Κάτι σάπιο υπάρχει στο Βασίλειο των δημοσκοπήσεων

Η αποκάλυψη ότι ο Σεμπάστιαν Κουρτς πλήρωνε στημένες δημοσκοπήσεις φέρνει απόνερα και στην Ελλάδα, με κίνδυνο να πνίξει το Μητσοτάκη

poll

Κάτι σάπιο υπάρχει στο Βασίλειο των δημοσκοπήσεων. Η αποκάλυψη ότι ο Αυστριακός Καγκελάριος Κουρτς πλήρωνε στημένες δημοσκοπήσεις, φέρνει απόνερα και στην Ελλάδα με κίνδυνο να πνίξει το Μητσοτάκη. Όχι πως δεν ξέραμε τι συμβαίνει στα καθ’ ημάς. Απλώς φαίνεται πως η εισαγωγή αλήθειας από την Αυστρία είναι σοκαριστική.

Στην Ελλάδα είναι ξεκάθαρο πως ενδέχεται να συμβαίνουν δύο πράγματα. Ή οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθεί το φημολογούμενο, να γίνει δηλαδή πραγματικότητα αυτό που δήθεν καταγράφουν, ή οι δημοσκοπικές εταιρείες είναι για τον εισαγγελέα με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ελεγχθούν.

Οι δημοσκοπικές καταγραφές και κυρίως αυτές που έγιναν την περίοδο του δημοψήφισματος, αποδεικνύουν πως το λόμπι των δημοσκοπικών στην Ελλάδα, είναι σε μια περίεργη σχέση με την πολιτική. Συμπεριφέρεται δε, σαν το γκαρσόνι που συχνά κάνει λάθος στο λογαριασμό αλλά πάντα κατά του πελάτη. Οι δημοσκοπικές στην Ελλάδα κάνουν πάντα λάθος εναντίον συγκεκριμένου πολιτικού κόμματος.

Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, πιστεύω πως ένας αριθμός δημοσκόπων έχει λάθος μεθόδους, ενώ κάποιοι από αυτούς είναι σε σχέση μίσθωσης από την εξουσία. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει πρόβλημα και δεν υπάρχει έλεγχος.

Και πάμε τώρα στην υπόθεση του Documento και των δημοσκοπησεων το 2019. Τον Μάιο του 2019, μια εταιρεία με την οποία συνεργαστήκαμε, έδινε τη διαφορά στις εκλογές στις 2,5 μονάδες ενώ προέκυψαν 10 μονάδες. Το Σεπτέμβριο του 2015, η εταιρεία Marc του κυρίου Γερακη, έδινε 2 μονάδες διαφορά υπέρ του Συριζα ενώ ήταν 8,5 μονάδες.

Έχουμε δύο εταιρείες δημοσκοπήσεων με ίδιες αποκλίσεις από το εκλογικό αποτέλεσμα. Η ΝΔ, χρησιμοποιεί όμως τη δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε στο Documento για να μιλήσει για στημένες δημοσκοπήσεις, ενώ τον Γεράκη της Marc τον έχει δημοσκόπο στου Μαξίμου. Οι δημοσκοπήσεις του, παρότι είχαν ίδιες αποκλίσεις, δεν είναι στημένες για τη ΝΔ. Δεν είναι καν λάθος. Διατηρεί ο Μητσοτάκης ως δημοσκόπο κάποιον με τέτοια λάθη; Ποια ικανότητά του αξιολογεί την οποία δεν γνωρίζουμε;

Να θυμίσουμε επίσης πως ο δημοσκόπος της εταιρείας του Καλογρίτσα, Τάκης Θεοδωρικάκος, βρέθηκε υπουργός του Μητσοτάκη.

Ας ανακεφαλαιώσουμε. Κάτι σάπιο υπάρχει στο Βασίλειο των δημοσκοπήσεων. Ναι, μπορεί να υπάρχουν λάθη, αλλά αν αυτά είναι συνεχόμενα δεν αποτελούν λάθη.

Στην περίπτωση της άλλης εταιρείας δημοσκοπήσεων της Opinion poll, το Documento αποκάλυψε, πως ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, πήρε μέσω άλλων εταιρειών του με απευθείας αναθέσεις, 290.000 ευρώ από το Μέγαρο Μαξίμου. Η ίδια εταιρεία καταγγέλθηκε πριν μέρες από στελέχη της Φώφης Γεννηματά, πως σε δημοσκόπηση για τα εσωκομματικά του ΚΙΝΑΛ δεν συμπεριέλαβε την Πρόεδρό του σε ερωτηματολόγιο.

Ποιος λοιπόν δεν θέλει έρευνα και καθιέρωση ουσιαστικού συστήματος ελέγχου για τις δημοσκοπικές εταιρείες; Μα φυσικά όποιος έχει πολλά κοινά με τον Κουρτς

ΥΓ Η ανάρτηση του Γεωργιάδη στο τουιτερ είναι από τον Αύγουστο 2015 τότε που η Marc έβλεπε διαφορά μόλις 2 μονάδων

Μπορεί να είναι στιγμιότυπο οθόνης κείμενο που λέει "Άδωνις Γεωργιάδης @AdonisGeorgiadi Στο -2% στην Marc του Κ. Γεράκη για τον Alpha από -13% στην αμέσως προηγουμένη μέτρηση...θα γίνει μάχη μέχρι την τελευταία στιγμή. 19:47 28 Αυγ 15 Twitter for iPhone" από το Twitter

Από το προφίλ του Κώστα Βαξεβάνη στο Facebook

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr