Newsroom

Newsroom

Η αποκλειστική συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο HOT DOC η καθηγήτρια που συγκρούστηκε με το καθεστώς Σαμαρά

Έφυγε από τη ζωή η καθηγήτρια Ευφροσύνη Μπουλούτα που έγινε γνωστή όταν απολύθηκε από το Κολλέγιο Αθηνών στο οποίο δίδασκε επί πάνω από 20 χρόνια, επειδή, σύμφωνα με καταγγελίες που ακολούθησαν, είχε πιάσει τον γιο του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, να αντιγράφει. Τον Ιούνιο του 2013 η επαιδευτικός μίλησε αποκλειστικά στο HOT DOC.

5a0715111dc524502a8b48bf

 

Διαβάστε ολόκληρη την αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο HOT DOC τον Ιούνιο του 2013 η καθηγήτρια Ευφροσύνη Μπουλούτα

Κυρία Μπουλούτα, έχετε βρεθεί σήμερα, στην Ελλάδα της κρίσης, χωρίς δουλειά. Τι ακριβώς συνέβη;

Στις 8 Ιουνίου επιτηρούσα το μάθημα της Χημείας στη Γ’ Γυμνασίου και συνέβη ένα ατυχές γεγονός. Στο τμήμα που επι τηρούσα υπήρξε κάποιος μαθητής, ο οποίος είναι ανιψιός του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Κολεγίου Αθηνών και γιος γνωστού πολιτικού και πολιτειακού παράγοντα, ο οποίος προ σήλθε να γράψει το μάθημά του εμφανώς νευρικός και αγχωμένος. Κατά τη διάρ κεια της εξέτασης το παιδί προσπαθούσε να επικοινωνήσει με συμμαθητές του και να εκμαιεύσει απ’ αυτούς την απάντηση σε κάποια θέματα, τα οποία προφανώς τον δυσκόλευαν. Του έκανα παρατήρηση πρώτη φορά, με αγνόησε. Μετά από λίγο, πάλι προσπάθησε να συνεννοηθεί με τη συμμαθήτριά του, που καθόταν στο πίσω θρανίο, με αγνόησε πάλι. Στην τρίτη μου παρατήρηση πήγα και στάθηκα μεταξύ του μαθητή και της συμμαθήτριάς του, έτσι ώστε να μην μπορεί να επικοινωνή σει μαζί της, με αποκορύφωμα να σκύψει πίσω από την πλάτη μου και να φωνά ξει στον τρίτο μαθητή πια, σ’ αυτόν που καθόταν στο τρίτο θρανίο στη σειρά, και απευθυνόμενος σ’ αυτόν με πολύ συνηθισμένη, απρεπή προσφώνηση, του φωνάζει «η απάντηση στο 3 είναι η …;» και δίνει μία πιθανή απάντηση. Σ΄ αυτό το σημείο, αφού προηγουμένως είχα κάνει δύο ή τρεις παρατηρήσεις, έπρεπε, δεν είχα άλλη επιλογή από το να του μονογράψω το γραπτό. Αυτό βέβαια έγινε για να συνετιστεί το παιδί και να πάψει να μιλάει και να προσπα θεί να συνεννοηθεί με τους συμμαθητές του. Του επέτρεψα όμως να συνεχίσει να γράφει.

Τι ακριβώς σημαίνει ότι του μονογράψατε το γραπτό;

Αυτό σημαίνει ότι πήγα στο γραπτό του, τράβηξα μία γραμμή σε εκείνο το σημείο και έβαλα από κάτω την υπογραφή μου, μαζί με την παρατήρηση ότι ο μαθητής μιλούσε συνεχώς, προσπαθώντας να συνεννοηθεί με συμμαθητές του.

