Η Εκκλησία στον θρόνο της δεισιδαιμονίας: Πώς αντιμετωπίζουν οι άλλες θρησκείες τον κορονοϊό

Κόντρα «σε όλους τους Θεούς» η ελληνική Εκκλησία κατρακυλά ξανά στις δεισιδαιμονίες της, την υπεροψία της και την θεσμοθετημένη της αμάθεια. Μόνο που αυτή τη φορά παίζονται και ανθρώπινες ζωές στο άτυπο στοίχημα που έβαλε με τον Θεό...

AP 20067417709846

«Ο κορονοϊός δεν κολλάει με τη Θεία Μετάληψη», «ο Χριστός δεν είχε μικρόβια», «όποιος πιστεύει πραγματικά δε θα κολλήσει αν μεταλάβει», «δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να δείχνουν ότι οι ιώσεις κολάνε μέσω της μετάληψης». 

Με αυτές -και άλλες πολλές- φράσεις, δεκάδες πολιτικοί, ιερείς και επιστήμονες παρέλασαν τις τελευταίες ημέρες από τα ελληνικά κανάλια και καθησύχασαν τους πιστούς ότι μπορεί μεν τα πόμολα να είναι επικίνδυνα για τη διάδοση του κορονοϊού, μπορεί τα σχολεία και τα σινεμά να πρέπει να κλείσουν, ΟΜΩΣ, ο κορονοϊός δε μεταδίδεται εντός των εκκλησιών και η μετάληψη (όπως αυτή γίνεται στην ορθόδοξη παράδοση) δεν είναι επικίνδυνη.

Να το ξαναπούμε: μπορεί κανείς να κολλήσει κορονοϊό επειδή έπιασε το πόμολο μιας πόρτας που προηγουμένως είχε ακουμπήσει κάποιος φορέας του ιού, όμως δεν τον κολλάει αν μεταλάβει από το ίδιο κουτάλι και ποτήρι που έχουν χρησιμοποιήσει δεκάδες άλλοι άνθρωποι πριν από αυτόν.

Είναι μάλλον άδικο να κατηγορούμε τόσο τους ιερείς και την επίσημη Εκκλησία για τη στάση της στο συγκεκριμένο θέμα (το μαγαζί της προσπαθεί να διαφυλάξει εξάλλου και είναι λογικό) αφού την ίδια συμβουλή δίνει μέχρι τώρα το ίδιο το ελληνικό κράτος μέσω των ειδικών επιστημόνων του ΕΟΔΥ.

Όμως εδώ έχουμε πλέον ένα σοβαρό πρόβλημα: Όταν μια κυβέρνηση, ένας ολόκληρος κρατικός μηχανισμός δηλαδή, υποκύπτει στις μεταφυσικές επιταγές της εκκλησίας με τόση θέρμη ώστε να μην τολμά να λάβει κανένα μέτρο προστασίας που να «αγγίζει» τις εκκλησίες και ιδιαίτερα τη Θεία Μετάληψη, τότε εκτός από αδύναμη γίνεται και επικίνδυνη.

Η στάση της κυβέρνησης ομοιάζει με τη στάση που θα τηρούσε ένα θεοκρατικό κράτος που θα υπέτασσε την επιστήμη ή ακόμη και την κοινή λογική στη μεταφυσική. Και επειδή εδώ είμαστε περήφανοι Χ.Ο. -ακόμη και αν δε το γράφουν οι ταυτότητές μας- η πεποίθηση ότι ΕΜΕΙΣ είμαστε οι εκλεκτοί του Θεού «βγαίνει» ακόμη και στο ζήτημα της διασποράς του κορονοϊού.

Πώς αλλιώς θα μπορούσε κανείς να εξηγήσει το γεγονός ότι ενώ η Ελλάδα δε λαμβάνει κανένα μέτρο προστασίας στις εκκλησίες επειδή «ο Χριστός δεν είχε μικρόβια», οι ιεροί χώροι σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο έχουν μπει στο επίκεντρο των μέτρων προστασίας από την πανδημία.

Μπορεί λοιπόν το κουταλάκι του παπά να μη μεταφέρει το σάλιο του ενός στο στόμα του άλλου και το λιβάνι να εξουδετερώνει τον κορονοϊό (αν καταφέρει να περάσει την πόρτα της εκκλησίας) αλλά αυτά συμβαίνουν μόνο εδώ. Στον υπόλοιπο κόσμο που ζουν μόνο «άπιστοι Μουσουλμάνοι», «προδότες Εβραίοι» και «αιρετικοί Καθολικοί», και καθόλου δε τους αγαπά κανένας Θεός, λαμβάνονται σοβαρά μέτρα προφύλαξης. Άπιστοι, τι να πεις…

Στους «Άγιους Τόπους»: Ο Δήμος Ραμάλα στη Δυτική Όχθη της Παλαιστίνης, προχωρά τις τελευταίες μέρες σε απολυμάνσεις χριστιανικών εκκλησιών και μουσουλμανικών τζαμιών. Οι εικόνες είναι χαρακτηριστικές

