Χριστόφορος Ζαραλίκος: «Ο Μητσοτάκης είναι ο μεγάλος χορηγός της κωμωδίας»

Ο stand up κωμικός ευχαριστεί τον πρωθυπουργό γιατί είναι ο χορηγός των επαγγελματιών του γέλιου, καυτηριάζει την αστυνομική βία και μιλάει για τα σκοτεινά μελλούμενα.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης 18/03/2021 | 16:58

Η τηλεφωνική συνέντευξη με τον Χριστόφορο Ζαραλίκο προγραμματίστηκε για το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης. «Τώρα που σου μιλάω είμαι εδώ στο Καλλιμάρμαρο, απογευματάκι, και πίνω έναν καφέ στο χέρι μαζεύοντας ήλιο. Έχω στείλει το sms 6 για γυμναστική αλλά αν έρθει κανείς από τη “Γαμιέται ο Δίας”, δεν θα γλιτώσω το πρόστιμο, αφού πώς μπορώ να τρέχω με τον καφέ στο χέρι;» μου λέει. Τελικά ο… Δίας δεν ήρθε, παρά μόνο μερικοί θαυμαστές. Στα περισσότερα από 30 λεπτά που κράτησε η κουβέντα μας κατάλαβα πόσο δημοφιλής είναι, καθώς πέντε έξι φορές τον διέκοψαν περαστικοί για να του δηλώσουν την αγάπη τους και να τον ρωτήσουν για τα σκετς στο διαδίκτυο. Απαντούσε σε όλους φιλικά, ενώ σε έναν τόνισε: «Δοξάζω την καραντίνα και το YouTube γιατί κάτι έπρεπε να κάνω».

Ήταν αναμενόμενο αυτό στη Νέα Σμύρνη μετά το περιστατικό αστυνομικής βίας κατά του νεαρού άντρα;

Βέβαια και ήταν αναμενόμενο. Όπως είναι αναμενόμενα και αυτά που έρχονται. Είναι μια χειρότερη εκδοχή του 2010. Τα δεδομένα και τα στοιχεία που έχουμε οδηγούν σε μια νέα έκρηξη βίας. Τότε είχαμε τα μνημόνια και όλοι είχαμε φάει ξύλο από τα κωλόπαιδα της ομάδας ΔΕΛΤΑ, όπως την έλεγαν τότε. Ο τρόπος που δημιουργήθηκε αυτή η νέα ομάδα που τη λένε πλέον ΔΡΑΣΗ είναι ακριβώς ο ίδιος με τότε. Πρόκειται δηλαδή για χρυσαυγίτες (όλοι τους είναι, εκτός ίσως από δυο τρεις, αλλά αυτό ελάχιστη σημασία έχει), χουλιγκάνια, άτομα που πάνε σε αθλήματα ή πολεμικές τέχνες χωρίς να ξέρουν τι αντιπροσωπεύουν οι χώροι αυτοί, που παίρνουν ουσίες για να είναι το μάτι τους κόκκινο κ.λπ. Πέρα από αυτά που λέω εγώ και είναι προσωπικές κρίσεις, υπάρχουν και τα δεδομένα. Είναι ξεκάθαρο πόσο απάνθρωπη είναι πλέον η Ελληνική Αστυνομία. Το πιο άγριο από όλα τα βίντεο που είδα χτες είναι με τον τραυματισμένο αστυνομικό που οι συνάδελφοί του περιφέρονταν και δεν πήγαινε ένας να του πει: «Ρε φίλε, είσαι καλά; Τι γίνεται; Μην ανησυχείς, έχουμε καλέσει ασθενοφόρο». Φαντάσου λοιπόν πώς συμπεριφέρονται όταν ο πεσμένος κάτω δεν είναι συνάδελφός τους. Αυτοί είναι ρομπότ. Δεν είναι άνθρωποι.

Άρα, μήπως μετά και τα χτεσινά επεισόδια να περιμένουμε και άλλες προσλήψεις αστυνομικών αντί γιατρών, τους οποίους σύμφωνα με κάποιους δεν φαίνεται να έχουμε και τόσο ανάγκη;

Α καλά, αυτό είναι βέβαιο. Είναι δρομολογημένο ήδη. Εδώ μιλάμε για συνέχεια της φτωχοποίησης ενός ολόκληρου λαού. Ο,τι ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια τώρα γνωρίζει τη συνέχισή του. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να το επιβάλεις αυτό. Νομίζαμε ότι τα προηγούμενα χρόνια τους είχαμε δει όλους. Τώρα θα μάθουμε κι άλλους. Πριν ήταν το κοροϊδιλίκι με τα Μέσα, το «εμείς τα φάγαμε», δηλαδή η ενοχοποίηση του λαού που επιπλέον είναι και τεμπέλης κ.ο.κ. Και όταν ένα παραμύθι έπαυε να είναι πειστικό, άρχιζε το ξύλο. Αρχικά με μια αντισυνταγματική κυβέρνηση, αυτή του Παπαδήμου, στη συνέχεια με έναν ακροδεξιό του κερατά, τον Σαμαρά, αργότερα με μια Αριστερά της πλάκας, τον ΣΥΡΙΖΑ, και μετά πάλι από την αρχή. Δηλαδή ο Κυριάκος σήμερα είναι ο GAP του 2010. Ο φιλελεύθερος, ο ήρεμος, ο σύγχρονος, που όμως βλέπουμε ποιος πραγματικά είναι. Τα χημικά και τα βρομόξυλα επί GAP δεν ξέρω αν τα θυμάται κανείς. Ήταν ανελέητα και έλεγαν και λίγα κάναμε. Τώρα βέβαια θα δούμε πολύ χειρότερα πράγματα.

Ο ρόλος των ΜΜΕ μπροστά σε όλο αυτό το σκηνικό ποιος είναι; Αναφέρεσαι τακτικά σε «δημοσιογραφικά πιστόλια» που παράγουν κυβερνητική πολιτική.

Πάντα υπάρχουν άνθρωποι σε αυτήν τη ζωή που θεωρούν ότι είναι ένα τίποτε. Η γνώμη που έχουν οι ίδιοι για τον εαυτό τους είναι πως είναι σκατά. Αυτοί δίνουν τέτοιες ταυτότητες και χαρακτηριστικά στον εαυτό τους με την ίδια τη συμπεριφορά τους.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες τους;

Να γίνουν σκατά πολυτελείας. Δηλαδή βουλευτές. Οι δημοσιογράφοι του Σκάι δηλαδή ποιον άλλο στόχο έχουν από το να γίνουν βουλευτές; Αφού έχουν βρει το μαγαζάκι που δουλεύουν και ξέρουν τη συνέχεια. Αμέτρητα τα παραδείγματα. Δεν αλλάζει κάτι. Το μόνο που μου κάνει εντύπωση είναι πως ακόμη υπάρχουν άνθρωποι που βλέπουν αυτά τα κανάλια. Εντυπωσιάστηκα, δε, ακόμη περισσότερο με το #MeToo, το οποίο βέβαια ξεφτιλίστηκε και αυτό στην Ελλάδα όπως όλα τα άλλα, βλέποντας στο Twitter πόσοι άνθρωποι παρακολουθούν τις κουτσομπολίστικες εκπομπές. Είναι τρομερό. Βλέπεις τον άλλο να φωνάζει «επανάσταση» και μετά γράφει: «Ποπό τι είπαν η Φαίη και η Καινούργιου». Είναι τρελό. Λες «ρε τι γίνεται εδώ πέρα, έχουμε χαζέψει τελείως; Πού είμαι; Μήπως έχω κάνει κάτι λάθος εγώ;».

#MeToo και Μενδώνη. Η υπουργός δήλωσε πως εξαπατήθηκε από την υποκριτική ικανότητα του Δημήτρη Λιγνάδη.

A καλά, δεν το συζητώ. Αποκλείεται να εξαπατήθηκε. Η Μενδώνη είναι τόσο παλιά στο υπουργείο Πολιτισμού που μιλάει στις Καρυάτιδες στον ενικό. Τη Μενδώνη μπορεί να την εξαπατήσει μόνο ένας μανάβης που πουλά μπρόκολα. Ότι είναι καλό δηλαδή και να της πουλήσει μάπα. Ή ένας χασάπης που θα της δώσει χάλια κρέας. Τη Μενδώνη που ο φυσικός της χώρος, το σπίτι της δηλαδή, είναι το υπουργείο Πολιτισμού δεν μπορεί να την εξαπατήσει κανένας σε αυτό τον χώρο. Ούτε ο Βαγγέλης Βενιζέλος που την τοποθέτησε.

Και για ποιον λόγο κρατά πεισματικά τη θέση της ακόμη και έπειτα από τέτοια κατακραυγή;