Το θέσατε δηλαδή υπόψη του διορθωτή, χωρίς να το μηδενίσετε…

Όχι, δεν το μηδένισα. Η εμπειρία που έχω από τα 21 χρόνια που εργάζομαι στο συγκεκριμένο σχολείο και τον ένα χρόνο που έχω εργαστεί στη δημόσια εκπαί δευση ως αναπληρώτρια είναι ότι, όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, θέτεις υπόψη του διορθωτή ότι μέχρις εκείνου του σημείου το γραπτό είναι αμφισβητούμε νης εγκυρότητας. Δηλαδή ότι πιθανόν να είναι προϊόν συνεννόησης μεταξύ του μαθητή και κάποιων άλλων συμμαθη τών του. Και το θέτεις στην κρίση του διορθωτή. Ο λόγος που επέλεξα να κάνω αυτό – γιατί ειπώθηκε αυτό στο δικα στήριο, από την αντίδικη πλευρά– είναι γιατί στόχος μου δεν ήταν να μηδενίσω το παιδί, γιατί αυτό θα είχε κι άλλες συνέ πειες για εκείνο. Δηλαδή, εκτός του ότι θα έπαιρνε μηδέν στο μάθημα, που ήταν το λιγότερο κακό, θα έπρεπε ενδεχομέ νως να πάρει και μείωση της διαγωγής του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το παι δάκι αυτό βρισκόταν στην Γ’ Γυμνασίου, που σημαίνει ότι, αν ήθελε σε κάποια στιγμή να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό, που ζητάνε πιστοποιητικά από όλες τις σχολικές μονάδες, θα είχε ένα σοβαρό μειονέκτημα έναντι των συμ μαθητών του, και κάτι τέτοιο δεν θα το ήθελα σε καμία περίπτωση, όχι μόνο για το συγκεκριμένο παιδί, αλλά για κανένα μαθητή μου. Στόχος μου εμένα ήταν να τον συνετίσω, να φανώ δίκαιη απέναντι στους υπόλοιπους συμμαθητές του, γιατί καταλαβαίνετε ότι ένα παιδί το οποίο δεν λαμβάνει υπόψη καμία παρατήρηση, που μιλάει, που αγνοεί τον επιτηρητή, προφανώς δημιουργεί ένα κλίμα έντα σης και αδικίας για τα υπόλοιπα παιδιά. Έτσι δεν είναι;

Πώς θα τον περιγράφατε; Ήταν καλός μαθητής;

Δεν θα ήθελα να σχολιάσω το παιδί. Δεν σας κρύβω ότι με στεναχωρεί πάρα πολύ ότι όλη αυτή η ιστορία έχει επικεντρωθεί στο πρόσωπο του παιδιού. Νομίζω ότι το παιδί και κάθε παιδί αξίζει προστασίας. Δεν θα έλεγα ότι ήταν ένα παιδί ακραίο, όσον αφορά τη συμπεριφορά του, την αγωγή του. Όχι, σε καμία περίπτωση. Πιστεύω ότι ήταν μια άτυχη στιγμή και για το παιδί και τελικά, όπως αποδείχτηκε, και για εμένα.

Η αντίδρασή σας στη συγκεκρι μένη περίπτωση ήταν επιεικής;

Πιστεύω ότι ήμουν επιεικής, δεν ήθελα να δώσω έκταση. Ο προβλεπόμενος κανονισμός είναι πάρα πολύ αυστηρός. Την ήξερα τη διαδικασία που προέβλεπε, ότι έπρεπε να πάω στον διευθυντή, να συντάξω πρακτικό, να υπογράψουμε και οι δύο επιτηρητές –γιατί δεν ήμουν μόνη μου, υπήρχε συνεπιτηρήτρια στην αίθουσα– και μετά να τιμωρηθεί το παιδί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον κανονισμό. Σε καμία όμως περίπτωση δεν ήθελα να γίνει κάτι τέτοιο και για τον λόγο που σας είπα και για τον λόγο της εμπλοκής του πατέρα του παιδιού με τις επερχόμενες εκλογές, λίγες μέρες αργό τερα. Δεν θα ήθελα δηλαδή σε καμία περίπτωση να έχω δημιουργήσει εγώ ένα σκάνδαλο, το οποίο θα μπορούσε να χρη σιμοποιηθεί με τον οποιοδήποτε τρόπο.

Τελικά τι ζητάει το Κολέγιο Αθηνών από τους καθηγητές του;

Αυτό θα πρέπει να το ρωτήσετε στη Διεύθυνση του κολεγίου, νομίζω, όχι σε εμάς.

Αν επιστρέψετε στην εργασία σας τελικά, τι μήνυμα έχετε πάρει από το σχολείο;

Είναι προφανές το μήνυμα. Ότι προ φανώς δεν πρέπει να ενοχλούμε… Πιστεύω ότι το μήνυμα που δίνει η από λυσή μου είναι πρώτα και κύρια προς τους συναδέλφους, ότι οφείλουν να είναι χειραγωγημένοι και να υπακού ουν, χωρίς να αμφισβητούν.

