Newsroom

Newsroom

Ιάπωνες δημιούργησαν ρομπότ με αίσθηση του χιούμορ που ξέρει πότε και πώς να γελάσει

Το νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που έχει η «Erica»

pexels alex knight 2599244

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κιότο στην Ιαπωνία ανέπτυξαν ένα ρομπότ με σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που του προσδίδει αίσθηση χιούμορ και ικανότητα γέλιου ανάλογη με την εκάστοτε περίσταση. Το ρομπότ αντιδρά κατάλληλα στο ανθρώπινο γέλιο με το δικό του γέλιο και με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί το αίσθημα ενσυναίσθησης και καλύτερης επικοινωνίας.

Εδώ και χιλιάδες χρόνια, τουλάχιστον από την εποχή του Πλάτωνα και πολύ αργότερα του Φρόιντ, οι φιλόσοφοι, οι ψυχολόγοι και οι επιστήμονες έχουν καταπιαστεί με τα ερωτήματα «τι είναι τόσο αστείο;» και «γιατί γελάμε με τα αστεία;». Ερωτήματα που δύσκολα έχουν μία απάντηση αποδεκτή από όλους.

Οι Ιάπωνες ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Κότζι Ινούε του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νοημοσύνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Ρομποτικής «Frontiers in Robotics and AI», προίκισαν το ανθρωποειδές ρομπότ «Erica» με ένα «έξυπνο» σύστημα διαδραστικού γέλιου, με στόχο να βελτιώσουν τη φυσικότητα της επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους και τις μηχανές.

Το νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης διαθέτει τρία υποσυστήματα: Ένα που ανιχνεύει το ανθρώπινο γέλιο, ένα που αποφασίζει εάν θα γελάσει ανταποκρινόμενο σε κάτι αστείο και ένα που επιλέγει τον κατάλληλο για την περίσταση τύπο γέλιου (ευγενικό και διακριτικό, δυνατό και ξεκαρδιστικό κ.λπ.).

Η αίσθηση χιούμορ που απέκτησε η «Erica» χάρη στην ενσωμάτωση του νέου συστήματος δοκιμάστηκε στη συνέχεια σε σύντομους διαλόγους δύο έως τριών λεπτών ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και το ρομπότ, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι το τελευταίο δεν γελάει πάντα ακόμη και όταν δεν χρειάζεται, ότι δεν μένει βουβό όταν πρέπει να γελάσει και ότι γελάει με κατάλληλο τρόπο που μαρτυρά κατανόηση και ενσυναίσθηση. Το νέο σύστημα φάνηκε να τα καταφέρνει καλύτερα του αναμενομένου.

Φυσικά το γέλιο είναι μόνο μία όψη μίας φυσικής συζήτησης ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μία μηχανή. Όπως είπε ο Ινούε, «τα ρομπότ θα πρέπει να έχουν έναν διακριτό χαρακτήρα και μπορούν αυτό να το δείξουν μέσω των συμπεριφορών τους κατά τον διάλογο, όπως το γέλιο, η ματιά, οι χειρονομίες και το στιλ ομιλίας. Όμως, δεν θεωρούμε ότι πρόκειται για καθόλου εύκολο πρόβλημα και πιθανώς θα χρειαστούν πάνω από 10 έως 20 χρόνια πριν τελικά πετύχουμε μία συζήτηση με ένα ρομπότ όπως θα κάναμε με έναν φίλο».

* φωτο αρχειου

Έξαλλος ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος με τις καθυστερήσεις στο Ελ. Βενιζέλος – «Ωραία χώρα έχουμε μπράβο σας» (videos)

6212638

Έξαλλος ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος με τις καθυστερήσεις στο Ελ. Βενιζέλος – «Ωραία χώρα έχουμε μπράβο σας» (videos)

«Μπαίνεις στο τρένο το πιο πιθανό είναι να εξοστρακιστεί και να βρει κανένα άλλο τρένο,…

Παγκόσμιο «μπλακ άουτ» σε πτήσεις και συναλλαγές: Ανυπολόγιστη βλάβη σε Microsoft και Windows

cable 8252580 1280

Παγκόσμιο «μπλακ άουτ» σε πτήσεις και συναλλαγές: Ανυπολόγιστη βλάβη σε Microsoft και Windows

Το πρόβλημα φαίνεται να προέκυψε μετά την τελευταία αναβάθμιση του λογισμικού της εταιρείας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike,…

Πορτοσάλτε για τα «μπάνια του λαού»: Καλύτερα να κάνουν διακοπές οι τουρίστες παρά οι Έλληνες

Πορτοσάλτε

Πορτοσάλτε για τα «μπάνια του λαού»: Καλύτερα να κάνουν διακοπές οι τουρίστες παρά οι Έλληνες

Να φύγετε να πάτε αλλού η πρόταση Πορτοσάλτε για να βολευτούν οι τουρίστες

Βανδή: Οι πρώτες δηλώσεις για τη συναυλία στην Τουρκία – «Θα ήταν προσβολή της ιστορικής μνήμης» (video)

5615381

Βανδή: Οι πρώτες δηλώσεις για τη συναυλία στην Τουρκία – «Θα ήταν προσβολή της ιστορικής μνήμης» (video)

«Δεν θα τραγουδούσα ποτέ μπροστά από μία φωτογραφία του σφαγέα των Ελλήνων», τόνισε η Δέσποινα…