H απάντηση του Λιμενικού στο BBC για το στίγμα του σκάφους – Νέος γύρος αντιφάσεων

Η ανακοίνωση του Λιμενικού στο BBC για το στίγμα του σκάφους και οι αντιφάσεις με τη δικογραφία του Λιμεναρχείου Καλαμάτας

5911803

Ανακοίνωση εξέδωσε το Πολεμικό ως απάντηση σε δημοσιεύματα του BBC σχετικά με την θέση του αλιευτικού σκάφους και τις ανακρίβειες των αρχικών του τοποθετήσεων.

Ωστόσο, η απάντηση του Πολεμικού Ναυτικού στο BBC έρχεται αντίθετη με τα όσα καταγράφονται στη δικογραφία που συνέταξε το Λιμεναρχείο Καλαμάτας για το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου.

Συγκεκριμένα, η απόκλιση των δύο στιγμάτων, όπως αναφέρονται στη δικογραφία του Λιμεναρχείου Καλαμάτας, δεν είναι 30 ναυτικά μίλια, όπως λέει το Λιμενικό στη σημερινή του ανακοίνωση, αλλά περίπου 3,3 ναυτικά μίλια

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Λιμενικού στο BBC για το στίγμα του σκάφους

«Με αφορμή δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναπαράγονται και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διευκρινίζονται τα κάτωθι:

Το Α/Κ σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, έπλεε από την στιγμή του εντοπισμού του κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ν.μ..

Εν συνεχεία απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας, το Α/Κ σκάφος προσεγγίστηκε από παραπλέον Δ/Ξ πλοίο προς παροχή συνδρομής, το οποίο ανέφερε ότι το Α/Κ απομακρύνεται με ίδια μέσα κάθε φορά που προσπαθεί να το προσεγγίσει. Το Α/Κ σκάφος σταμάτησε και ξεκίνησε η παροχή τροφοεφοδίων.

Επιπροσθέτως, δεύτερο παραπλέον Δ/Ξ πλοίο ανέλαβε να προσεγγίσει το Α/Κ σκάφος προς παροχή τροφοεφοδίων, αναφέροντας άρνηση του Α/Κ και κίνηση του με ίδια μέσα με δυτική πορεία.

Εν τέλει, ανωτέρω Δ/Ξ ξεκίνησε τη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του Α/Κ σκάφους. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι επιβαίνοντες του Α/Κ άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια.

Η όλη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων προς τους επιβαίνοντες του αλιευτικού σκάφους από τα δύο (02) δεξαμενόπλοια διήρκησε συνολικά περισσότερο από τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά (4:30).

Ακολούθως, βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφίχθη στην περιοχή, Παράκτιο Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και εντόπισε το Α/Κ να κινείται αυτοδύναμα, με χαμηλή ταχύτητα.

Η διαδικασία προσέγγισης

Εκκίνησε διαδικασία προσέγγισης του με σκοπό τη διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης του Α/Κ σκάφους και των επιβαινόντων. Το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου για λίγα λεπτά κατά τη προσέγγιση του από το Π.Π.Λ.Σ. και ακολούθως συνέχισε τη πορεία του.

Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..

Στοιχεία με λεπτομερή καταγραφή των ανωτέρω αποτελούν μέρος της προανάκρισης”.

Η ανακοίνωση, η δικογραφία και οι αντιφάσεις 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην δικογραφία που συνέταξε το Λιμεναρχείο Καλαμάτας για το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου και την οποία φέρνει στη δημοσιότητα το news247.gr αναφέρονται δύο στίγματα για τη θέση του αλιευτικού σκάφους, καλύπτοντας ένα εύρος 11 ωρών. Το πρώτο χρονικά στίγμα είναι για τη θέση του αλιευτικού σε κίνδυνο (στις 15.00) και το τελευταίο στις 2:00 μετά τα μεσάνυχτα, οπότε αναφέρεται η βύθισή του. Τα δύο αυτά στίγματα υπάρχουν στην υποβλητική του Λιμεναρχείου.

Αναλυτικά, το απόσπασμα της δικογραφίας έχει ως εξής:

«Την 13/6/2023 και περί ώρα 15:00 κατόπιν εντολής από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης/ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, το ΠΠΠΛΣ 920 απέπλευσε με προορισμό την ευρύτερη θαλάσσια περιοχή 50 ν.μ. ΝΔ Λιμένα Πύλου προς εντοπισμό αλιευτικού σκάφους σε στίγμα 36° 18.2Β και 021°07.1Α. Λίγες ώρες αργότερα ΠΠΛΣ 920 εντόπισε προαναφερόμενο αλιευτικό σκάφος στο οποίο επέβαιναν 500-750 Παράτυπα Εισερχόμενα Πρόσωπα και διατάχθηκε από ΕΚΣΕΔ/ΛΣ να το θέσει υπό διακριτική παρακολούθηση. Περί ώρα 02:00 πλήρωμα ΠΠΛΣ 920 παρατήρησε ότι το σκάφος αυτό είχε αρχίσει να παίρνει μεγάλη κλίση από τη δεξιά πλευρά του, ενώ παράλληλα επικρατούσε στους επιβαίνοντες μεγάλη αναστάτωση και φωνές. Σε λιγότερο από ένα λεπτό τι σκάφος ανατράπηκε και τελικά βυθίστηκε ολοκληρωτικά σε στίγμα 36° 17.6Β και 021°03.17Α»

Η απόκλιση των δύο στιγμάτων, όπως αναφέρονται στη δικογραφία του Λιμεναρχείου Καλαμάτας, δεν είναι 30 ναυτικά μίλια, όπως λέει το Λιμενικό στη σημερινή του ανακοίνωση, αλλά περίπου 3,3 ναυτικά μίλια. Επομένως, είτε η δικογραφία λέει ψέματα είτε η ανακοίνωση του Λιμενικού.