Η Ιερά Σύνοδος ακυρώνει την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών-«Τα παιδιά δεν είναι ούτε κατοικίδια, ούτε αξεσουάρ»

Ξεκάθαρα κατά του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών είναι οι θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε αντίθεση με τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου που επεσήμανε ότι δεν τον ενοχλεί η συμβίωσή τους, αλλά μόνο η τεκνοθεσία, αλλά και το νομοσχέδιο της κυβέρνησης

iera synodos

Θέση για την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών παίρνει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος τονίζοντας πως«τα παιδιά δεν είναι ούτε κατοικίδια ζώα συντροφιάς για όποιον θέλει να νιώσει κηδεμόνας ούτε αξεσουάρ, που θα επισημοποιήσουν ή θα καταστήσουν κοινωνικά αποδεκτή μια ομόφυλη συμβίωση».

Μάλιστα, η Ιερά Σύνοδος απέστειλε εγκύκλιο προς όλες τις Μητροπόλεις τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου. Σε αυτή συνοψίζονται οι θέσεις της για το γάμο και την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών. Όπως τονίζει, «παρ’ ότι δεν τίθεται θέμα διαφωνίας ειδικά με τον πολιτικό γάμο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, διότι συνολικά ο πολιτικός γάμος (αδιακρίτως φύλου ζευγαριών) δεν ενδιαφέρει την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση, η Εκκλησία της Ελλάδος, επειδή έχει ως αποστολή και την μέριμνα για την ορθή ανατροφή των παιδιών και των νέων», διαφωνεί σε δύο θέματα.

Και συγκεκριμένα, «διαφωνεί με την ομόφυλη γονεϊκότητα, γιατί δεν ικανοποιεί τα δικαιώματα των παιδιών να έχουν πατέρα και μητέρα, και δεύτερον, διαφωνεί με τον ομόφυλο γάμο, διότι οδηγεί σε ομόφυλη γονεϊκότητα (δεν είναι νομικά επιτρεπτή η επέκταση του γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια με αποκλεισμό τους από το δικαίωμα υιοθεσίας που ισχύει σήμερα για τα έγγαμα ζευγάρια)».

Η Εκκλησία της Ελλάδος τονίζει ακόμη ότι δεν πρέπει τα παιδιά να χρησιμοποιούνται ως εργαλείο ακτιβιστικής πίεσης, καθώς και ότι «τα παιδιά δεν είναι ούτε κατοικίδια ζώα συντροφιάς για όποιον θέλει να νιώσει κηδεμόνας, ούτε «αξεσουάρ» που θα επισημοποιήσουν ή θα καταστήσουν κοινωνικά αποδεκτή μια ομόφυλη συμβίωση».

Η Ιερά Σύνοδος δεν παραλείπει να στείλει και μήνυμα προς την κυβέρνηση υπογραμμίζοντας ότι «η δημοκρατική Πολιτεία δεν υποχρεούται να υποκύπτει σε προσωπικές απαιτήσεις ατόμων με πολιτική εξουσία, οικονομική επιφάνεια ή προνομιακή πρόσβαση στα μέσα ενημέρωσης, που θεωρούν ότι δικαιούνται να μεγαλώσουν παιδί μαζί με σύντροφο του ιδίου φύλου, παραβλέποντας το ζήτημα εάν οι επιλογές της ιδιωτικής τους ζωής εξασφαλίζουν το περιβάλλον προτύπων και ρόλων, που ικανοποιεί τις ανάγκες ενός παιδιού».

Στην εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου επισημαίνεται ακόμη ότι «όπως έχει εξηγήσει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τον θεσμό της υιοθεσίας το κράτος οφείλει να παρέχει σε ένα παιδί την κατάλληλη οικογένεια για να το μεγαλώσει, και όχι να παρέχει παιδιά σε όποιον θέλει να γίνει γονέας. Στο πλαίσιο της υιοθεσίας την προτεραιότητα έχει το συμφέρον του παιδιού που στερείται γονέων ή κατάλληλων γονέων και όχι η άποψη του ενήλικα, που πιστεύει ότι είναι κατάλληλος ως γονέας».

Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δήλωσε ότι είναι αντίθετος στο θέμα της τεκνοθεσίαςαπό ομόφυλα ζευγάρια.

«Η εκκλησία πάντοτε πιστεύει στην ελευθερία του ανθρώπου, δεν θα επιτρέψουμε όμως να αλλάξει η σύνθεση της κοινωνίας. Πώς θα γίνει ένα παιδί που θα κάνει την κοινωνία μου αύριο; Εκεί είναι η διαφωνία. Ποια ανθρώπινα δικαιώματα θα έχει ένα παιδί (ενός ομόφυλου ζευγαριού); Ποια είναι η μαμά του, ποιος ο μπαμπάς του; Θα έχει δύο μαμάδες ή δύο μπαμπάδες. Την ελευθερία τη σεβόμαστε για τον κάθε άνθρωπο, το να μου αλλάξει όμως τον τρόπο ζωής δεν το επιτρέπω. Στο θέμα της τεκνοθεσίας διαφωνώ προσωπικά», πρόσθεσε.

Κίνδυνος καταδίκης της Ελλάδας

Αν, λοιπόν, νομοθετηθεί στην Ελλάδα γάμος υπέρ των ομόφυλων ζευγαριών αυτομάτως αναγνωρίζεται και το δικαίωμά τους στην τεκνοθεσία, σε διαφορετική περίπτωση θα ακολουθήσει καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω δυσμενούς διάκρισης της ελληνικής νομοθεσίας σε βάρος των έγγαμων ομόφυλων ζευγαριών με κριτήριο τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους.