Η Μετάληψη, ο Covid-19 και ο αυτό-εγκλωβισμός της Εκκλησίας

Εάν η Εκκλησία παραδεχθεί ότι ο οίνος και ο άρτος δυνητικά μολύνονται από τον κορωνοϊό, θα έχει την τύχη του Daniel Dravot. Και γι' αυτό δεν θα το παραδεχθεί ποτέ...

Κώστας Κάππας 22/09/2020 | 10:12

Ακόμη και εάν μεταδοθεί ο Covid-19 σε ολόκληρη την Ιερά Σύνοδο ή σε όλους όσους μετέλαβαν σε κυριακάτικη λειτουργία κάποιας εκκλησίας, η ‘αποστομωτική’ δικαιολογία των ακραιφνών πιστών, θα είναι παρόμοια με αυτή που πήρε ο συντάκτης του σημειώματος αυτού από ηγούμενο μονής:

ΚΚ: Αγαπητέ πάτερ Παΐσιε, ένας αρχιμανδρίτης και ένας ιερέας στην χώρα μας, μοναχοί και προσκυνητές στο Άγιον Όρος και δεκάδες ιερείς στην Ρωσία μολύνθηκαν (και ορισμένοι έχασαν την ζωή τους) από τον ιό μέσα στην εκκλησία κατά την άσκηση των ιερατικών καθηκόντων τους. Ο ιός δεν καταλαβαίνει από δόγματα και μεταδίδεται με το σάλιο. Φιλικά, ΚΚ.

ΠΠ: Αγαπητέ Κώστα, μεταδίδεται ο ιός, αλλά όχι όπου ενεργεί η Χάρις!!!

Την ίδια απάντηση θα πάρει οποιοσδήποτε ρωτήσει:

- Γιατί δεν είναι όλες οι εικόνες αγίων θαυματουργές;

- Όλοι οι ασθενείς θεραπεύονται, εάν προσκυνήσουν μια θαυματουργή εικόνα;

Η Εκκλησία υποχρεώθηκε ιστορικά να δομήσει την φιλοσοφία της πάνω σε αξιώματα (απόλυτες αλήθειες οι οποίες δεν χρήζουν απόδειξης αλλά ‘επαληθεύονται’ από την ‘εμπειρία’). Τα αξιώματα αυτά πηγάζουν από ιστορίες και μύθους οι οποίοι έχουν τις ρίζες τους στην βάρβαρη εποχή του Χαλκού.

Ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη, ως αντανάκλαση της άγνοιας, της ανυπακοής της Φύσης να δαμαστεί, καθώς και της άθλιας και γεμάτης κινδύνους ζωής των ανθρώπων εκείνης της εποχής, ήταν υποχρεωτικά παντοδύναμος, τρομερός, αιμοβόρος, παιδοκτόνος αλλά και προστάτης των οπαδών του. Ένας τόσο ισχυρός Θεός, προφανώς μπορεί να αναστείλει κατά το δοκούν και επιλεγμένα τους φυσικούς νόμους του Σύμπαντος και να κάνει θαύματα.

Η Καινή Διαθήκη αποδέχθηκε και υιοθέτησε την Δημιουργία των 7 ημερών, τους πρωτόπλαστους, το προπατορικό αμάρτημα, τον διάβολο, την Κόλαση και τον Παράδεισο, τα θαύματα, κ.α.).

Η Εκκλησία κληρονόμησε επίσης τον πρωτόγονο ανιμισμό, τοτεμισμό και φετιχισμό (όλο αυτό το θολό μίγμα λατρείας αντικειμένων ως φυλαχτών με ψυχή, ιερές και υπερφυσικές ιδιότητες) και τα εξέλιξε. Η γονυκλισία και η παράκληση σε ‘θαυματουργές’ εικόνες αγίων, η Αγία Τράπεζα, τα σταυρουδάκια, τα αγιασμένα ύδατα και έλαια είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Προσέθεσε το τριαδικό δόγμα (Θεός, Χριστός και Άγιο Πνεύμα) για να διαφοροποιηθεί από την Εβραϊκή θρησκεία (ένας Θεός και απλά μεταξύ των προφητών, ο Ιησούς) και στο τελετουργικό της εισήγαγε την Πεμπτουσία της Φιλοσοφίας της, την Μετάληψη (μετουσίωση του οίνου και του άρτου, σε αίμα και σώμα Χριστού).