Πιστεύετε ότι ευθύνεται η οικογένεια του 15χρονου γιου του πρωθυπουργού για την απόλυση;

Η προσωπική μου εκτίμηση μου, που δεν μπορώ να το αποδείξω, είναι ότι η κίνηση αυτή της απόλυσής μου δεν εκπορεύεται από την οικογένεια του παιδιού. Ταυτόχρονα με τις εξετάσεις αυτές και με τις εθνικές εκλογές άλλαξε η Διεύθυνση του σχολείου και πιστεύω ότι η καινού ρια Διεύθυνση του σχολείου έσπευσε να δώσει τα διαπιστευτήριά της στον εργοδότη της, στον πρόεδρο δηλαδή, κ. Αλέξανδρο Σαμαρά, και προς την οικο γένεια φυσικά του μικρού μαθητή, ότι αυτοί είναι βασιλικότεροι του βασιλέως, ότι αυτοί δηλαδή θα τους προστατέψουν.

Ο πρόεδρος του κολεγίου, Αλέξανδρος Σαμαράς, ο οποίος υπέγραψε την απόλυσή σας, δεν ενημερώθηκε τι υπογράφει;

Ο πρόεδρος απεδέχθη την πρόταση της Διεύθυνσης. Τώρα, για ποιους λόγους την απεδέχθη, δεν μπορώ να το γνωρίζω.

Σας δυσφήμησαν ως ανεπαρκή επαγγελματικά. Πώς το σχολιάζετε αυτό;

Τι να πω; Επιδέχεται σχολίων;

Σήμερα πού βρίσκεται η υπόθεση;

Έχω προσφύγει στην ελληνική Δικαιο σύνη και ζητάω να ακυρωθεί η απόλυσή μου ως παράνομη και καταχρηστική και να επιστρέψω στους μαθητές μου και στην εργασία μου, που απρόκλητα και αδικαιολόγητα μου στέρησαν Το δικαστήριο έγινε στις 22 Απριλίου και αναμένουμε την απόφαση.

Το σχολείο τι επιχείρημα επικα λέστηκε για την απόλυσή σας;

Η απόλυσή μού κοινοποιήθηκε στις 18 Ιουλίου 2012. Από εκεί και πέρα έχουν γίνει δύο συνεδριάσεις του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου, το οποίο εγκρίνει ή όχι τις προτάσεις για απόλυση στα σχολεία. Στην 1η, στις 4 Οκτωβρίου, επικαλέστη καν λειτουργικές ανάγκες του σχολείου, και το ΚΥΣΔΕ ζήτησε διευκρινίσεις πάνω σ΄ αυτό. Στη 2η συνεδρίαση, που έγινε στις 16 Οκτωβρίου, επικαλέστηκαν μία απόφαση του υπουργικού συμβουλίου, που ουσιαστικά άρει τη μονιμότητα. Στο μεταξύ, στο ΚΥΣΔΕ έγιναν εκλογές και μέχρι να αναλάβουν οι νέοι αιρετοί απαιτείται κάποιο χρονικό διάστημα κι έτσι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση σχετικά με την καταχρηστικότητα ή όχι της απόλυσής μου. Και φτάνουμε έτσι στο δικαστήριο, όπου αλλάζουν πρό σχημα και πλέον επικαλούνται δική μου ανεπάρκεια.

Έχετε υπόψη σας αν στο Κολέγιο Αθηνών έγινε τελικά μείωση προσωπικού; Όχι, δεν μειώθηκε ο αριθμός των μαθη τών και γνωρίζω ότι στη θέση μου προσλήφθηκε άλλος συνάδελφος.

Την απόλυσή σας την εισηγήθηκε ο διευθυντής σας; Αυτό δεν το ξέρω. Πραγματικά, είναι μια απορία για μένα, διότι ο διευθυντής του Γυμνασίου και ο γενικός διευθυ ντής άλλαξαν μετά τις εθνικές εκλογές. Ο μέχρι τότε διευθυντής μου έχει διαβεβαιώσει το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών, το οποίο τον ρώτησε σχετικά, ότι δεν εισηγήθηκε την απόλυση κανενός συναδέλφου.

Τότε πώς ενημερώθηκαν για την «ανεπάρκειά σας»;

Αυτό πραγματικά μου προξενεί πάρα πολύ μεγάλη έκπληξη.

