Newsroom

Newsroom

Η Εγνατία οδός καταγγέλλει την τράπεζα Πειραιώς

Ο μοναδικός δημόσιος αυτοκινητόδρομος κατηγορεί την τράπεζα ότι προχώρησε, το 2010, σε μονομερή ενέργεια, καταγγέλλοντας τη σύμβαση του δανείου 250 εκατομμυρίων ευρώ -παρότι οι δόσεις του εξυπηρετούνταν κανονικά-, με τη δικαιολογία ότι μέσα στην τετραετία της περιόδου χάριτος δεν είχαν γίνει οι σταθμοί διοδίων που θα κατασκευάζονταν με το δάνειο.

olympia odos

Ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας συζητήθηκε η αγωγή της Εγνατίας Οδού (ΕΟΑΕ) κατά της Τράπεζας Πειραιώς με την οποία η ενάγουσα ζητεί να κηρυχθεί καταχρηστική και άκυρη η καταγγελία της σύμβασης που είχε συνάψει με την πιστώτρια τράπεζα το 2006, την οποία χρυσοπληρώνει χωρίς να της μένουν έσοδα να συντηρήσει τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας!

Η Τράπεζα Πειραιώς, το 2010, προχώρησε σε μια μονομερή ενέργεια, καταγγέλλοντας τη σύμβαση του δανείου 250 εκατομμυρίων ευρώ -παρότι οι δόσεις του εξυπηρετούνταν κανονικά-, με τη δικαιολογία ότι μέσα στην τετραετία της περιόδου χάριτος δεν είχαν γίνει οι σταθμοί διοδίων που θα κατασκευάζονταν με το δάνειο.

Η Τράπεζα αναπροσάρμοσε το επιτόκιο στο 3,2% από το αρχικό 0,7% που ίσχυε για τα πρώτα έξι χρόνια, δέσμευσε τα έσοδα από όλους τους σταθμούς διοδίων, πλην αυτών σε Μάλγαρα και Ακτιο, και έχει «φουσκώσει» και τον λογαριασμό με τόκους υπερημερίας.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της αγωγής, το νομικό επιτελείο της εταιρείας ΕΟΑΕ υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι ποτέ δεν σταμάτησε να εκπληρώνει την υποχρέωσή της και πως με βάση τη σύμβαση (που πάντως έχει καταγγελθεί) το δάνειο αποπληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2018, ενώ έχουν καταβληθεί και επιπλέον 26,5 εκατ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, διευκρινίζει στην «Εφ.Συν.» ότι «μετά την καταγγελία του δανείου από την Τράπεζα Πειραιώς, πληρώνουμε δόσεις κάθε μήνα μέχρι το 2022 και μέχρι του ποσού των 280 εκατομμυρίων ευρώ περίπου η τράπεζα μας επέβαλε και τόκους υπερημερίας, με αποτέλεσμα να έχουμε πληρώσει μέχρι σήμερα 320 εκατομμύρια ευρώ και να χρωστάμε άλλα 20 εκατομμύρια. Θεωρούμε ότι η καταγγελία ήταν καταχρηστική, γιατί, ενώ πληρώναμε τις δόσεις μας, επικαλέστηκαν κάποιες τυπικές λεπτομέρειες της σύμβασης και την κατήγγειλαν. Δεν καθυστερήσαμε ούτε 1 ευρώ ούτε μία μέρα. Ποτέ».

Δέσμευση λογαριασμού

Τις συνέπειες αυτής της καταχρηστικής πράξης της τράπεζας, που στέκονται εμπόδιο στα αναπτυξιακά προγράμματα της εταιρείας, περιγράφει ο κ. Κουτσούκος: «Η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να συντηρήσει τον μεγαλύτερο δρόμο της Ελλάδος, περίπου 1.000 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο. Η Πειραιώς κρατάει τα έσοδα από τα διόδια χωρίς να αφήνει έσοδα στην Εγνατία Οδό. Ολοι οι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα καλύπτουν περίπου 2.300 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 1.000 χιλιόμετρα είναι της Εγνατίας. Ο μόνος αυτοκινητόδρομος του Δημοσίου».

Σύμφωνα με όσα διατυπώθηκαν στο δικαστήριο, όταν καταγγέλθηκε από την τράπεζα η σύμβαση, υπήρχε μόνο ένας κατασκευασμένος σταθμός διοδίων, στον Πολύμυλο, ο οποίος όμως δεν λειτουργούσε ακόμη, γιατί δεν είχε γίνει η δημοσίευση σε ΦΕΚ.

Πλέον, σε λειτουργία είναι 12 σταθμοί, ενώ είναι κατασκευασμένοι ακόμη τρεις, σε Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτα και Στρυμονικό. Για τους δύο πρώτους αναμένεται η υπογραφή της σχετικής ΚΥΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εισπράξεις από τους σταθμούς διοδίων, ανάλογα με την εποχική κίνηση στον άξονα και τις καθέτους της Εγνατίας, κυμαίνονται από 3,5 έως 4,5 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα.

Ωστόσο, η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν μπορεί να διαχειριστεί αυτά τα έσοδα, ο λογαριασμός της παραμένει δεσμευμένος και ο μοναδικός δημόσιος αυτοκινητόδρομος δέσμιος των ιδιωτικών ορέξεων…

* Πηγή: efsyn.gr

Η Αλεξία Μπακογιάννη υπέβαλλε μήνυση στον Στέφανο Χίο– Καταγγέλλει φραστική επίθεση

Αλεξια

Η Αλεξία Μπακογιάννη υπέβαλλε μήνυση στον Στέφανο Χίο– Καταγγέλλει φραστική επίθεση

«Θερμό επεισόδιο» καταγράφηκε σε γνωστό καφέ της Αθήνας, το μεσημέρι της Τετάρτης, μεταξύ της Αλεξίας…