Newsroom

Newsroom

Η Gucci το 'χει χαμένο εντελώς: "Έντυσε" τα γλυπτά του Παρθενώνα με τσάντες, λουλούδια και σορτς (ΦΩΤΟ)

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η παρέμβαση του οίκου μόδας για την προώθηση της νέας του σειράς «Διόνυσος», αναρτώντας φωτογραφίες και βίντεο στο Instagram, όπου απεικονίζουν τα γλυπτά του Παρθενώνα με ρούχα και αξεσουάρ, προφανώς για να προκαλέσει σάλο. Εικαστικό βανδαλισμό καταγγέλλει με ανακοίνωση της Unesco Πειραιώς & Νήσων.

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η παρέμβαση του οίκου μόδας για την προώθηση της νέας του σειράς «Διόνυσος», αναρτώντας φωτογραφίες και βίντεο στο Instagram, όπου απεικονίζουν τα γλυπτά του Παρθενώνα με ρούχα και αξεσουάρ, προφανώς για να προκαλέσει σάλο. Εικαστικό βανδαλισμό καταγγέλλει με ανακοίνωση της Unesco Πειραιώς & Νήσων.

Διόλου τυχαία δεν είναι η επιλογή της Gucci να προωθήσει τη νέα της σειρά, «ντύνοντας» τα γλυπτά του Παρθενώνα με τραγελαφικού σχεδιασμού ρούχα και αξεσουάρ, προσπαθώντας να τραβήξει την προσοχή του καταναλωτικού κοινού με όποιο τρόπο μπορεί.

Η εταιρεία μετά την παρουσίαση της σειράς «Διόνυσος» ανήρτησε στο επίσημο λογαριασμό της στο Instagram τρία βίντεο στα οποία ο Διόνυσος εμφανίζεται με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί, ενώ φωτογραφίζει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας μοιάζει ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορά γυναικεία αξεσουάρ και η Καλλιρρόη κρατά ένα iphone.

 

 

 

Draped in #GGBlooms and #GGCaleido accessories, a #GucciGram spontaneous work by @deryaacakirsoy. #AlessandroMichele

Ένα βίντεο που δημοσίευσε ο χρήστης Gucci (@gucci) στις

 

 

Inspired by #GucciGram, spontaneous digital art by @deryaacakirsoy. #GGBlooms #GGCaleido #AlessandroMichele

Ένα βίντεο που δημοσίευσε ο χρήστης Gucci (@gucci) στις

 

Το γεγονός αυτό προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση της UNESCO Πειραιώς & Νήσων, που κάνει λόγο για «εικαστικό» βανδαλισμό των γλυπτών του Παρθενώνα.  

Η ανακοίνωση της Unesco Πειραιώς και Νήσων αναφέρει:

«Στη γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα. Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρεία Gucci στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci) για να διαφημίσει τη νέα της σειρά.

Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ’ όλον τον κόσμο. Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα ­ «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων ­ η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα. Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς». Παρακάτω παρουσιάζουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η Gucci σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα».

«Όλα εντάξει τώρα κυρία Βούλτεψη; Μάθατε που βρίσκονται τα πτώματα προσφύγων;» -Προσοχή σκληρές εικόνες

«Όλα εντάξει τώρα κυρία Βούλτεψη; Μάθατε που βρίσκονται τα πτώματα προσφύγων;» -Προσοχή σκληρές εικόνες

Το πτώμα ενός άντρα που εντόπισε το πρωί του Σαββάτου (13/8) μέσα στη θάλασσα το…