Newsroom

Newsroom

Η Ματίνα Μέγκλα στο koutipandoras.gr για την εικαστική performance "Window"

Η νέα και ταλαντούχα Ματίνα Μέγκλα και το Θέατρο 104 παρουσιάζουν την εικαστική performance με τίτλο “Window”, εμπνευσμένη από τους πίνακες του Τσέχου φωτογράφου Jan Saudek.

matina megla

Η νέα και ταλαντούχα Ματίνα Μέγκλα και το Θέατρο 104 παρουσιάζουν την εικαστική performance με τίτλο “Window”, εμπνευσμένη από τους πίνακες του Τσέχου φωτογράφου Jan Saudek.

Όπως ο Saudek παίζει με την οφθαλμαπάτη μιας ρεαλιστικής φωτογραφίας που ζωντανεύει για να μετατραπεί σ’ έναν πίνακα ζωγραφικής, έτσι και το “Window” προσπαθεί να αποκαλύψει την οφθαλμαπάτη ενός δισδιάστατου πίνακα ζωγραφικής που ζωντανεύει πάνω σε μια θεατρική σκηνή. Εκεί παρακολουθούμε τη συνεχόμενη ύπαρξη, ακόμα και μετά θάνατον, της γυναίκας που έζησε μέσα στο δωμάτιο αυτό. H Mατίνα Μέγκλα μιλάει στο koutipandoras.gr για το παιχνίδι ανάμεσα στη ζωγραφική και τη φωτογραφία, τη μνήμη και τα όνειρα, αλλά και τους πίνακες ζωγραφικής στους οποίους επιστρέφει ξανά και ξανά. 

– Με ποιον τρόπο οι πίνακες του Τσέχου Φωτογράφου Jan Saudek αποτέλεσαν για εσάς πηγή έμπνευσης;

Θεωρώ ότι το έργο του Jan Saudek είναι μία πηγή έμπνευσης διότι οι εικόνες του αφηγούνται ιστορίες με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Δεν ξέρεις πραγματικά αν πρόκειται για αληθινές φωτογραφίες ή για ζωγραφικούς πίνακες και επιπλέον κάθε φορά που τις κοιτάζεις συναντάς σε αυτές νέα στοιχεία που δίνουν μία νέα σημασία στο έργο και φυσικά μία καινούργια ιστορία. Παρατηρείται έντονη θεατρική σκηνογραφία αλλά και σκηνοθεσία στα έργα του πράγμα που σε κάνει να αποζητάς να δεις τη συνέχεια. 

– Πως συνδυάζεται η τέχνη της φωτογραφίας με την τέχνη της ζωγραφικής;

Ένας πίνακας όπως και μία φωτογραφία μπορούν να απαθανατίσουν μία στιγμή. Σε αυτή τη στιγμή κάτι προηγήθηκε και κάτι έπεται. Αυτή η υπόθεση που κρύβεται μέσα στη στιγμή είναι και το σημείο συνάντησης των δύο τεχνών. Συγκεκριμένα ο Saudek συνδύαζε και πρακτικά τις δύο τέχνες ζωγραφίζοντας τις σκηνοθετημένες του φωτογραφίες, πράγμα που κάνει το θεατή να μεταφερθεί σε ένα ονειρικό περιβάλλον.

– Πως δουλέψατε πάνω σε αυτό το project;

Το συγκεκριμένο είναι ουσιαστικά μία σύμπραξη τεχνών. Σκηνογραφίας εικαστικών χορού μουσικής και video art. Ήταν αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας ωστε να προκύψει το τελικό αποτέλεσμα. Στηριχτήκαμε όλοι σε μία βασική και κύρια ιδέα και πάνω σε αυτή δημιουργήσαμε ο καθένας ξεχωριστά τη δική του ιστορία έχοντας όμως έναν κοινό άξονα σε σχέση με αυτή.  Όταν περάσαμε στη πρακτική υλοποίηση της, οι χορογραφίες του Θανάση Ακοκκαλίδη και της Καλλιόπης Σίμου οδήγησαν στη δραματουργία της παράστασης και εν συνεχεία στην ολοκλήρωση της. Δουλεύαμε όλοι μας παράλληλα και ταυτόχρονα συναντηθήκαμε.

– Ποιος είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο όνειρο, την πραγματικότητα και τη μνήμη;

Υπάρχει έντονος ρεαλισμός ο οποίος συνδέει τις τρεις αυτές έννοιες. Ουσιαστικά μιλάμε για την ίδια τη ζωή.

– Πείτε μας τρεις αγαπημένους σας πίνακες ζωγραφικής

And The Soul Leaves The Body 1988 – “The Window” Jan Saudek, “The kiss” Gustav Kimt, “Young Martyr” Paul Delaroche.

– Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Αρχικά θέλω το Window να ολοκληρώσει τον κύκλο του. Η performance ως τέχνη πάντα θα είναι προτεραιότητα μου επομένως έχω ήδη αρχίσει να σκέφτομαι την επόμενη.

– Υπάρχει ελπίδα για την τέχνη και τη δημιουργία στην Ελλάδα σήμερα;

Πάντα υπήρχε τέχνη στην Ελλάδα καθώς και πολλοί αξιόλογοι καλλιτέχνες.

Επιπλέον θεωρώ πως όσο περνούν τα χρόνια το ελληνικό κοινό εξελίσσεται και γίνεται όλο και πιο ειδικό σε απαιτητικές μορφές τέχνης και θεάματα. 

Info

Τοποθεσία: Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 4-10 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα έναρξης: 21.00, διάρκεια παράστασης: 50 λεπτά

Τιμή εισιτηρίου: Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Πληροφορίες: Τηλ.: 210 3455020

Προπώληση:
Viva, www.viva.gr  τηλ. 11876, Public, Παπασωτηρίου, Seven Spots, Ιανός, Reload, Media Markt