Στις καθολικές εκκλησίες: Δεκάδες καθολικές εκκλησίες σε όλο τον κόσμο έχουν αφήσει χωρίς νερό (αγιασμό) τις κρίνες που έχουν στις εισόδους τους και στις οποίες κατά την παράδοση βουτούν τα δάχτυλά τους οι πιστοί πριν κάνουν τον σταυρό τους.
Παράλληλα, το Βατικανό έχει κλείσει τις κατακόμβες μέχρι νεοτέρας, καθώς εκτιμά ότι η υγρασία και οι στενοί διάδρομοι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη διασπορά.Κάποιες εκκλησίες παρέκαμψαν τον παραδοασικό ασπασμό που κάνουν οι πιστοί σε ένα ορισμένο σημείο της λειτουργίας, ενώ δεν κρατάνε τα χέρια ο ένας του άλλου κατά το «Πάτερ Ημών», όπως συνηθίζεται.
Σε ό,τι αφορά τη Θεία Κοινωνία, η οποία παρεμπιπτόντως στην καθολική παράδοση δεν περιλαμβάνει κοινό κουτάλι, αρκετές εκκλησίες δε χρησιμοποιούν πλέον καθόλου κρασί. Μιλώντας στη USA Today, η αδελφή Anne O’Donnell, η οποία είναι βοηθός στη διαδικασία της μετάληψης (Eucharistic minister), εξηγεί ότι «είναι δύσκολο να είσαι απολύτα καθαρός» αφού, «όσο και να προσπαθήσεις πάντα λίγο σάλιο αγγίζει τα δάχτυλά σου». Πάντως, η ίδια δηλώνει ότι χαίρεται που οι εκκλησίες γίνονται πιο προσεκτικές λόγω του κορονοϊού.

Σε συναγωγές: O αρχιραββίνος του Ισραήλ David Lau δήλωσε ότι για την προστασία από τον κορονοϊό, οι πιστοί θα πρέπει να μην αγγίζουν και να μη φιλούν το Μεζουζά, τη θήκη δηλαδή που περιέχει περγαμηνές με στίχους από την Τορά.

Κατά την εβραϊκή παράδοση, οι πιστοί αγγίζουν το Μεζουζά που υπάρχει εντοιχισμένο στην είσοδο της Συναγωγής, αλλά και πολλών σπιτιών, και στη συνέχει φιλούν τα δάχτυλά τους. 

Στον ισλαμικό κόσμο: Η Σαουδική Αραβία ανέστειλε προσωρινά το προσκύνημα στη Μέκκα και στη Μεδίνα εξαιτίας ανησυχιών για τον κορονοϊό, ενώ ειδικά συνεργεία επιστρατεύτηκαν για να απολυμάνουν τους χώρους προσκυνήματος. Παράλληλα, το (θεοκρατικό κατά τα άλλα) Ιράν ανέστειλε την προσευχή της Παρασκευής (ιερή μέρα για το Ισλάμ, αντίστοιχη της Κυριακής για τον Χριστιανισμό), σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.  Την ίδια ώρα ο μουσουλμάνος ηγέτης της Σιγκαπούρης ζήτησε από τους πιστούς να χρησιμοποιεί ο καθένας το δικό του χαλάκι προσευχής και να αποφεύγουν τις χειραψίες, ενώ στο Τατζικιστάν οι πιστοί καλούνται να προσεύχονται στα σπίτια τους.

Ελλάδα: Στον αστερισμό της Ιεράς Συνόδου

Καθώς γραφόταν αυτό το κείμενο, εκδόθηκε η απόφαση της Ιεράς Συνόδου για το θέμα της διάδοσης του κορονοϊού. 

Δηλαδή η Ιερά Σύνοδος ανακοίνωσε την άποψή της για ένα θέμα που αφορά αποκλειστικά τους επιστήμονες.

Και τι είπε; Ότι «η προσέλευση στην Θεία Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής, ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών, γιατί οι πιστοί όλων των εποχών, γνωρίζουν ότι η προσέλευση στη Θεία Κοινωνία, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, συνιστά αφ᾿ ενός μια έμπρακτη κατάφαση αυτοπαράδοσης στον Ζώντα Θεό, και αφ᾿ ετέρου τρανή φανέρωση αγάπης, η οποία κατανικά κάθε ανθρώπινο και ίσως δικαιολογημένο φόβο».

Ότι «όσοι προσέρχονται “μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης” και απολύτως ελεύθερα χωρίς κανένα δυναστικό καταναγκασμό, κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, που γίνεται “φάρμακο αθανασίας”».

Α, ναι! Και ότι «θα εξακολουθήσουμε στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μας να λειτουργούμε και να κοινωνούμε, έχοντας την βεβαιότητα ότι κοινωνούμε στη Ζωή και στην αθανασία».

Η ανακοίνωση είναι κάτι σαν μια ανοιχτή πρόκληση προς το κράτος (και την επιστήμη) που με περιπαικτικό τρόπο λέει: «Τολμάς να πλησιάσεις και να τα βάλεις μαζί μου;»

Αλήθεια… τολμάει;

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr