Η Ανδρονίκη Μαραθάκη στο koutipandoras.gr για την παράσταση "Κυριακή"

Σε συνέχεια των παραστάσεων που έχουν ήδη δοθεί στο «Elaionas Festival» και σε δύο δημόσιους χώρους στην Αθήνα (Μπλόκο Δουργουτίου και Λόφος Φιλοππάπου), έπειτα από τη συμμετοχή της στο «Akropoditi Festival» της Σύρου και τις παρουσιάσεις σε τρία χωριά της Τήνου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Σχολείο, η πιο πρόσφατη χορογραφική δουλειά της ομάδας «Κόκκου Ροιής» και της Ανδρονίκης Μαραθάκη με τίτλο «Κυριακή», θα παρουσιαστεί ξανά στην Αθήνα για 5 μόνο Κυριακές, σε ένα απροσδόκητο σημείο της πόλης, εκεί όπου το δημόσιο τέμνεται με το ιδιωτικό. H χορευτική περφόρμανς «Κυριακή» με σαφή υπαινιγμό στην εμβληματική λαϊκότητα του υποκοριστικού Κούλα – συνθέτει μια αλληγορία σχετικά με τον συγχρωτισμό και την ζωή του «ενός πάνω στον άλλο» ως κωμικοτραγική συνθήκη. Η Ανδρονίκη Μαραθάκη με αφορμή την παράσταση μιλάει στο koutipandoras.gr  για τον επαναπροδιορισμό του δημόσιου χώρου, την οικογενειακή αλληλεγγύη, τις συγκρούσεις της καθημερινής ζωής και την τέχνη του χορού. 

kiriaki 0

Σε συνέχεια των παραστάσεων που έχουν ήδη δοθεί στο «Elaionas Festival» και σε δύο δημόσιους χώρους στην Αθήνα (Μπλόκο Δουργουτίου και Λόφος Φιλοππάπου), έπειτα από τη συμμετοχή της στο «Akropoditi Festival» της Σύρου και τις παρουσιάσεις σε τρία χωριά της Τήνου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Σχολείο, η πιο πρόσφατη χορογραφική δουλειά της ομάδας «Κόκκου Ροιής» και της Ανδρονίκης Μαραθάκη με τίτλο «Κυριακή», θα παρουσιαστεί ξανά στην Αθήνα για 5 μόνο Κυριακές, σε ένα απροσδόκητο σημείο της πόλης, εκεί όπου το δημόσιο τέμνεται με το ιδιωτικό. H χορευτική περφόρμανς «Κυριακή» με σαφή υπαινιγμό στην εμβληματική λαϊκότητα του υποκοριστικού Κούλα – συνθέτει μια αλληγορία σχετικά με τον συγχρωτισμό και την ζωή του «ενός πάνω στον άλλο» ως κωμικοτραγική συνθήκη. Η Ανδρονίκη Μαραθάκη με αφορμή την παράσταση μιλάει στο koutipandoras.gr  για τον επαναπροδιορισμό του δημόσιου χώρου, την οικογενειακή αλληλεγγύη, τις συγκρούσεις της καθημερινής ζωής και την τέχνη του χορού. 

-Η παράσταση Κυριακή παρουσιάζεται σ’ έναν από του πιο απρόσμενους χώρους της πόλης. Σ’ ένα πάρκινγκ. Γιατί κάνατε αυτή την επιλογή; Τι να περιμένουμε να δούμε;

“αν ο κόσμος μεταβάλλεται, μεταβάλλεται επειδή τον μυθοποιούμε αλλιώς”

Στ. Ροζάνης

Η παράσταση παρουσιάζεται αφεαυτής ούτως ή άλλως, είτε σε έναν θεατρικό χώρο είτε κάπου αλλού. Το σημείο αναφοράς της είναι το έργο και ο χώρος οφείλει αυτό να εξυπηρετεί. Αυτό που θέλω να πω είναι  να περιμένετε να δείτε απλά μια παράσταση, μία παράσταση χορού με τακούνια. Η επιλογή ενός μη θεατρικού χώρου εκφράζει μιαν ανάγκη επανάκτησης των ερμηνειών που έχουμε δώσει στα πράγματα, ερμηνειών που είχαν ισχύ μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Ένας θεατρικός χώρος πόσο κενός είναι πλέον για την μυθολογία ενός έργου? Για αρχή σίγουρα  εμπεριέχει το φορτίο του τι είναι σήμερα θεάσιμο και αποδεκτό ως θέαμα, ως χορός.

