίος έχει επίσης μεταδώσει ψευδώς ότι «Ο Κυριάκος σώζει τη ζωή του μικρού Παναγιώτη - Ραφαήλ», «ένας λαθρομετανάστης στο κέντρο της Αθήνας χωρίς κανένα δισταγμό-σύμφωνα με την ανάρτηση της Πέννυς Κοντέα- κατεβάζει το παντελόνι του στηρίζεται στο παρτέρι του δέντρου επι των οδών Πλουτάρχου και Υψηλάντου και “αγναντεύει” αφού “καθαρίζει” το έντερό του». Το σαιτ του Γουμενίδη κόστισε συνολικά μαζί με τον ΦΠΑ 6.200 ευρώ.

 
 

Πάνω από 16.000 ευρώ (16.200) μαζί με τον ΦΠΑ κόστισε η καμπάνια για τον κορονοϊό στο site voicenews.gr. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα η οποία προβάλλει κατά κύριο λόγο της θέσεις της «Ελληνικής Λύσης» του Κυριάκου Βελόπουλου, έλαβε καθαρά 15.000 ευρώ. Στον συγκεκριμένο ιστότοπο διαφημίζονται και οι μπίζνες του Βελόπουλου, δηλαδή τα παραϊτρικά σκευάσματα που ο ίδιος πουλάει μέσα από τις εκπομπές του σε διάφορους τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.

 

 

Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι 3.000 έχει πάρει το site vimaorthodoxias.gr το οποίο μαζί με τον ΦΠΑ κόστισε στον φορολογούμενο πολίτη 3.720 ευρώ. Μεταξύ άλλων θρησκευτικών ειδήσεων, ο συγκεκριμένος ιστότοπος μας έχει πληροφορήσει και μάλιστα εν μέσω πανδημίας ότι ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται με τη μετάληψη. 

 
 

Κρατική διαφήμιση 400.000 ευρώ στην κρατική ΕΡΤ

H κυβέρνηση Μητσοτάκη προχώρησε σε μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Έδωσε κρατική διαφήμιση σε κρατικά ΜΜΕ, τα οποία ούτως ή άλλως θα μπορούσα να παίξουν δωρεάν την καμπάνια, καθώς επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ειδικότερα από τη λίστα Πέτσα προκύπτει πως τα κανάλια ΕΡΤ 1, ΕΡΤ 2 και ΕΡΤ 3 επιδοτήθηκαν με 334.716,92 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ, ενώ περί τα 49.600 ευρώ δόθηκαν στην ιστοσελίδα της κρατικής τηλεόρασης ert.gr. Επιπλέον περί τα 18.600 ευρώ πήρε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Με λίγα λόγια κρατικά ΜΜΕ επιδοτήθηκαν με κρατική διαφήμιση, κάτι που ωστόσο έχει προκαλέσει πολλούς ψιθύρους στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ καθώς επίσης και στην διαφημιστική αγορά. Πηγές από το χώρο της διαφήμισης συνδέουν τα χρήματα αυτά με το «μαγείρεμα» της λίστας Πέτσα. Δηλαδή, προκειμένου να αποφύγουν ή και να περιορίσουν τις δεύτερες τιμολογήσεις φέρονται να φόρτωσαν τα πλεονάζοντα χρήματα σε κρατικά ΜΜΕ και με τον τρόπο αυτό να έριξαν εκεί χρήματα τα οποία αρχικώς είχαν πάει σε φίλα προσκείμενους εκδότες.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.