Newsroom

Newsroom

Χωρίς οριστική συμφωνία ξεκινάει η επανεκκίνηση κατασκευής οδικών αξόνων από την "Ολυμπία Οδό"

Χωρίς να έχουν οριστηκοποιηθεί βασικά ζητήματα ξεκινάει σήμερα η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων από την Ολυμπία Οδό .Πιο συγκεκριμένα…

Χωρίς να έχουν οριστηκοποιηθεί βασικά ζητήματα ξεκινάει σήμερα η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων από την Ολυμπία Οδό .Πιο συγκεκριμένα εκτεθειμένο φαίνεται να μένει το Δημόσιο συμφέρον καθώς δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα η συμφωνία με τους εργολάβους αλλά έχουν δωθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ως προκαταβολές.

Με εργολαβικές προκαταβολές από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, χωρίς οριστική συμφωνία που να εγγυάται τα συμφέροντα του Δημοσίου και να αναγνωρίζει τις ευθύνες των εργολάβων τόσο για το διετές «πάγωμα» όσο και για την ολοκλήρωση των έργων, χωρίς νέες εμπλοκές και εκπλήξεις, η κυβέρνηση αρχίζει από σήμερα την παράσταση επανεκκίνησης της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων από την Ολυμπία Οδό. Υπάρχουν όμως 3 βασικές εκκρεμότητες καθώς οι πλέον κρίσιμες διαπραγματεύσεις οριστικοποίησης του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου των έργων δεν έχουν πραγματοποιηθεί. Χαρακτηριστικά, στην Ολυμπία Οδό περικόπτεται το έργο στον υγροβιότοπο Καϊάφα, σε μήκος 25 χιλιομέτρων, και στο τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα, σε τμήμα 18 χλμ. Ενώ είναι αβέβαιο αν θα κατασκευαστεί σε αυτή τη φάση το τμήμα μετά την Πάτρα, γεγονός που προκαλεί ισχυρές αντιδράσεις. Ούτε όμως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ παραχωρησιούχων και τραπεζών, και οι έγκριση των οι απαραίτητων εγκρίσεων από τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. και το Ελεγκτικό Συνέδριο έχουν ολοκληρωθεί ενώ η κατάθεση των νέων συμβάσεων βρίσκονται προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Αυτη η προσπάθεια επανεκκίνησης των οδικών έργων οργανώνεται σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο καθώς σήμερα Πέμπτη ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ε. Βενιζέλος, και ο Νίκος Τσούκαλης, εκπρόσωπος του προέδρου της ΔΗΜΑΡ, Φώτη Κουβέλη, ο οποίος απουσιάζει στο εξωτερικό, καθώς και ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κ. Χατζηδάκης, και ο αναπληρωτής υπουργός, Στ. Καλογιάννης, θα επιθεωρήσουν τα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού όπου προγραμματίζεται επανεκκίνηση των έργων.

Σε επικοινωνιακό επίπεδο, αναμένεται να γεμίσουν τα τηλεοπτικά πλάνα με πολιτικά μηνύματα επανεκκίνησης της ανάπτυξης και της οικονομίας, με φόντο μπουλντόζες που μαρσάρουν. Για να αρχίσουν οι εργολάβοι ξανά τις εργασίες, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει φτάσει σε μια καταρχήν συμφωνία με τις τέσσερις κοινοπραξίες των «παγωμένων» έργων, αναλαμβάνοντας να τους καταβάλει με ξεχωριστά συμφωνητικά στην Ολυμπία Οδό 130 εκατ. ευρώ, στην «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» 59,5 εκατ. ευρώ, στη Νέα Οδό 90,5 εκατ. ευρώ και στην «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» 73,50 εκατ. ευρώ, δηλαδή συνολικές αποζημιώσεις 353,3 εκατ. ευρώ και προκαταβολές συνολικά 155 εκατ. ευρώ.

Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός αποτελείται από τη γαλλική Vinci (29,9%), τη γερμανική Hochtief (17%) και τις ελληνικές εταιρείες J&Ρ ΑΒΑΞ (17%), Ακτωρ (17%), ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (17%) και Αθηνά (2,1%).

Ο κακός Παναθηναϊκός ξύπνησε στο φινάλε αλλά έχασε στο καλάθι με την βοήθεια των διαιτητών-Πλέον είναι με την πλάτη στον τοίχο

ΓΡΑΝΤΑ

Ο κακός Παναθηναϊκός ξύπνησε στο φινάλε αλλά έχασε στο καλάθι με την βοήθεια των διαιτητών-Πλέον είναι με την πλάτη στον τοίχο

Ο Παναθηναϊκός κατάφερε να φέρει στο σουτ ένα παιχνίδι που έμοιαζε χαμένο έχοντας βρεθεί στο…