Η Google κατέγραψε τη δραματική μείωση μετακινήσεων μέσω των κινητών μας

Το στίγμα μας στη διάθεση των στατιστικών της Google. -80% οι μετακινήσεις σε εστιατόρια και πολυκαταστήματα στην Ελλάδα

Αντώνης Ρηγόπουλος 03/04/2020 | 14:27

Μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα έθεσε σε εφαρμογή η Google με στόχο όπως λέει να βοηθήσει τους ειδικούς σε όλο τον κόσμο να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για τη διαχείριση των μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού, αλλά και για να διαπιστώσουν τον πραγματικό βαθμό εφαρμογής των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων των πολιτών.

Η Google, χρησιμοπιοώντας το γεωγραφικό στίγμα που έχουν τα κινητά μας τηλέφωνα συνέλεξε εκατομμύρια πληροφορίες για την κίνηση των πληθυσμών σε 131 χώρες, ενώ για περιπτώσεις όπως οι ΗΠΑ, υπάρχουν ξεχωριστές φόρμες για κάθε πολιτεία.

Σύμφωνα με τον διαδικτυακό κολοσσό θα τηρηθούν πρωτόκολλα ασφαλείας της ιδιωτικότητας και καμία προσωπική πληροφορία για την κίνηση των χρηστών δεν θα είναι διαθέσιμα στις αρχές.

Τα στοιχεία για την Ελλάδα

Το σχετικό έγγραφο που δημοσίευσε μέσα από την πλατφόρμα της η Google για την περίπτωση της Ελλάδας αποτυπώνει με εμφανή τρόπο την εφαρμογή των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, αλλά και τις επιμέρους αλλαγές που επήλθαν στις μετακινήσεις κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων.

Τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται αφορούν την περίοδο από την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου έως την Κυριακή 29 Φεβρουαρίου.

Για να γίνει πιο κατανοητή η εικόνα που καταγράφει η Google για την Ελλάδα, αξίζει να υπενθυμίσουμε εκ των προτέρων ορισμένες καίριες ημερομηνίες αναφορικά με τα μέτρα που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα:

Στις 10 Μαρτίου, έκλεισαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων σε όλη τη χώρα. 

Στις 13 Μαρτίου, το Υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε το κλείσιμο, για 15 ημέρες, όλων των εμπορικών κέντρων, καφετεριών, μπαρ, μουσείων, αθλητικών εγκαταστάσεων και εστιατορίων

Στις 18 Μαρτίου έκλεισαν και όλα τα εμπορικά καταστήματα, εξαιρώντας βέβαια τα σουπερ μάρκετ και ορισμένες ακόμη απαραίτητες κατηγορίες καταστημάτων. Την ίδια ημέρα τέθηκε σε ισχύ και η κάρτα εισόδου στα σουπερμάρκετ ώστε να βρίσκεται εντός του καταστήματος μέχρι ένας πελάτης ανά 10 τ.μ..

Στις 23 Μαρτίου τέθηκε τελικά σε εφαρμογή η επιβολή σημαντικών περιορισμών. 

Με αυτά τα δεδομένα, οι απότομες πτώσεις σε αρκετά είδη μετακινήσεων σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία μπορούν να γίνουν πιο κατανοητές.

Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία της Google:

Σύμφωνα με την έρευνα η μετακίνηση σε μέρη όπως εστιατόρια, καφετέριες, εμπορικά κέντρα, θεματικά παρκα, μουσεία, βιβλιοθήκες και θέατρα μειώθηκε κατά την περίοδο που εξετάζεται κατά 80%.

Κατά 41% μειώθηκε η κίνηση σε σουπερ μάρκετ, μανάβικα, φαρμακεία και σε άλλα καταστήματα με κύριο εμπόρευμα τα τρόφιμα. 

Κατά 55% μειώθηκε συνολικά η κίνηση σε πάρκα, παραλίες, και πλατείες. Ενδεικτική είναι η κατακόρυφη άνοδος της κυκλοφορίας σε αυτά τα μέρη τις ημέρες πριν την απαγόρευση κυκλοφορίας και η συνεπακόλουθη μεγάλη πτώση.

Κατά 76% μεθώηκε η κίνηση στα μέσα μεταφοράς, με δεδομένη την κίνηση πολιτών σε σταθμούς μετρό, λεωφορείων και τρένων.

Κατά τα 53% μειώθηκε η μετακίνηση των πολιτών στους χώρους εργασίας τους μετά την επιβολή του περιορισμού μετακινήσεων και της αύξησης της τηλεργασίας.

Παράλληλα, ως αποτέλεσμα όλων αυτών καταγράφηκε και αύξηση 20% στις κινήσεις πολιτών προς χώρους κατοικίας.

Διαβάστε ολόκληρο το έγγραφο της Google για τις μετακινήσεις στην Ελλάδα εν μέσω πανδημίας ακολουθώντας το παρακάτω link:

 

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.