H πτώση του Facebook

Ε λοιπόν, όλο αυτό το υλικό, ο κ. Μαρκ Ζάκερμπεργκ κάθε μέρα το μαζεύει, το πακετάρει, του δίνει την μορφή των στατιστικών στοιχείων (γούστα, καταναλωτικές συνήθειες, τάσεις αγοραστικές) και το πουλά σε διάφορες εταιρείες προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν στις  διαφημίσεις τους

Μιχάλης Βαλιανάτος 05/10/2021 | 14:12

Κι έξαφνα χθες στις εξι και τριάντα το απόγευμα, έπεσε το Facebook. Δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο προσπαθούσαν να μπουν στην σελίδα του και δεν μπορούσαν. Ο εστι μεθερμηνευομενον, κομμένη η επικοινωνία μεταξύ τους, κομμένα τα likes, κομμένες και οι καρδούλες, τα «Λυπάμαι» και τα «Σε νοιάζομαι»..

Αν μάλιστα σκεφτείς ότι την ίδια στιγμή έπεσε και το ομόσταυλο Instagram, χρυσοφόρα πηγή για τους διάφορους celebrities ανα τον κόσμο με τους χιλιάδες followers (όπως η εγχώρια Ιωάννα Τούνη που για ένα 1 post και 1 story, στον προσωπικό της λογαριασμό εισπράτει 1.200 ευρώ…) αντιλαμβάνεστε το μέγεθος της καταστροφής!!

Σε λίγα λεπτά το γεγονός  ήταν πρώτη ειδηση σε όλες τις ιστοσελίδες , ενώ τρεις ώρες  αργότερα η αξία της μετοχής της εταιρείας του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, θα έπεφτε 5% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης!! Μάλιστα κάποια βρετανικά ΜΜΕ όπως ο Independent, έκαναν λόγο για παγκόσμιο «κραχ». Και με το δίκιο τους, αν αναλογιστείς ότι μονο περυσι το Facebook, με τους σχεδόν 3 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, ειχε έσοδα 28.07 δισεκατομμύρια δολάρια!! 

Με εφηβικές μνήμες από τη δεκαετία του ‘70, τοτε που δεν υπήρχαν υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, που έπρεπε να βάλεις μέσον για να έρθει ο ΟΤΕ να σου συνδέσει ένα τηλέφωνο στο σπίτι, και που η κοινωνικοποίηση γίνονταν στις αλάνες και στα καφενεία, θα μπορούσα να γράψω χιλιάδες λέξεις για τον θάνατο της προσωπικής επικοινωνίας και την αποξένωση των ανθρώπων.

Να σταθώ κριτικά στην κατά μόνας «μεταφορά» τους από τον πραγματικό στον εικονικό κόσμο των κοινωνικών δικτύων. Και τον εγκλωβισμό τους στο χωροχρόνο του αχανους διαδικτύου και στις οθόνες των υπολογιστών τους , προκειμένου μ΄ένα πληκτρολόγιο να κοινωνικοποιηθούν, να ταξιδέψουν, να ερωτευτούν ή να συμμετάσχουν στην πολιτική ζωή της χώρας τους.. Δεν θα το κάνω …

Εξάλλου,  έχουν γραφτεί χιλιάδες σημαντικά άρθρα από  πολλούς και σημαντικούς ανθρώπους. Απ’ την άλλη, είναι χρόνια τώρα που έχει αλλάξει ριζικά η ανθρώπινη επικοινωνία εξαιτίας της σύγχρονης τεχνολογίας. Και θα ηταν ηλίθιο να εναντιωθείς στην πρόοδο της επιστήμης, σαν όψιμος Λουδίτης.. 

Εκείνο όμως που θεωρώ απάνθρωπο σ΄ αυτή την υπόθεση, είναι η άγρια οικονομική εκμετάλλευση της ανθρώπινης ανάγκης για επικοινωνία.

Εξηγούμαι: Σχεδόν τρια δισεκατομμύρια άνθρωποι κάθε μέρα σε όλο τον κόσμο επιζητούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους . Τι πιο ανθρώπινο, τι πιο φυσικό.. Και όταν λέμε να επικοινωνήσουν, εννοούμε να καταθέσουν στον τοίχο του Facebook, το όνομά τους, την φωτογραφία τους, τα συναισθήματα τους, την γνώμη τους και τις προτιμήσεις τους για  πρόσωπα και πράγματα..

Ε λοιπόν, όλο αυτό το υλικό, ο κ. Μαρκ Ζάκερμπεργκ κάθε μέρα το μαζεύει, το πακετάρει, του δίνει την μορφή των στατιστικών στοιχείων (γούστα, καταναλωτικές συνήθειες, τάσεις αγοραστικές) και το πουλά σε διάφορες εταιρείες προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν στις  διαφημίσεις τους!!

Με άλλα λόγια, εκμεταλλευόμενoς την ανάγκη των ανθρώπων για επικοινωνία, προσφέρει στην αγορά ένα κοινό τριων δισεκατομμυρίων εν δυνάμει καταναλωτών και εισπράττει δισεκατομμύρια δολάρια. Και το τρελό είναι, ότι το υλικό για την χρυσοφόρα αυτή μεσιτεία το δίνουν μόνοι τους οι ίδιοι οι πελάτες του! Και μάλιστα εντελώς τσαμπα! 

Αλλά είπαμε… Όσοι χρησιμοποιούν  την πλατφόρμα του  κ. Ζάκερμπεργκ ονομαζονται «χρήστες». Όπως ακριβώς λέγονται και οι πελάτες των εμπόρων ναρκωτικών…

Πηγή: newpost.gr

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr