Η Έλενα Ακρίτα θέτει προ των ευθυνών το υπουργείο Παιδείας για μισαναπηρισμό στα σχολεία

Μισαναπηρικό περιστατικό που έλαβε χώρα την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, σε σχετική σχολική εκδήλωση φέρνουν στη Βουλή βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

amea anapiria 1024x683 1

Ένα δυσάρεστο κρούσμα μισαναπηρισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα έφερε στη Βουλή με ερώτησή της στον Υπουργό Παιδείας η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Δικαιοσύνης, αρμόδια για τα Δικαιώματα και την Ισότητα, Έλενα Ακρίτα.

Διαβάστε επίσης-Καταγγελία ότι διευθυντής σχολείου στον Πύργο ζήτησε από εκπαιδευτικό να κρύψει την αναπηρία του

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, αλλά και καταγγελίες της εκπαιδευτικής κοινότητας, το περιστατικό έλαβε χώρα την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, σε σχετική σχολική εκδήλωση. Εκπαιδευτικός με σοβαρή αναπηρία που είχε κληθεί να μιλήσει σε μαθητές, ήρθε αντιμέτωπος με τη Διεύθυνση του σχολείου που χαρακτήρισε την εμφάνισή του ατημέλητη και του ζήτησαν να «κατεβάσει το μανίκι του» για να κρύψει την αναπηρία του και «να μην έρθουν σε δύσκολη θέση οι μαθητές».

Στην ερώτηση υπογραμμίζεται ο καθοριστικός ρόλος των στελεχών της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προώθηση και την εμπέδωση της κουλτούρας συμπερίληψης, της ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και της καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων στο σχολικό περιβάλλον.

Ο υπουργός Παιδείας καλείται να απαντήσει για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί για το σχετικό περιστατικό, αλλά και για τα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα καταπολέμησης διακρίσεων και αποκλεισμών που έχουν πραγματοποιηθεία από το 2019 μέχρι σήμερα.

Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών:

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: Κρούσματα μισαναπηρισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα

Πολλά τα κρούσματα μισαναπηρισμού σε σχολεία της χώρας από μειοψηφία εκπαιδευτικών που δεν έχει την κατάλληλη εκπαίδευση και μεταδίδει μηνύματα και συμπεριφορές διακρίσεων και προκαταλήψεων στους μαθητές. Πρόσφατο παράδειγμα, το περιστατικό που έλαβε χώρα στις 3 Δεκεμβρίου σε σχολείο του Πύργου, σε εκδήλωση αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα , αλλά και καταγγελίες της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικός με σοβαρή αναπηρία ήρθε αντιμέτωπος με μια απαράδεκτη συμπεριφορά κατά την επίσκεψή του στο σχολείο ως απεσταλμένος του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) Ηλείας, προκειμένου να μιλήσει και  να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές για τα θεμελιώδη δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.

Με βάση τα όσα αναφέρει ο τοπικός τύπος, η διεύθυνση του σχολείου κάλεσε τον εκπαιδευτικό στο γραφείο και του ζήτησε να καλύψει το ανύπαρκτο μέλος του («να κατεβάσει το μανίκι του»), ώστε «να μην έρθουν σε δύσκολη θέση οι μαθητές», όπως χαρακτηριστικά του είπε, χαρακτηρίζοντας μάλιστα την εμφάνισή του –σύμφωνα με την ίδια καταγγελία – ως «ατημέλητη».

Ο εκπαιδευτικός, όπως αναφέρεται στα δημοσιεύματα, παρά το αρχικό σοκ, απάντησε ότι «ξέρει να διαχειρίζεται το θέμα της αναπηρίας του μπροστά στους μαθητές του και να συμπεριφέρεται αναλόγως» . Παραπέμπουμε και στη σχετική καταγγελία του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και ΑμεΑ Ν. Ηλείας, «Ηλίς» .

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, της καλλιέργειας του σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών.

Με αφορμή αυτή την ημέρα, το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με εγκύκλιο, κάλεσε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) να διοργανώσουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που να αφορούν μεταξύ άλλων στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και στην αναγκαιότητα σεβασμού της ετερογένειας.

Επειδή ο ρόλος των στελεχών της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προώθηση και την εμπέδωση της κουλτούρας συμπερίληψης, της ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και της καταπολέμησης κάθε είδους διακρίσεων στο σχολικό περιβάλλον, είναι απολύτως κρίσιμος και καθοριστικός,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Έχει λάβει γνώση του περιστατικού και αν ναι, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί;
2) Πόσα και ποια προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα καταπολέμησης των διακρίσεων και αποκλεισμών έχουν πραγματοποιηθεί από το 2019 μέχρι σήμερα;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Ακρίτα Έλενα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βέττα Καλλιόπη
Δούρου Ρένα
Ζαμπάρας Μιλτιάδης
Θρασκιά Ουρανία
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μάλαμα Κυριακή
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαηλιού Γεώργιος
Πούλου Παναγιού
Σαρακιώτης Ιωάννης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Κραυγή αγωνίας από τις αναπληρώτριες μητέρες- Η κυβέρνηση τους κόβει από το επίδομα μητρότητας (video)

pregnant g076b366fe 1920 768

Κραυγή αγωνίας από τις αναπληρώτριες μητέρες- Η κυβέρνηση τους κόβει από το επίδομα μητρότητας (video)

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει της μη μισθωτές εργαζόμενες μητέρες ως δεύτερης κατηγορίας, φθηνές, αναλώσιμες και χωρίς…

Μαρούσι: Άγρια συμπλοκή με πυροβολισμούς έξω από νυχτερινό κέντρο – Ένας νεκρός και ένας τραυματίας (video)

9 12

Μαρούσι: Άγρια συμπλοκή με πυροβολισμούς έξω από νυχτερινό κέντρο – Ένας νεκρός και ένας τραυματίας (video)

Νεκρός ένας 21χρονος, σοβαρά τραυματισμένος ένας 23χρονος

Μετέτρεψαν σπίτι στην Ιπποκράτειο Πολιτεία σε παράνομο κέντρο απεξάρτησης – Πέντε συλλήψεις

5653777 1

Μετέτρεψαν σπίτι στην Ιπποκράτειο Πολιτεία σε παράνομο κέντρο απεξάρτησης – Πέντε συλλήψεις

Μετά από επιχείρηση αστυνομικών, εντοπίστηκε το εν λόγω σπίτι, μέσα στο οποίο διέμεναν 14 άτομα…