NewsRoom
21/10/2019, 16:59

Αυτή είναι η ιστορία του διάσημου Volkswagen Golf

Είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της VW με 35 εκατομμύρια πωλήσεις. Ο λόγος για το Golf, που πήρε το όνομά του από τη γερμανική λέξη Golfstrom.

NewsRoom 21/10/2019 | 16:59

Η πρώτη έκδοση βγήκε στην παραγωγή ως ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας C στις 29 Μαρτίου του 1974. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 7 γενιές του μοντέλου, ενώ στις 24 Οκτωβρίου θα παρουσιαστεί η 8η γενιά.

Όλα ξεκίνησαν το 1974, όταν το Golf αντικατέστησε με επιτυχία, το καλοκαίρι του έτους το VW Beetle. Από τότε διατήρησε την υψηλή δημοτικότητα του προκατόχου του και μάλιστα στις 25 Ιουνίου του 2002 οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν αυτές του «Σκαραβαίου». Όλα αυτά τα χρόνια το Golf ήταν διαθέσιμο σε αρκετούς τύπους αμαξώματος, όπως τρίπορτο και πεντάπορτο hatchback, πεντάπορτο station wagon, δίπορτο, κάμπριο, πεντάπορτο MPV, ενώ υπήρξε και τετράπορτη sedan έκδοση.

Σε αντίθεση με τον «Σκαραβαίο», που είχε τη μηχανή του πίσω, το Golf έγινε το μοντέλο που είχε τον κινητήρα εμπρός, όπως και η κίνησή του, ενώ ήταν το αυτοκίνητο που καθιέρωσε τον υδρόψυκτο κινητήρα. Η μαζική παραγωγή του Golf πρώτης γενιάς ξεκίνησε στις 29 Μαρτίου του 1974. Τα πρώτα αυτοκίνητα μπήκαν στις αντιπροσωπείες στις 8 Ιουλίου του ίδιου έτους και οι πρώτες παραδόσεις στην Γερμανία ξεκίνησαν στις 5 Αυγούστου 1974. Από την πρώτη στιγμή, το Golf διατήρησε την υψηλή δημοτικότητα και σημείωσε εξαιρετικά υψηλές πωλήσεις. Η παραγωγή της πρώτης γενιάς σταμάτησε τον Αύγουστο του 1983 πωλώντας συνολικά 6,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου μπήκε στην παραγωγή τον Αύγουστο του 1983 και έναν μήνα αργότερα παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Οι πωλήσεις του ξεκίνησαν στα τέλη του έτους και τα πρώτα μοντέλα στην Ευρώπη και την Ελλάδα ήρθε το 1984. Το γενικότερο ντιζάιν ήταν αυτό που το έκαναν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό αν και διατηρήθηκε η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία του Golf της πρώτης γενιάς. Η παραγωγή της δεύτερης γενιάς σταμάτησε στη Γερμανία τον Δεκέμβριο του 1992, με πωλήσεις κοντά στα 6,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

 

Η τρίτη γενιά λανσαρίστηκε στη Γερμανία τον Σεπτέμβριο του 1991 και μέχρι το τέλος του έτους μπήκε σε όλες τις αντιπροσωπείες της Ευρώπης. Μια σειρά από διακρίσεις το έκαναν να ξεχωρίζει και να αποτελεί διακαή πόθο πολλών νέων. Το 1993 μπήκε στην παραγωγή και η έκδοση κάμπριο. Με την τρίτη γενιά, εμφανίστηκε και μία έκδοση station wagon.

Το Golf τέταρτης γενιάς πρωτοκυκλοφόρησε τέλος καλοκαιριού του 1998, ενώ την άνοιξη της επόμενης χρονιάς στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάστηκε η έκδοση station wagon. Ξεκίνησε η παραγωγή του τον Απρίλιο του 1999 και ολοκληρώθηκε η γραμμή παραγωγή τους τον Ιούνιο του 2006.

Το Golf 5ης γενιάς μεγάλωσε σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οι διαστάσεις (μήκος 4.204μ, πλάτος 1.759μ, ύψος 1.483μ) χάρισαν στο μοντέλο μεγάλη άνεση και χώρους. Σε αυτό το μοντέλο υπήρξε και η έκδοση 4Motion που είχε συνεκτικό συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς για την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες. Οι εντυπώσεις των οδηγών, αλλά και του ειδικού Τύπου ήταν άριστες, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου ήταν λιγότερο κατά 1,5 κιλό από τον προκάτοχό του, αγγίζοντας συνολικά τα 1.590 κιλά. Η παραγωγή του διήρκησε μέχρι και το το τέλος καλοκαιριού του 2008.

Από αυτό το σημείο και έπειτα ξεκίνησε η αναμόρφωση του μοντέλου. Η έκτη γενιά παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού του 2008 και μπήκε στην παραγωγή τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Το μοντέλο συνέχισε τη μεγάλη επιτυχία των προηγούμενων γενεών του Golf, καθώς οι πωλήσεις όλων των εκδοχών του έφτασαν τα 2.850.000 αντίτυπα. Διατηρήθηκε στην παραγωγή για μόλις 4,5 χρόνια, ενώ αντικαταστάθηκε μόλις 4 έτη μετά την εισαγωγή του, τον Νοέμβριο του 2012. Και σε αυτό το μοντέλο η μείωση του συνολικού βάρους (1.399 κιλά) ήταν αισθητή, ενώ έγινε περισσότερο άκαμπτο και ασφαλές. Η επόμενη γενιά του μοντέλου μπήκε στην παραγωγή τον Αύγουστο του 2012, ενώ έγινε η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση στην Γερμανία στις 4 Σεπτεμβρίου 2012. Χρησιμοποίησε την καινούρια πλατφόρμα MQB και την μοιράστηκε μαζί με την τρίτη γενιά των Audi A3, Seat Leon και Skoda Octavia. Αυτό το μοντέλο ήταν ελαφρύτερο κατά 100 κιλά. Οι εκδόσεις με απόδοση μέχρι 120 ίππους διαθέτουν πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα, ενώ όλες οι υπόλοιπες διαθέτουν ανάρτηση πολλαπλών (τεσσάρων) συνδέσμων. Στην Ιαπωνία το 2013 κέρδισε το βραβείο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, καθώς έγινε το πρώτο μοντέλο που ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο κέρδισε αυτό τον τίτλο στην συγκεκριμένη χώρα.

Η όγδοη γενιά του Golf θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες. Θα παράγεται στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg, το οποίο το προηγούμενο διάστημα αναβαθμίστηκε με επενδύσεις 3 δισ. ευρώ. Το μοντέλο θα λανσαριστεί τον Ιανουάριο του 2020 και θα προσφέρεται αποκλειστικά ως 5-πορτο hatchback και ως 5-πορτο station wagon. Θα ζυγίζει περίπου 50 κιλά λιγότερο από τον προκάτοχό του θα είναι πιο πρακτικό, ευρύχωρο και πολυτελές. Παράλληλα θα υπάρχει και ηλεκτροκίνητη έκδοση, ενώ θα προσφέρει και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.