Αναστάτωση έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τη διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας μήκους 186 μέτρων στο πλαίσιο της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό, καθώς η εκτέλεση του έργου φέρεται να έχει γίνει κατά παρέκκλιση από την εγκεκριμένη μελέτη.
Η συγκεκριμένη σήραγγα, η οποία προορίζεται για τη στάθμευση συρμών με σκοπό την ελαφριά συντήρησή τους, δεν αποτελεί τμήμα της βασικής σήραγγας που θα χρησιμοποιούν οι συρμοί της γραμμής. Σημειώνεται πως η διάνοιξη της κύριας σήραγγας προχωρά κανονικά και έχει ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ.
Το ζήτημα αναδείχθηκε μέσω κοινοβουλευτικής ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, προς το υπουργείο Υποδομών.
Απαντώντας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, αναγνώρισε ότι υπήρξε απόκλιση από τη μελέτη, αλλά τόνισε πως αυτό δεν συνεπάγεται κινδύνους για τη στατικότητα της σήραγγας του μετρό ή για την εμφάνιση καθιζήσεων, καθώς οι σχετικές μετρήσεις γίνονται καθημερινά και οι όποιες αποκλίσεις παραμένουν εντός αποδεκτών ορίων.
Η υπόθεση ήρθε στο προσκήνιο έπειτα από επιστολή που απέστειλε η «Ελληνικό Μετρό» προς την κοινοπραξία κατασκευής στις 29 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με την επιστολή, η διαδικασία διάνοιξης δεν ακολούθησε συγκεκριμένες προβλέψεις των τεχνικών προδιαγραφών του έργου, γεγονός που συνιστά απόκλιση από τους όρους ασφαλείας. Η εταιρεία ξεκαθάρισε πως η ευθύνη για τυχόν συνέπειες από την απόκλιση αυτή βαρύνει αποκλειστικά την κοινοπραξία.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΚΚΕ υποστήριξε ότι για περισσότερους από έξι μήνες η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM προχωρούσε σε εκσκαφές παραβιάζοντας την εγκεκριμένη μελέτη, παρότι η «Ελληνικό Μετρό» είχε γνώση του ζητήματος.
Σημείωσε δε ότι η εκσκαφή συνέχισε ανεξέλεγκτα, ενώ στην περιοχή εργάζονται καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων, με τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και άλλες κρατικές υποδομές να βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής των εργασιών.
Ο κ. Κατσώτης ζήτησε απαντήσεις σχετικά με:
- Τους κινδύνους που δημιουργούνται από τη μη συμμόρφωση με τη μελέτη, τόσο για την ασφάλεια των εργαζομένων όσο και για όσους κινούνται στην περιοχή.
- Τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί η κυβέρνηση ώστε να διασφαλίσει ότι ο ανάδοχος θα προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις για να εξαλειφθούν οι κίνδυνοι.
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, από την πλευρά της, απέρριψε τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας πως η διάνοιξη της βοηθητικής σήραγγας πραγματοποιείται σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες, στην ακριβή θέση που έχει καθοριστεί και χωρίς να τίθεται κανένα ζήτημα ασφάλειας.
Επιπλέον, ανέφεραν ότι το έργο υλοποιείται σε δύο φάσεις: αρχικά διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας και στη συνέχεια το δεύτερο, σε μεγαλύτερο βάθος, ώστε να ολοκληρωθεί η κατασκευή.
Εν τω μεταξύ, στο εργοτάξιο της υπό κατασκευή σήραγγας μετέβη εχθές ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, προκειμένου να ενημερωθεί για την εξέλιξη των εργασιών.
Διαβάστε επίσης:
Ποια είναι τα 4 σημάδια που δείχνουν ότι γερνάμε: Από την αλλαγή φωνής έως τις ημικρανίες
«Βόμβα» από Βενιζέλο για Τέμπη: Μπορεί να ασκηθεί δίωξη και σε δεύτερο υπουργό μετά τον Τριαντόπουλο
Τσάφος: Αντιμέτωπη με νέα παραίτηση η κυβέρνηση – Η αποκάλυψη Καραμέρου
Ζωγράφου: Φοιτητής βρέθηκε κρεμασμένος σε δέντρο στην Πανεπιστημιούπολη