NewsRoom
17/09/2021, 15:16

H efood απαντά: «Συγγνώμη λάθος», αλλά επιμένουν στο freelancing

Μετά τις τεράστιες αντιδράσεις, η efood εξέδωσε ανακοίνωση η οποία κάνει λόγο για «λάθος διατύπωση», αλλά επιμένει στην πολιτική των αυτοαπασχολουμένων για τους διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει

 

NewsRoom 17/09/2021 | 15:16

Περισσότερα ερωτηματικά δημιουργεί η ανακοίνωση της efood, η οποία εξεδόθη μετά τις σφοδρές αντιδράσεις χρηστών για τη στάση της εταιρείας απέναντι στους διανομείς της.

H εταιρεία ξεσήκωσε σάλο εναντίον της όταν διέρρευσε μήνυμα που είχε στείλει σε διανομείς της, στο οποίο τους ανακοίνωνε ότι αν δεν μπουν σε καθεστώς αυτοαπασχόλησης μετά τη λήξη της σύμβασής τους, τότε δεν υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω συνεργασίας.

Χιλιάδες χρήστες δημιούγησαν κύμα στήριξης στους διανομείς, διαγράφοντας τους λογαριασμούς τους και την εφαρμογή της efood από τα κινητά τους.

Με καθυστέρηση αρκετών ωρών, η εταιρεία απάντησε στα όσα της καταλογίζουν υποστηρίζοντας ότι υπήρξε «λανθασμένη επικοινωνία». Ωστόσο, σε κανένα σημείο της η ανακοίνωση δεν δίνει σαφείς εξηγήσεις σχετικά με το αν οι συμβάσεις των διανομέων θα ανανεωθούν ή αν θα εξαναγκαστούν σε σύναψη σχέσης... «συνεργάτη», δηλαδή αυτοαπασχολούμενου.

Μάλιστα, από τα όσα αναφέρει η ανακοίνωση μάλλον το ακριβώς αντίθετο μπορεί να συναχθεί αφού αναφέρει: «Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει την φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική. Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές».

Τα ερωτήματα λοιπόν παραμένουν. Οι 115 διανομείς που έλαβαν το μήνυμα της «λανθασμένης επικοινωνίας», θα δουν τις συμβάσεις τους να ανανεώνονται ή θα πρέπει να συμφωνήσουν με τον «νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία», όπως ακριβώς έλεγε δηλαδή και το... «λανθασμένο» χθεσινό μήνυμα;

Η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:

«Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.

To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.

Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer). Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης. Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες – διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει την φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.

Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.

Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα  στους διανομείς  και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς».