Η ΕΕ βάζει στο στόχαστρο τα… made in Russia καύσιμα από την Ινδία

Η Ινδία αποτελεί πλέον μια από τις χώρες που αγοράζουν τις μεγαλύτερες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου, μετά τις κυρώσεις της Δύσης στη Μόσχα

5618350

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πατάξει τις εισαγωγές προϊόντων παραγόμενων από πετρέλαιο της Ρωσίας διυλιζόμενο στην Ινδία, ιδίως τις αγορές πετρελαίου ντίζελ, δηλώνει ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Τζουζέπ Μπορέλ σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα Financial Times.

Η Ινδία μετατράπηκε πέρυσι σε μια από τις χώρες που αγοράζουν τις μεγαλύτερες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου, μετά τις κυρώσεις της Δύσης στη Μόσχα εξαιτίας της εισβολής του ρωσικού στρατού στην Ουκρανία την 24η Φεβρουαρίου 2022. Η πρόσβαση σε φθηνό ρωσικό αργό αύξησε θεαματικά τόσο την παραγωγή, όσο και τα κέρδη των ινδικών διυλιστηρίων, επιτρέποντάς τους να εξάγουν διυλισμένα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους.

Ο κ. Μπορέλ σκοπεύει να θίξει το θέμα στις συνομιλίες που θα έχει αργότερα σήμερα με τον υπουργό Εξωτερικών της Ινδίας Σουμπραμανιάμ Τζαϊσανκάρ, δήλωσε στην εφημερίδα.

«Αν μπαίνει στην Ευρώπη ντίζελ ή βενζίνη (…) από την Ινδία και παράγεται από ρωσικό αργό, αυτό είναι ασφαλώς παράκαμψη των κυρώσεων [της ΕΕ] και τα κράτη μέλη θα πρέπει να λάβουν μέτρα», ανέφερε ο ύπατος εκπρόσωπος, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Το ότι η Ινδία αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο είναι φυσιολογικό (…) Αν όμως το χρησιμοποιούν για να γίνουν κέντρο όπου διυλίζεται ρωσικό αργό και τα υποπροϊόντα του πωλούνται σε εμάς (…) πρέπει να αναλάβουμε δράση», επέμεινε ο κ. Μπορέλ.

Τα ινδικά διυλιστήρια, τα οποία σπάνια προχώραγαν σε αγορές ρωσικού πετρελαίου, λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς, εισήγαγαν 970.000 ως 981.000 βαρέλια την ημέρα το 2022 και μέχρι τώρα το 2023, με άλλα λόγια πάνω από το ένα πέμπτο του συνόλου.

Η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία της Ρωσίας, η Rosneft, και το ινδικό διυλιστήριο Indian Oil Corp υπέγραψαν συμφωνία που προβλέπει μεγάλη αύξηση των ινδικών εισαγωγών ρωσικών ποικιλιών αργού.

Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος, η Ινδία εξήγαγε κατά μέσον όρο 154.000 βαρέλια ντίζελ και καυσίμων για αεροσκάφη στην Ευρώπη. Η ποσότητα αυτή αυξήθηκε στα 200.000 βαρέλια την ημέρα αφού η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων παραγόμενων στη Ρωσία από την 5η Φεβρουαρίου φέτος, σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας Kpler.

Ο όποιος μηχανισμός συμφωνηθεί για να ανασχεθούν οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου θα πρέπει να εφαρμοστεί από τις εθνικές αρχές, τόνισε ο κ. Μπορέλ στους Φαϊνάνσιαλ Τάιμς, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι οι Βρυξέλλες ίσως βάλουν στο στόχαστρο αγοραστές ινδικών υποπροϊόντων πετρελαίου που πιστεύει ότι διυλίστηκαν από ρωσικό αργό.

«Για να πουλάνε, κάποιος αγοράζει. Πρέπει να μελετήσουμε ποιος αγοράζει», συνόψισε ο κ. Μπορέλ.

Ερντογάν προς Χαμάς: Το Ισραήλ θα πληρώσει το τίμημα της καταπίεσης στους Παλαιστινίους

AP22363606354781

Ερντογάν προς Χαμάς: Το Ισραήλ θα πληρώσει το τίμημα της καταπίεσης στους Παλαιστινίους

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Πρόεδρος Ερντογάν αξιολογώντας τις εντάσεις μεταξύ Ισραήλ και Ιράν…

Χαρίτσης: Ζητάμε την μη ανακήρυξη του συνδυασμού των «Σπαρτιατών» στις επικείμενες ευρωεκλογές

Χαριτσης 0

Χαρίτσης: Ζητάμε την μη ανακήρυξη του συνδυασμού των «Σπαρτιατών» στις επικείμενες ευρωεκλογές

Η Νέα Αριστερά καλεί «όλες τις δημοκρατικές πολιτικές δυνάμεις να αναλογιστούν τις τεράστιες ευθύνες τους…