Newsroom

Newsroom

Κουράκης: Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να πάψει να λειτουργεί σαν λαιμητόμος

Την ανάγκη «να πάψει το εξεταστικό σύστημα να λειτουργεί ως λαιμητόμος, οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος» επεσήμανε ο…

Την ανάγκη «να πάψει το εξεταστικό σύστημα να λειτουργεί ως λαιμητόμος, οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος» επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, προτείνοντας στην Ολομέλεια της Βουλής την υπερψήφιση των άρθρων που καταργούν την Τράπεζα Θεμάτων και επαναφέρουν ως μέσο όρο προαγωγής στο Λύκειο, το 9,5.

Ο κ. Κουράκης τόνισε πως με την Τράπεζα Θεμάτων καταργείται η αυτονομία του διδασκάλου να διδάσκει όπως θέλει παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, «ώστε να είναι επιτυχία ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα». Παράλληλα δε, «ο καθηγητής υποχρεούται να προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μην είχαν διδαχθεί».

«Αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα, εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις», ανέφερε ο κ. Κουράκης. Αν συνεχιζόταν η χρήση της, «θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών από το εκπαιδευτικό σύστημα».

Αντίστοιχα επιχειρήματα χρησιμοποίησε ο κ. Κουράκης για την επαναφορά του βαθμού 9,5 ως μέσου όρου προαγωγής στο Λύκειο. «Το 9,5 ως μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ήταν μέχρι το 2013. Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει 10 στο κάθε μάθημα. Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από το 4% πήγε στο 24%», ανέφερε ο υπουργός.

Άλλη διάταξη του υπουργείου Παιδείας αντικαθιστά την αναπλήρωση χαμένων ωρών με μαθήματα το καλοκαίρι, με περικοπές περιπάτων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και αξιοποίηση των σχολικών εορτών. «Με αυτές τις παρεμβάσεις που κάνουμε – και κυρίως με τις δύο πρώτες – απομακρυνόμαστε από το εξετασεοκεντρικό σύστημα, αποκαθιστούμε τον αυτοτελή μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και κυρίως ανορθώνουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του εκπαιδευτικού», υποστήριξε ο κ. Κουράκης.

Για τα παραπάνω άρθρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την βία στον αθλητισμό, την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή, ενώ υποστηρίζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Ανεξάρτητους Έλληνες. Το ΚΚΕ κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, έχει υπερψηφίσει την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και ψηφίσει «παρών» στο ζήτημα της επαναφοράς του 9,5 ως προαγωγικού βαθμού.

Το ΚΚΕ χαρακτηρίζει “αντικομμουνιστική αθλιότητα”, προεκλογικό διαφημιστικό σποτ της Ευρωβουλής

ΚΚΕ

Το ΚΚΕ χαρακτηρίζει “αντικομμουνιστική αθλιότητα”, προεκλογικό διαφημιστικό σποτ της Ευρωβουλής

«Το ανιστόρητο σποτ προσφέρει άθελα του και μια πολύτιμη υπηρεσία. Φανερώνει ποιον πραγματικά θεωρεί αντίπαλο…