Ένα parking από την άλλη είναι αγνά κενό, γκρίζο όντως από το καυσαέριο και γεμίζει-αδειάζει μη ελεγχόμενα, όπως οι σκέψεις του χαρακτήρα της “Κυριακής”. Ως νέοι δημιουργοί καλούμαστε να είμαστε ευέλικτοι και πρακτικά ικανοί για να αντιμετωπίσουμε ένα σημερινό βίαιο περιβάλλον. Καλούμαστε όμως και να μυθεύσουμε ξανά τον κόσμο και όχι να τον εξηγήσουμε. Να του δώσουμε ξανά σημασία καθώς μόνο έτσι μπορεί να μας μετακινήσει παραπέρα.

-Έμπνευσή σας ήταν η έννοια του συγχρωτισμού. Πώς αντιλαμβάνεστε τον όρο αυτό στην καθημερινότητά μας και πώς καταφέρατε να το μεταφέρετε χορογραφικά;

“η ιδέα δεν είναι παρά μία κατάληξη, η απόρροια μίας πίστης”

Ν.Γ. Πεντζίκης

H ζωή του “ενός πάνω στον άλλο” είναι μια συμπυκνωμένη συναναστροφή: ένα ζευγάρι που μένει κάτω από τους γονείς του, ένας 30χρονος που επέστρεψε στο πατρικό του, μια οικογένεια που κοιμάται με τις πόρτες ανοιχτές. Σήμερα,  μια όμοια συμβιωτική σχέση είναι αυτή που έχουμε με τους άλλους μας εαυτούς. Μια  διαμάχη τρυφερή με στόχο την ολοκλήρωση μας. Οι άλλοι και οι άλλοι μας εαυτοί έχουν καταλήξει να συγγενεύουν χωρίς διάστημα μεταξύ τους.  

Η τέχνη του χορού έχει την δυνατότητα να θίξει δυο οπτικές ταυτόχρονα, να θίξει θέματα πυκνά και απλά. Προσωπικά γοητεύομαι από την κίνηση όταν δεν φλυαρεί. Με αφορά ένα έργο χορού να γεννιέται και να εμφανίζεται κατά την διάρκειά του από την κίνηση λειτουργικά. Η κίνηση εφόσον είναι το μέσο ενός έργου είναι και αναγκαιότητα δράσης. Η Κυριακή έχει μελετηθεί χωροχρονικά  από τη δυναμική που εμφανίζεται στο “πίσω-μπρος”, και αντίστοιχα έτσι αποδίδεται ο συγχρωτισμός στον οποίο αναφέρθηκα .

-Το έργο σας αγγίζει ένα αρκετά ευαίσθητο σημείο της ελληνικής κοινωνίας, εκείνο της «αποπνικτικής οικογενειακής αλληλεγγύης μεσογειακού τύπου». Πώς αντιμετωπίζετε αυτό το θέμα;

“Η επιλογή υποτίθεται θα μας τα επιστρέψει όλα στο όνομα της θυσίας” 

G.Deleuze

Προσωπικά, φροντίζω να κλείνω τη πόρτα του δωματίου μου χωρίς να  αισθάνομαι τύψεις και όταν δίνω φιλί στο παππού να το επιθυμώ. Η οικογενειακή αλληλεγγύη και η αποδοχή της ανεξαρτητοποίησης, του επαναπροσδιορισμού των αξιών αυτόνομα είναι δύο-τρεις έννοιες, όχι μία. Υπάρχει μια σύγχυση μεταξύ της οικογενειακής αλληλεγγύης και της αποδοχής οικογενειακών αξιών, η οποία εξαιτίας του συγχρωτισμού μεγεθύνεται. Στο έργο σχολιάζεται η διατήρηση επιλογών σχεδόν εμμονικών, ανεξήγητων συμφωνά με τα δεδομένα που η εποχή προστάζει και που πρακτικά δεν ταιριάζουν με την οικονομική κατάσταση μεγάλου μέρους της κοινωνίας. Με συναρπάζει το πώς παρ’ όλα αυτά διαπερνούν  τις κοινωνικές σχέσεις, και όλα αυτά στο όνομα της οικογενειακής αλληλεγγύης.

