Παράλληλα, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, με τον νέο ΚΟΚ τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το εισόδημα.
Επίσης θα υπάρξει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα και την αντικοινωνική συμπεριφορά, ενώ ειδική παράβαση θα είναι οι χειρονομίες από επαγγελματίες οδηγούς.
Στη συνάντηση Σπίρτζη – θεσμών κυριάρχησε το θέμα της παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.
Επίσης, ο υπουργός τους ενημέρωσε για την Ενιαία Βάση Δεδομένων που δημιουργείται για οχήματα με στοιχεία από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, την ΑΑΔΕ και το υπουργείο Μεταφορών αλλά και τη Βάση Δεδομένων για Οδηγούς, οι οποίες θα διασταυρώνονται και θα «επικοινωνούν» μεταξύ τους.
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε ότι στις αρχές του 2019 θα ξεκινήσει σταδιακά η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες, που θα χρεώνουν τους οδηγούς ανάλογα με τη χρήση, με τον σχετικό διαγωνισμό να αναμένεται εντός του Δεκεμβρίου.