Μα ο ίδιος ο πρωθυπουργός το δικαιολόγησε λέγοντας ότι η Μενδώνη παράγει έργο. Ότι προχωράει κάποια έργα που πριν δεν προχωρούσαν. Άρα, το αν ήξερε ή εμπλέκεται σε ένα πιθανό σκάνδαλο (λέω πιθανό γιατί ακόμη δεν έχει αποδειχτεί) παιδοβιαστών ή ακόμη χειρότερα κυκλώματος παιδοβιαστών δεν αφορά κανέναν από τη στιγμή που προχωράνε τα έργα που πρέπει να προχωρήσουν και εξυπηρετούν φυσικά τα συμφέροντα των πλουσίων. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι στην πραγματικότητα δεν τους νοιάζει τι συνέβη, αρκεί να προχωρούν τα έργα αυτά. Αν δει ένας φτωχός τον αδερφό του να κάνει μια τέτοια βρομοδουλειά, θα τον στείλει στο νοσοκομείο. Ένας πλούσιος θα πει «κάνει τη δουλειά μας; E τότε μην ασχολείσαι». Δεν έχω ακούσει τίποτε πιο χυδαίο από αυτό που είπε ο Μητσοτάκης πως «η Μενδώνη είναι πολύ καλή υπουργός επειδή προχωρά τα έργα» τη στιγμή που το αντικείμενο της συζήτησης στη Βουλή ήταν αν γνώριζε ότι ένας τύπος κάνει «δουλειά» σε παιδάκια ή όχι. Και μιλάμε για έναν τύπο που οι περισσότερες δουλειές που ανέβασε το Εθνικό Θέατρο ήταν με συμμετοχές παιδιών. Εντάξει τώρα, τι να λέμε; Είναι σαν να μαζεύονται πέντε τύποι και να μιλάνε γι’ αυτό και ο ένας να λέει «ναι, αλλά παράγει έργο ο τάδε». Ε τότε δεν υπάρχουν παρά μόνο δύο λύσεις. Ή κάνεις εμετό ή τον πλακώνεις στο ξύλο. Ή καλύτερα και τα δύο μαζί.

Στην εκπομπή σου στο YouTube, το «ZaraLeaks Tv», αναφέρεσαι στη νυν κυβέρνηση ως την «αθλιότερη κυβέρνηση στη διαχείριση της πανδημίας».

Είναι αδιανόητο πως υπάρχει μια κυβέρνηση σε μια χώρα με αυτές τις θερμοκρασίες, με αυτό τον ήλιο και με αυτό το φυσικό περιβάλλον η οποία έχει καταφέρει να κάνει όλους τους πολίτες της να νιώθουν φυλακισμένοι. Σε περίοδο πανδημίας το φυσιολογικό είναι να είμαστε έξω και όχι κλεισμένοι στους τέσσερις τοίχους. Απορώ, σε αυτή την περίφημη επιτροπή δεν υπάρχει ένας ψυχίατρος ή ψυχολόγος να τους πει τι γίνεται; Αν υπάρχει και συμφωνεί με τα μέτρα αυτά, δεν πρέπει απλώς να του πάρουν το δίπλωμα αλλά και ό,τι έχει και δεν έχει.

Έχεις πει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο λόγος που έχετε δουλειά εσείς οι κωμικοί.

Ναι, είναι ο μέγας χορηγός μας 100%. Και το λέω χρόνια, όχι τώρα που τον έχουμε πρωθυπουργό. Τα λέω από το 2016. Αλλά και συνάδελφός μας είναι. Με αγάπη έχω πει ότι είχε την ατυχία να τον λένε Μητσοτάκη, πράγμα που σημαίνει ότι θα έπρεπε να γίνει μόνο περιφερειάρχης, υπουργός ή πρωθυπουργός. Ενώ αν είχε άλλο όνομα, τώρα θα έκανε καριέρα στο Χόλιγουντ. Είναι η καθαρή κωμωδία στα καλύτερά της. Το χαϊλάιτ της καριέρας του είναι όταν κάνει τον άνετο. Είναι σαν να έχεις δέσει σφιχτά έναν τύπο με 100 κόμπους και να του λες «τώρα περπάτα ελεύθερα». Δεν μπορεί. Βλέπεις ένα τεράστιο, 1,90 μ. κόμπλεξ να προσπαθεί να κάνει τον άνετο. Δεν υπάρχει.

Η παράσταση «The Zaralikos show» στο θέατρο Αλκμήνη τι περιλαμβάνει;

Eχουμε φτιάξει ένα πρόγραμμα που θα ικανοποιήσει τους παλιούς φίλους μας με κλασικά και αγαπημένα κείμενα. Δηλαδή βαθιά κοινωνικά και όχι τόσο της επικαιρότητας (π.χ. τι γίνεται τώρα με τον κορονοϊό ή το βρομόξυλο των μπάτσων). Όπως π.χ. τι σχέση έχει η εκκλησία με τη σεξουαλικότητά μας. Η σεξουαλική συμπεριφορά είναι πολύ σοβαρό κοινωνικό ζήτημα. Αλλά έχουμε και ένα κομμάτι επικαιρότητας που συνδυάζει τα sms του κορονοϊού με τα 200 χρόνια της επανάστασης. Ή ένα άλλο κομμάτι για το αν το ΚΚΕ ήταν θρησκεία.