-Σημαντικό στοιχείο στην αλυσίδα των θεμάτων με τα οποία καταπιάνεστε παίζει κι η σύγχυση που γεννά στην Ελλάδα σήμερα ο ανταγωνισμός της αγοράς. Το εμπορικό κομμάτι του χορού καθώς κι η γενικότερη οικονομική κρίση θεωρείτε οτι έχει επηρεάσει και σε επίπεδο περιεχομένου την καλλιτεχνική δημιουργία στη χώρα μας;

“ … σ’ αυτές τις στιγμές (κρίσης) υπάρχει ένα είδος κορεσμού της πραγματικότητας” J.Cortazar

Η  αποπνικτικότητα της οικογένειας συναντά εδώ μιαν άλλου είδους συγκρουσιακότητα, λιγότερο τρυφερή, εκείνη της αγοράς.  Ένας συγχρωτισμός στην “οικογένεια” του χορού  εμφανίζει δράσεις και παραστάσεις με συγκεκριμένη καταγωγή.

Η σύγκρουση με το οικείο είναι αναπόφευκτη, μπορεί όμως να είναι και δυνητικά δημιουργική. Απλά είναι που μια κρίσιμη στιγμή εμφανίζει επεξεργασίες διάρκειας, και κυρίως επεξεργασίες σε επίπεδο περιεχομένου.

Συντελεστές: 

Ιδέα – Χορογραφία: Ανδρονίκη Μαραθάκη 
Κείμενα: Ανδρονίκη Μαραθάκη, Σπύρος Τέγος
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Μάριος Βιδάλης, Χρήστος Αρτέμης
Κοστούμια: Μαριάννα Κρητικού
Φωτισμός: Σταμάτης Κούρος
Βίντεο: Ηλίας Δημητρόπουλος, Σοφοκλής Κιουρτζόγλου

Παίζουν: Εμμανουέλλα Κορκή, Ανδρονίκη Μαραθάκη, Χρήστος Ροζάκης

Δημιουργικό: Ρούλα Βιδάλη
Οργάνωση Παραγωγής: Ιωάννης Στ. Κούνης
Διεύθυνση Παραγωγής: Νίκος Μπορόβας
Παραγωγή: Ομάδα Χορού «Κόκκου Ροιής»

Διάρκεια παράστασης: 40 λεπτά (χωρίς διάλλειμα)

Φωτό: Παναγιώτης Μαΐδης

Τοποθεσία: ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ «POLIS PARK», Ριζάρη 4, Αθήνα
Πρόσβαση: Μετρό Στ. «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ»

Από 15 Νοεμβρίου έως 13 Δεκεμβρίου 
Κυριακή στις 20.00 

Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 10€
Μειωμένο (Φοιτητές, Ανέργων, Ατέλεια ηθοποιών): 8€
Ειδική τιμή για 2 εισιτήρια: 16€

Πληροφορίες – κρατήσεις: Τηλ.: 6906483978
http://polispark.gr
Διατίθεται χώρος στάθμευσης με 1.50€

Συνέντευξη στην Ηλέκτρα Ζαργάνη

Βερύκιος «καρφώνει» Μητσοτάκη: «Αυτός έστειλε τους 2 στον Μαρινάκη και τους έδιωξε επειδή μαθεύτηκε» (video)

δημος βερυκιοσ

Βερύκιος «καρφώνει» Μητσοτάκη: «Αυτός έστειλε τους 2 στον Μαρινάκη και τους έδιωξε επειδή μαθεύτηκε» (video)

Μια αρκετά σημαντική αποκάλυψη για τις παραιτήσεις Παπασταύρου και Μπρατάκου έκανε ο Δήμος Βερύκιος

Μαρίνα Σάττι: Αποστομωτική απάντηση σε όσους απορούν, πώς θα τραγουδήσει τις ψηλές νότες στο «Ζάρι» (Video)

marina satti

Μαρίνα Σάττι: Αποστομωτική απάντηση σε όσους απορούν, πώς θα τραγουδήσει τις ψηλές νότες στο «Ζάρι» (Video)

Τραγούδησε ζωντανά την εισαγωγή του κομματιού και έγινε viral στο TikTok.

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

433140002 767928198614916 439479898267640574 n

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

Ο Εθισμός μέσα από τους στίχους του θίγει συχνά υποθέσεις που απασχολούν έντονα την ελληνική…