Το μεγάλο εμπόδιο στον δρόμο της θρησκείας ήταν και είναι η αναπόφευκτη, σταθερή και συνεχής πρόοδος της Επιστήμης, από τα πέτρινα χρόνια του πρώιμου Μεσαίωνα έως σήμερα:

“Εξέλιξη των Ειδών” επιβεβαιωμένη από την Παλαιοντολογία, Βιολογία, Αρχαιολογία, Γενετική, Φυσική, Αστρονομία, Κοσμολογία, Γεωλογία, Βοτανική, κ.α. Απομυθοποίηση θαυμάτων, αναστενάρηδων, αστερισμών & μοίρας, έντονων φυσικών φαινομένων. Ηλιοκεντρικό σύστημα πλανητών. Τιθάσευση σε σημαντικό βαθμό της Φύσης.

Σήμερα, η Εκκλησία, με την έλευση του κορoνοϊού, βρίσκεται απροετοίμαστη μπροστά σε ένα δύσκολο δίλημμα:

Α) Παραδέχεται την μολυντική ικανότητα του ιού κατά την μετάληψη (και κατά συνέπεια ότι ο οίνος και ο άρτος δεν είναι αίμα και σώμα του Θεού–Ιησού) οπότε καταρρέει αυτόματα όλο το οικοδόμημα της φιλοσοφίας της.

Β) Δεν παραδέχεται ότι ο ιός μολύνει την μετάληψη, έστω και εάν τα κρούσματα σε ορθόδοξους ιερείς, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και σε πιστούς κατά την λειτουργία, αυξάνονται, κινδυνεύοντας να καταστεί τελείως αναξιόπιστη.

Η λύση την οποία υποχρεωτικά διαλέγει είναι η Β’. Είναι η Εκκλησία αυτοκτονική με το να ισχυρίζεται πράγματα τα οποία αποδεικνύονται εντελώς παράλογα; Όχι!

Η απάντηση βρίσκεται στον κινηματογράφο:

Στην αγγλική ταινία “Ο άνθρωπος που ήθελε να γίνει βασιλιάς” (1975, σκηνοθεσία John Huston με τους Michael Caine και Sean Connery), δύο άγγλοι τυχοδιώκτες, πρώην στρατιωτικοί το 1880 ξεβράζονται στα άγρια βουνά του Καφιριστάν (σύγχρονο Ανατολικό Αφγανιστάν). Εκεί ο ένας από τους δύο, ο Daniel Dravot (Sean Connery) έχει πείσει με ανδρεία, εξυπνάδα αλλά και με πλήθος ταχυδακτυλουργικά κόλπα, πρωτόγονους χωρικούς, ότι είναι Θεός. Του δίνουν μία ντόπια καλλονή για σύζυγο, αλλά όταν αυτός προσπαθεί να την θωπεύσει, αυτή, γεμάτη τρόμο, τον γρατζουνά κα αναβλύζει μία σταγόνα αίμα από το πληγωμένο στήθος του. Ανθρώπινο αίμα; Δεν είναι Θεός; Καταρρέει ολόκληρος ο μύθος γύρω από αυτόν και την θεία φύση και αποστολή του και οι ιθαγενείς, θυμωμένοι και απογοητευμένοι, τον εκτελούν με συνοπτικές διαδικασίες,...

Εάν η Εκκλησία παραδεχθεί ότι ο οίνος και ο άρτος δυνητικά μολύνονται από τον κορωνοϊό, θα έχει την τύχη του Daniel Dravot. Και γι' αυτό δεν θα το παραδεχθεί ποτέ...

Πηγή: artinews.gr

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.