Newsroom

Newsroom

Η Κρήτη κερδίζει και στο χειμερινό τουρισμό

Εικοσιπέντε χιλιάδες ξένοι επισκέπτες έχουν έρθει μέχρι τώρα στην Κρήτη στο πλαίσιο του προγράμματος χειμερινού τουρισμού. Περίπου άλλοι τόσοι αναμένονται στη δεύτερη φάση του προγράμματος που αρχίζει στις 12 Ιανουαρίου και λήγει στις αρχές Μαΐου.

toyristes

Ο Κώστας Μαρκάκης, γενικός διευθυντής της Cretan Holidays, τονίζει: “Μέχρι τώρα η πλειοψηφία των επισκεπτών ήταν Άγγλοι, Σκανδιναβοί, Γάλλοι και λίγοι Γερμανοί. Από τα μέσα Ιανουαρίου θα ακολουθήσουν περισσότεροι Γερμανοί και Γάλλοι.

Ο κ. Μαρκάκης σημείωσε ότι και η νέα σεζόν προδιαγράφεται καλή.

Σχόλιο για τις πληρότητες των ξενοδοχείων τον Νοέμβριο έκανε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, υπογραμμίζοντας ότι ήταν πολύ υψηλότερες από άλλες χρονιές. Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης του Ηρακλείου είχε πληρότητα 85%, κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί.

Επιβεβαιώνεται για έναν ακόμη μήνα η ισχυρή άνοδος του ελληνικού τουρισμού, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), InSete, που αφορούν τον μήνα Νοέμβριο του 2018.

Συγκεκριμένα τον εν λόγω μήνα στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων 29,0%, ενώ από την αρχή του έτους η άνοδος είναι 12,7%. Την ίδια στιγμή αύξηση των διεθνών αφίξεων παρατηρήθηκε τόσο στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος (+27,5%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (+32,8%), ενώ από την αρχή του έτους οι αντίστοιχες αυξήσεις είναι +19,3% και +10,5% αντίστοιχα.

Στον αντίποδα οι διεθνείς οδικές αφίξεις του Νοεμβρίου, μειώθηκαν κατά 7,2%, ενώ από την αρχή του έτους παρατηρείται μείωση 2,4%. Οι αυξημένες αφίξεις αποτυπώνονται και στην Έρευνα Συνόρων της ΤτΕ, με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση του Οκτωβρίου αυξημένη κατά 15,6% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2017, και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις επίσης αυξημένες κατά 18,3%. Οι αντίστοιχες μεταβολές από την αρχή του έτους είναι +10,8% και +9,9% αντίστοιχα.

Τον Νοέμβριο του 2018, η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική ακολουθούμενη από τη βρετανική και την ιταλική. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η αμερικάνικη και στην πέμπτη η γαλλική αγορά. Οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, παρά τις ανοδικές τάσεις, και σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται στους περισσότερους προορισμούς σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού.

Εξαίρεση αποτελούν η Μύκονος και η Σαντορίνη που έχουν πλέον καθιερωθεί διεθνώς ως προορισμοί υψηλής δαπάνης και αντλούν την πελατεία τους από τις υψηλότερες εισοδηματικές τάξεις διεθνώς. Οι κυριότεροι προορισμοί ήταν η Αθήνα, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Θεσσαλονίκη. Για την ελληνική αγορά, δημοφιλείς προορισμοί είναι η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη το Ναύπλιο, τα Ιωάννινα και το Λουτράκι.

Πηγή: patris.gr