Με ποια στοιχεία ο διοικητικό συμβούλιο προχώρησε στην ενέργεια αυτή; 

Προσέξτε, γιατί έχει κι άλλα. Ο τρέχων διευθυντής δεν εισηγήθηκε την απόλυσή μου. Ο προηγούμενος διευθυντής κατέθεσε ενόρκως υπέρ μου στην αγωγή την οποία κατέθεσα. Ο ακόμη προηγούμενος μου είχε γράψει επαινετικές επιστολές, τις οποίες έχω καταθέσει στον φάκελο της αγωγής μου. Δεν μπορώ να ξέρω, και για μένα παραμένει μια πολύ μεγάλη απορία το ποιος το εισηγήθηκε αυτό.

Άλλα προβλήματα είχατε στη δουλειά σας στο διάστημα που συνεργαζόσασταν με το Κολέγιο Αθηνών;

Εκτός από σποραδικά περιστατικά δια μαρτυρίας από γονείς σχετικά με τη βαθμολογία των παιδιών τους, όπως συμβαίνει δηλαδή παντού, κάτι τέτοιο όχι, σε καμία περίπτωση, ποτέ.

Δείξατε να σέβεστε απολύτως το σχολείο, το παιδί και την οικο γένειά του, μην αναφέροντας σε καμία από τις ενέργειές σας το όνομα του παιδιού, και μάλιστα η Κάτια Λαϊνά, η συνήγορός σας, αιτήθηκε στο δικαστήριο η εκδίκαση της υπόθεσης να γίνει κεκλεισμένων των θυρών. Από τη συμπεριφορά των αντιδίκων τι διαπιστώσατε;

Οι ίδιοι δεν φάνηκε να έχουν την ίδια έγνοια να προστατέψουν το παιδί, δεδο μένου ότι το όνομά του εμφανίζεται στις ένορκες βεβαιώσεις που έχουν φέρει. Δηλαδή, πραγματικά εγώ εξεπλάγην δυσάρεστα με το ότι ανέφεραν το όνομα του παιδιού στις βεβαιώσεις τους.

Δηλαδή, από τη μία υποστηρί ζουν ότι το περιστατικό αυτό δεν έχει συμβεί, ότι το επινο ήσατε εσείς, και από την άλλη αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένο όνομα μαθητή;

Ναι.

Και όλα αυτά διότι απλώς προσπαθήσατε να κάνετε σωστά τη δουλειά σας; 

Έτσι πιστεύω.

Τι σας έχει κάνει μεγαλύτερη εντύπωση σε όλη αυτή την ιστορία;

Δεν μπορώ να απομονώσω κάτι. Όλο το γεγονός είναι πέραν λογικής. Δεν θα μπορούσα δηλαδή να φανταστώ ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί. Κι όμως συνέβη.

 

Νέο στοιχείο για Αγίους Αναργύρους: Μήνυσε τους αστυνομικούς ο πατέρας της – «Την ξεφορτώθηκαν μέσα σε πέντε λεπτά»

Κυριακή

Νέο στοιχείο για Αγίους Αναργύρους: Μήνυσε τους αστυνομικούς ο πατέρας της – «Την ξεφορτώθηκαν μέσα σε πέντε λεπτά»

Στη μήνυση, σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star παρουσιάζεται ένα άγνωστο στοιχείο, αφού…

Συναγερμός στην Κόρινθο: Εντοπίστηκε πτώμα ηλικιωμένης γυναίκας στη θάλασσα

5619840

Συναγερμός στην Κόρινθο: Εντοπίστηκε πτώμα ηλικιωμένης γυναίκας στη θάλασσα

Το πτώμα μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Κορίνθου, ενώ το Λιμεναρχείο Κορίνθου διενεργεί προανάκριση για την…

Νιγηρία: «Φέρτε πίσω τα κορίτσια μας» – Εντοπίστηκε μια από τις 276 μαθήτριες που είχαν απαχθεί από τζιχαντιστές 10 χρόνια πριν

nigiria 768x512 1

Νιγηρία: «Φέρτε πίσω τα κορίτσια μας» – Εντοπίστηκε μια από τις 276 μαθήτριες που είχαν απαχθεί από τζιχαντιστές 10 χρόνια πριν

Πρόκειται για την Λίντια που «διασώθηκε μαζί με τα τρία παιδιά της» κοντά στην πόλη…